Snydekoder & Løsning:

Editér user.ini i deusex/system biblioteket, og ændre en tom nøgle fra (eksempel!) "t=" til "t=talk" (gør dette med alle forekomster af "T="). I spillet, tryk T for at få linjen "Say" frem nede i bunden af skærmen. Slet ordet "Say". Skriv altid på en tom linje.

For at aktivere snydemode, så tast "set DeusEx.JCDentonMale bCheatsEnabled True" uden "", i vinduet. Nu kan du bruge nedestående koder:


god -- Uovervindelig.

invisible -- Usynlig.

iamwarren -- Tænd EMP Feltet.

behindview 1/0 -- 3 persons udsyn til/fra.

fly -- Slå flyve mode til.

walk -- Slå flyve mode fra.

allskillpoints -- Giver alle skill points.

allweapons -- Giver alle våben.

allammo -- Genopfylder ammunition.

allaugs -- Alle almindelige argumenter.

tantalus -- Dræb nuværende mål.

opensesame -- Lås nuværende dør op.

legend -- Hemmelig menu.

allhealth -- Fyldt liv.

allenergy -- Fyldt energi.

allcredits -- 10.000 credits.

allimages -- Alle billeder.

summon X -- "Kald på ting" X (Se listen nederst).

spawnmass -- Masser af fjender.


"Kald på ting":


Lockpick
basketball
MultiTool
AcousticSensor
Ammo10mm
AmmoDart
AmmoDartPoison
AmmoDartFlare
AmmoNapalm
AmmoPlasma
Ammo3006
AmmoRockets
WeaponPistol
WeaponRifle
WeaponStealthPistol
WeaponShuriken
WeaponSawedOffShotgun
WeaponProd
WeaponPlasmaRifle
WeaponAssaultShotgun
WeaponFlameThrower
WeaponGasGrenade
WeaponLAM
Weaponmodaccuracy
Weaponmodclip
Weaponmodlaser
Weaponmodrange
Weaponmodrecoil
Weaponmodscope
Weaponmodsilencer
AugBallistic
AugCloak
AugDatalink
AugEMP
AugEnviro
AugIFF
AugShield
AugStealth
AugTarget
Terrorist
JCDentonMale
PaulDenton
Greasel
Gray
TiffanySavage
NicoletteDuClare
JoeGreene
WaltonSimons
JojoFine
AlexJacobson
JaimeReyes
BobPage
RepairBot
MedicalBot
HazMatSuit
Sodacan
Candybar
Liquor40oz
SoyFood
VialAmbrosia
Rebreather
AdaptiveArmor
Binoculars
BallisticArmor
LiquorBottle
Credits
WineBottle
Cigarettes
MedKit
VialCrack
Flare
FireExtinguisher
Cat
Rat
Mutt
mj12troop
mj12commando
unatcotroop
militarybot
bummale
bumfemale
doctor
nurse
cop
riotcop
doberman
Seagull

Spring i Level:
Efter at have slået snydet til, kan du skrive en af følgende, for at springe til et andet level:


Open 00_Training
Open 00_TrainingCombat
Open 00_TrainingFinal
Open 01_NYC_UNATCOHQ
Open 01_NYC_UNATCOIsland
Open 02_NYC_Bar
Open 02_NYC_BatteryPark
Open 02_NYC_FreeClinic
Open 02_NYC_Hotel
Open 02_NYC_Smug
Open 02_NYC_Street
Open 02_NYC_Underground
Open 02_NYC_Warehouse
Open 03_NYC_747
Open 03_NYC_Airfield
Open 03_NYC_AirfieldHeliBase Open 03_NYC_BatteryPark
Open 03_NYC_BrooklynBridgeStation
Open 03_NYC_Hangar
Open 03_NYC_MolePeople
Open 03_NYC_UNATCOHQ
Open 03_NYC_UNATCOIsland
Open 04_NYC_Bar
Open 04_NYC_BatteryPark
Open 04_NYC_Hotel
Open 04_NYC_NSFHQ
Open 04_NYC_Smug
Open 04_NYC_Street
Open 04_NYC_UNATCOHQ
Open 04_NYC_UNATCOIsland
Open 04_NYC_Underground
Open 05_NYC_UNATCOHQ
Open 05_NYC_UNATCOIsland
Open 05_NYC_UNATCOMJ12lab
Open 06_HongKong_Helibase
Open 06_HongKong_MJ12lab
Open 06_HongKong_Storage
Open 06_HongKong_TongBase
Open 06_HongKong_VersaLife
Open 06_HongKong_WanChai_Canal
Open 06_HongKong_WanChai_Garage
Open 06_HongKong_WanChai_Market
Open 06_HongKong_WanChai_Street
Open 06_HongKong_WanChai_Underworld
Open 08_NYC_Bar
Open 08_NYC_FreeClinic
Open 08_NYC_Hotel
Open 08_NYC_Smug
Open 08_NYC_Street
Open 08_NYC_Underground
Open 09_NYC_Dockyard
Open 09_NYC_Graveyard
Open 09_NYC_Ship
Open 09_NYC_ShipBelow
Open 09_NYC_ShipFan
Open 10_Paris_Catacombs
Open 10_Paris_Catacombs_Tunnels
Open 10_Paris_Chateau
Open 10_Paris_Club
Open 10_Paris_Metro
Open 11_Paris_Cathedral
Open 11_Paris_Everett
Open 11_Paris_Underground
Open 12_Vandenberg_Cmd
Open 12_Vandenberg_Computer
Open 12_Vandenberg_Gas
Open 12_Vandenberg_Tunnels
Open 14_OceanLab_Lab
Open 14_Oceanlab_Silo
Open 14_OceanLab_UC
Open 14_Vandenberg_Sub
Open 15_Area51_Bunker
Open 15_Area51_Entrance
Open 15_Area51_Final
Open 15_Area51_Page


(Bemærk, at nummeret er level'et, og byen det er i, og det pågældende sted i byen. For eksempel: "Open 03_NYC_BatteryPark" er level 3: Battery Park i New York City).

Se Film:
Efter at have slået snydet til, kan du indtaste en af nedestående for at se filmen:


Open 00_Intro
Open 99_Endgame1
Open 99_Endgame2
Open 99_Endgame3
Open 99_Endgame4


(Bemærk: "Open 00_Intro" er introduktionen, og de fire andre er, forskellige slutninger i Deus Ex).

Forøge Energien:
Skriv "set deusex.jcdentonmale energy 1000" i konsollen for at maksimere din energi.

 
16.08
 



Deus Ex PC
- If Navigation is missing on the page, please click here! - English | Dansk 
 

Løsning:

Du bliver ført ind i en verden fyldt med mystik og intrige og en spændende handling med fascinerende figurer og konspirationer. Spillet er en mesterlig blanding af kamp, teknologi og et helt fantastisk plot. Denne gennemgang vil føre dig ved hånden gennem alle missionerne i Deus Ex, samt alle tre slutninger.

Liberty Island:
Efter at Paul har givet dig din briefing på Liberty Island, bør du tænke dig grundigt om, før du vælger dit ekstra våben. Det mest praktiske valg er snigskytteriflen, da den vil udvide dine taktiske muligheder, så hold det i baghovedet. Umiddelbart efter din briefing bør du tage brækjernet til højre for dig og ødelægge alt på (og under) molen. Ved at smadre kasserne finder du brugbare ting. Derefter bør du bevæge dig op ad rampen til Statue of Liberty. Her finder du to af fjendens vagter, som står lige efter den store tavle. Skyd dem fra afstand eller affyr et hurtigt skud og løb straks ned på molen igen. De vil så følge efter dig, og vagtrobotten kan hurtigt tage sig af dem. Vend tilbage til græsplænen, tryk dig ned mod jorden og snig dig frem. Når du ankommer, taler du med Sergent Kaplan, som står vagt og sørger for at være hård, når du taler. Han vil give dig koden til lastvognen (0451), som er parkeret på den anden side af startrampen. Han vil også tilbyde dig forsyninger, men der er ingen grund til at købe noget lige nu. Inde i lastbilen kan du finde UNATCO's sikkerhedskode. Ved at bruge denne kode i lastbilens panel kan du åbne den skjulte dør lige udenfor, hvor der ligger en EMP-granat i en kasse. Sørg nu for at eliminere alle vagter i den sydlige del eller fortsæt snigende til den nordlige mole. Hvis du tager den sydlige rute, skal du eliminere alle vagterne - især ham, som beskytter sikkerhedskoden til statuen, som findes i de midterste kasser på ruten. Det er svært at krydse indgangen foran statuen på grund af vagterne, så glem alt om et frontalt angreb og fortsæt så snigende som muligt mod den nordlige mole, hvor du skal mødes med Harley Filben. Når du først er kommet forbi vagterne omkring statuen, er der frit lejde frem til molen. Robotten, som patruljerer uden for indgangen til den nordlige mole, er venligtsindet, så den behøver du ikke bekymre dig om. Når du går ind på molen, skal du først eliminere de to vagter, som står mellem dig og hytten, hvor du skal mødes med Harley Filben. Når du mødes med Filben, bør du tale i beroligende tone, og så skal han nok give dig nøglen til indgangen til statuen. I hytten med Filben er en kvindelig vagabond, som vil tilbyde dig noget NSF-ammunition. Køb det og forlad molen. Du kan nu dykke ned i vandet og finde en sunken pram, som indeholder ting, du kan bruge. Det er rimeligt svært at svømme, så prøv kun denne manøvre, hvis du er i topform. Bevæg dig nu over til den store lastemole på den østlige side af statuen. Her finder du en underjordisk bunker, som bevogtes af to soldater; én på de ydre forsvarsmærker og én på selve bunkeren. Når du har elimineret soldaterne, skal du tage det multifunktionsværktøj, som ligger på toppen af kassen ved indgangen, samt Hazmat-dragten. Bevæg dig nu længere ind i bunkeren, indtil du finder en ødelagt generator. For at komme forbi den, skal du trykke på knappen bag på gaffeltrucken, hurtigt løbe op foran den, hoppe op på gaflen og køre hele vejen op. Du kan nu sikkert hoppe ned på generatoren og komme forbi energifeltet. Når du har klaret dette, får du et antal bonuspoint samt to våbenforbedringer, hvoraf du skal bruge det ene til din snigskytteriffel og gemme den anden tl senere. Når du er kommet ud af bunkeren og har sneget dig langs den højre side, finder du en gruppe bestående af tre soldater nær generatorrummet. Prøv at snige dig forbi dem eller bakke væk og skyde dem fra længere afstand. Kravl op på toppen af kasserne, som står på lastningsmolen og hop så over muren. Du skal bruge stigerne, samt de små metalbokse for at komme op på kasserne. Når du når til toppen af væggen befinder du dig for foden af den bygning, som fører dig til Statue of Liberty. Fjendens kommandør befinder sig øverst i denne bygning, så gå først højre om og drej derefter til venstre, hvor du vil finde indgangen, samt to vagter, som venter på dig. De tre andre indgange til det lille aflukke er udstyret med gasgranatfælder. Der er inge problemer, hvis du endnu ikke har brugt din Hazmat-dragt. Hvis du derimod har brugt den, skal du finde frem til den indgang, som ingen fælde har. Når du endelig når frem til NSF-posten øverst i statuen, vil kommandøren straks overgive sig. Du bør holde ham i live og konstant tale til ham for at finde ud af, hvad fjenden er ude på. En UNATCO-soldat vil komme ind og fortælle dig, at øen er fuldstændig tilbageerobret, og at din mission er lsut. Tag forstærkningscylinderen og tag tilbage til UNATCO HQ.

Unatco HQ:
Nu, da det er overstået, kan du rapportere tilbage til UNATCO HQ. Smut først ned til Sickbay på level 3 og tal med din gamle ven Dr. Jaime Reyes. Mens du er der, bør du installere din første Augmentation. Tag også nøglen til medicinskabet og fyld lommerne op med medicin. Flyt planterne på boghylden for at finde nanonøglen. Så skal du besøge din tech-ven Alex ovre på den anden side. Brug nanonøglen til at komme ind i skabet med. Det største rum gemmer på en faldlem, som fører ind til en krybekælder. Disse faldlemme er usynlige for det blotte øje, men du kan finde dem med din mus. I krybekælderen finder du nøglen til de to kontorer på første sal, samt andet nyttigt udstyr. Tal med Alex og tjek databoksen, som vil give dig Gunthers computer-brugernavn. På Alex' kontor er der et aflåst skab. Du kan åbne skabet med koden (2001). Rapportér derefter til General Carter på lageret. Carter holder sit område godt aflåst, så lad være med at prøve at bryde ind. Du gør bedst i at acceptere et af hans forslag. Fortsæt ovenpå. Nu skal du rapportere til Manderley. Snup skabsnøglen på sekretærens skrivebord på vejen ind og tal med sekretæren for at få dit kodeord til computeren. Manderley vil give dig en kontant bonus for dagens opgave, og han vil informere dig om din næste mission. Før du forlader HQ, skal du bruge de nøgler, du har samlet, og tage alt, hvad du kan have på dig. Fyret i skabet på anden sal har et aflåst panel, som gemmer på en biocelle. Husk at tjekke dine emails på dit kontor. Tag alle de godter, du kan finde. Navarre og Gunther gennemgår de vigtige sikkerhedsforanstaltninger. Du har fået at vide, at du skal tale med Navarre. De aflåste kontorer på første sal har nogle ting, som er værd at tage med. Brug den falske dør i Alex' kontor. Tag nu til den sydlige mole og klik på politibåden for at komme til Manhattan.

Castle Clinton:
Når du ankommer, skal du tale med Anna, før du begynder. Hun vil gå gennem hovedindgangen, men du skal ikke følge hende - find hellere bagindgangen. Der er en hemmelig indgang bag automaten på molen. Kassen på væggen gemmer på indgangsnøglen. Hvis du har noget slik tilbage, kan du spare et multiværktøj ved at bytte slikket for adgangskoden (9183) med barnet på molen. Det første rum er sikkert. Når du er færdig her, skal du snige dig ned ad trapperne. For enden af trapperne er der et kamera og et geværtårn, som du kan undgå, hvis du er meget forsigtig. Bevæg dig forsigtigt nedad, samtidig med at du udrydder de terrorister, som bevogter trapperne. Du bør så tidligt som muligt gøre brug af ventilationskanalerne for at undgå overvågningskameraerne. Følg kanalen til venstre og vent så på den sidste terrorist, når du når til et lille kontor. Han burde have nanonøglen til pengeskabet. Når han er ryddet af vejen, skal du kaste dig over ambrosiaen. Du vil nu modtage et infolink om, at din mission er fuldført. Gå op til kontrolrummet. I pengeskabet finder du en forstærkningscylinder. I rummet er et kontrolpanel, hvor du kan slukke for overvågningskameraerne og geværtårnene. Når de er slukket, kan du rydde rummet med kasserne. Du kan nu bevæge dig opad igen. Når du når til hytten fo renden af trapperne, møder du en dreng, som gemmer sig for terroristerne. Han er villig til at give dig informationer til gengæld for noget mad. I samme rum finder du en aflåst kiste, som indeholder en databoks og en biocelle. Databoksen har koden til kioskens underjordiske dør. Nu skal du bare rydde gårdspladsen. Tal derefter med Navarre. Hun vil give dig informationer om din næste opgave. Hvis du opfører dig høfligt og ydmygt, giver hun dig tre EMP-granater.

Hostage Mission:
Din næste opgave består i at skulle befri nogle gidsler, som holdes tilfangetaget af NSF i en nærliggende undergrundsstation. På vej mod stationen starter en ildkamp mellem de NSF-agenter, som bevogter indgangen, og UNATCO-agenterne, som har omringet dem. Du kan godt gå direkte ind og vende kampen til fordel for politiet, men hold dig lidt tilbage og koncentrér dig om at skyde de fjender, som strejfer omkring. Når indgangen er ryddet for NSF-agenter, skal du starte din eftersøgning af hytterne; husk også at søge imellem dem. Find i en af hytterne den ventilationskanal, som fører ned til undergrundsbanens ventilationssystem. Der er to skakter, hvoraf den øverste fører hen til en række loftriste nær toget, og den nederste fører hen til en række gulvriste langs to af stationens vægge. Det er muligt at tynde gevaldigt ud i fjendens antal ved at snigskyde fra loftristene. Husk kun at skyde en eller to gange og så trække dig hurtigt tilbage. Fra gulvristene er det muligt at nå helt frem til det hjørne, hvor gidslerne holdes. Herfra kan du ganske forsigtigt eliminere de omkringstående vagter, tale med gidslerne, åbne toget og slippe væk. Når du har reddet gidslerne, skal du hoppe på toget til Hell's Kitchen.

Hell's Kitchen:
Når du ankommer til Hell's Kitchen, er der en flok bange mennesker, som gemmer sig i undergrundsstationen. Politiet har påbudt dem at tage tilflugt her. Tal med dem og hack så ind i pengeautomaten. På vej op ad trapperne møder du Paul. Han informerer dig om den næste del af din mission. Du får brug for en Shield Generator, men den skal du først lige finde. Paul vil give dig noget ammunition og nøglen til hotelværelset. Når du når op, får du en infolink fra Alex angående en gidseltagning på Hilton-hotellet. Det kan du tage dig af senere - først skal du samle alle de brugbare ting, som ligger på gaden, og så skal du også møde nogle folk. På basketball-banen bliver en hjemløs person generet af nogle bandemedlemmer; skyd dem og få et password. Rundt om hjørnet bliver Sandra Renton generet af sin alfons: eliminér ham og tal to gange med Sandra, og hun vil give dig password'et til Smugglers Bunker. UNATCO-agenterne ved indgangen til Hilton-hotellet vil hellere end gerne give dig noget ammunition, hvis du taler med dem. Når du kan se den lille park fra begge sider, vil et regulært slag starte mellem NSF-agenter og UNATCO-agenter. Som ved andre ildkampe skal du hjælpe til, men lad være med at sætte dig i spidsen for det hele. Når kampen er ovre skal du tage en riffel, samt nøglen til 'Osgood and Sons' fra en af de døde. Smut nu hen til Free Clinic. Gem dine våben, da du ellers skræmmer alle væk. Tal med folkene. Køb ikke noget fra lægen i venteværelset, men hjælp lægen i eksaminationsrummet med at berolige en oprørt patient. Lægen tilbyder dig en billigere behandling. Der er også noget behandlingsudstyr i skabet. Skabet er låst, men du kan bryde det op, hvis du ikke vil bruge en af dine dyre dirke. Surgery Bay har også to funktionelle Medbots. Tag så ned på Underworld Tavern, hvor du bør gemme dine våben for at undgå slagsmål. Tal med alle i baren. Sandra og hendes veninde Janie vil give dig koden til elevatoren, som kører op til taget på Osgood and Sons' varehus. Spørg bartenderen om hendes Augmentations, før du tager til Hilton-hotellet.

The 'Ton:
I plankeværket nær soldaterne er et lille hul. Smut gennem hullet ind til en gyde bag hotellet. Der vil være en brandstige, som du kan nå ved at skubbe en kasse hen under den. Et par etager oppe vil vinduet til Pauls lejlighed være åbent. Der er behandlingsudstyr i badeværelset og mad i køkkenet, samt en besked til dig på køkkenbordet. Det vigtigste er dog Pauls 'spionrum', som er et hemmeligt skab med hans computer og andre gode ting i. Du kommer ind i det hemmelige rum ved at indtaste koden på pladen bag billedet (4321). Paul har efterladt sin adgangskode, så du kan også læse hans emails. Når du har ryddet lejligheden, er det tid til at tage sig af gidslerne. Når du når frem til hoveddøren, vil terroristerne begynde at dræbe gidslerne, så du skal skynde dig. Lås døren op, klargør dit våben, åbn så døren og skyd terroristerne med det samme. Du kan kun redde gidslerne, hvis du yder en maksimal indsats. Gå ned til kontoret på første sal, hvor en tredje terrorist holder hotelmanageren som gidsel. Red manageren og tag gældsbeviset og nøglen til kontoret. Nøglen kan åbne den eneste tilgængelige dør på anden sal. Indenfor finder du et par døde stofmisbrugere. De har efterladt et par uåbnede zyme-flasker - tag dem og forlad hotellet for at besøge Smuggler. Indgangen til Smugglers hule er lige bag undergrundsstationen. Tryk på knappen, giv password'et og han vil lukke dig ind. Tag elevatoren ned til en forladt garage, hvor du går over til hytten, brækker elpanelet op og slukker for gnisterne.
Sænk Smugglers Priser... 
Når du når frem til Smuggler vil du finde ud af, at hans priser er temmelig høje. Red Ford Schick (for enden af banen) og Smuggler vil sænke priserne, så du gør en bedre handel. For at hjælpe dig, giver han dig en nøgle, som kan åbne faldlemmene ned til kloakkerne. Vælg den kloaknedgang tættest på undergrundsbanen, samtidig med at du holder et par multiværktøjer parat. Når du ser en laserudløser, skal du finde frem til elpanelet, hvor du kan afbryde den. De udløsere, som ikke kan afbrydes, kan undgås ved at være ekstra forsigtig. Du kommer til et kryds med et vagttårn. Tårnet vil ikke være noget problem, medmindre du aktiverer en laser. Helt nede for enden er en afsats med en stige. Gå op ad stigen og tag alle de gode ting, der ligger der, inklusiv koden til basen. For at komme ind til basen skal du tilbage til krydset og dirke låsen op på den kasse, som hænger på væggen, og indtaste koden. Gå ned langs gangen til døren, der ligger bag en laser, som du kan krybe under. På den anden side af døren er en gang med et overvågningskamera, som du kan afbryde i kassen overfor. For enden af gangen er en indgang til en stor pool. Over poolen er der en afsats og en bro. På boren venter en snigskytte, så skyd ham, før han skyder dig! Døren til venstre fører ind til et lille rum, hvor der er nogle soldater. I dette rum finder du en databoks med sikkerhedskoden til komplekset. I sikkerhedspanelet nær stigen, hvor du kom op, kan du ved at bruge sikkerhedskoden rotere broen, således at du kan komme hen til resten af komplekset. Fortsæt, indtil du kommer til det næste Keypad, hvor du vil finde en soldat lige indenfor. Prøv at eliminere ham så hurtigt og stille som muligt. Indenfor er en afsats med et sikkerhedspanel, som du kan åbne, og under dig er resten af komplekset. Inde i kemilaboratoriet er Ford Schick, som er dit mål. På vejen ud får du chancen for at tale med Ford Schick. Flugtruten er sikker, så lad Schick flygte og tag selv ned og besøg Smuggler. Nu da hans ven er i sikkerhed, kan du hente dine varer.

The Warehouse:
Tag nu ned til Osgood & Sons' varehus i stueetagen. Du får koden til varehuset fra pigen i baren (3316). Gå ned for enden af trapperne, hvor der er et lille vindue, du kan smadre og slippe ud gennem. I gangen er en elevator, som du skal hacke dig ind i via sikkerhedspanelet. Elevatoren kører op til taget. Taget er sikkert, men der er en snigskytte på oven over dig. Kravl op ad trapperne, skyd ham og skyd så mange af soldaterne under dig, som du kan, før du kravler ned. Gå derefter tilbage til elevatoren og op ad trapperne og ind af døren. For enden af gangen smadrer du vinduet og går ud på brandtrappen. Du kommer ned ved at springe fra tag til tag. Kravl op på reklameskiltet ved hjælp af stigen, brug afsatsen til at komme om på den anden side af skiltet og løb så via løbebroen over på taget. På taget finder du en databoks med koden til kælderkontoret. Hop fra taget med ovenlysvinduet til taget med hytten og videre. Skyd vinduet ud og løb op ad planken og over hullet. Når du har gennemsøgt det hele, smadrer du det øverste vindue og kravler ud på brandtrappen. Fortsæt, indtil du når et skrående tag lige før stueetagen. Der vil være adskillige vagter og hunde dernede. Kravl op ad stigen til bygningens tag og kravl så ned til generatoren. Der er mange vagter, så vær forsigtig. Bevæg dig ned igennem gyden, mens du deaktiverer de LAM-fælder, du møder på vejen. Nær nedgangen til kloakken er en databoks, som indeholder koden til kælderrampen. Bygningens kælder er fyldt med fælder, så det er et yderst farligt sted. Led efter et kontor (9923), hvor du finder et pengeskab, som indeholder en forstærkningscylinder og nøglen til lageret ved siden af. På anden sal er der en computer, du kan hacke ind i, og derved slukke for generatoren. En helikopter lander på taget og sætter Gunther, som er kommet for at afløse dig, af. Gå op mod helikopteren og flyv tilbage til basen.

HQ:
Brug din tid på basen til at smuglytte til Simons - først i Manderleys kontor og senere i arresten under et forhør. Når du vender tilbage, vil du blive mødt af et par MIB's, som er på vej ud af komplekset. Gå ind på HQ og tjek dine emails, og du vil finde en besked fra Paul. Du skal vente på Manderleys kontor, indtil han har afsluttet samtalen med Mr. Simons. Efter at du har lyttet med på samtalen, gå rdu ind. Ned i arresten er Simons i gang med sin afhøring. Lyt igen med på samtalen, inden du går ned til området med lægeartikler, ammunition og tekniske genstande. Når du igen er blevet helbredt og fået dig et nyt lager af ammunition, skal du gå ud til helikopteren. Jock sætter dig af i Battery Park. Der er nogle gode ting og sager spredt omkring Castle Clinton og Shanty Town, samt en aflåst boks i én af barakkerne, som indeholder koden til tunnelerne samt en PS20. Nede i undergrundsbanen skal du gå hen til telefonboksen og trykke koden ind på Keypad'en, hvorefter du vil blive ført til den hemmelige tunnel forneden. Efter en kort tur gennem en tunnel havner du i den nedlagte undergrundsstation ved Brooklyn Bridge. Gå hen til Charlie Fann i det nordøstlige hjørne, hvor du vil få en opgave. Han vil til gengæld fortælle dig, hvordan du finder deres tunneller. Til dette skal du bruge en LAM-, LAW- eller en GEP-pistol. For at fuldføre opgaven skal du bare sprænge hindringen i stykker. Inde i rummet skal du passe på dampen, der siver ud, og derefter snige dig ind gennem røret. Drej de to hjul for enden af rummet, og missionen er fuldført. Gå tilbage til Charlie, som vil oplyse dig koden til Mole-folkets territorium og fortælle dig, hvor indgangen ligger (dametoilettet på stationens vestlige side). Du vil finde en Keypad under vasken.

Mole Town:
Beskyt Mole-Folket!:
Når du kommer til Mole Town, vil du befinde dig på en afsats over Mole-folkets tunnel. Det er vigtigt at holde Mole-folkene uden for skudlinien, eftersom du skal tale med dem. Hvis bare du tager dig god tid, mens du forbereder dig på at affyre et rent skud, skulle der ikke være noget problem. Du kan trygt skyde nogle soldater fra din position på afsatsen over Mole-folkets tunnel. Bevæg dig derefter mod syd, idet du så lydløst som muligt udrydder enhver NSF'er, du får øje på. Gå nu mod nord, fra hvor du kom ind. Der står to fjender ved siden af platformen. Du kan i al stilhed udrydde dem, hvis du stiller dig bag den store klippe rundt om hjørnet. Der er en NSF'er mere på platformen. Når alle synlige NSF'ere er døde, skal du vente til Mole-folkene er faldet til ro, inden du stiller dem nogle spørgsmål. Endelig vil du nå frem til Kevin Bradley, som er leder for Mole-folket. Han vil fortælle dig, hvordan du finder lederen for NSF. Hvis du lader være med at angribe, vil lederen overgive sig. Du kan tage nøglen til udgangen og derefter tage afsted. Der er også en flammekaster på kontoret. Du kan finde udgangen gennem det aflåste badeværelse i tunnelens bagerste nordlige ende af tunnelen.

Lebedev:
For at komme til Lebedev skal du rejse igennem en lang og velbevogtet undergrundstunnel. Din første prøve er et kryds, hvor vejen forgrener sig. Til højre er vejen spærret af overophedet damp, og til venstre er der laser-aktiverede geværtårne. Du kan passere dampen ved at dirke låsen op til en vægboks, hvori der gemmer sig en ventil, som slukker for dampen. Gå hen til væggen på den side, du vælger og fortsæt. Det næste område er bevogtet med en masse geværtårne. Snig dig under kameraets synsvidde foran rummet og udryd så den enlige vagtpost, inden han når at trykke på alarmknappen. Han har en nøgle til døren, der fører ud. Det næste rum er en pool, som bliver bevogtet af flere laser-aktiverede geværtårne. Kravl gennem vægkanalen, dyk ned i poolen og svøm derefter gennem tunnelen (indgangen til tunnelen er lige under det sted, du dykker ned). Der er en EMP på væggen i den tunnel, der kommer efter hængebroen. Den næste fælde er et rum med to sikkerhedsrobotter, som du skal skyde, hvorefter du skal gå ind i det næste rum. Snig dig derind, når robotterne kigger væk, og løb hurtigt over fra den østlige ende mod udgangen.

Godterne:
Når du er kommet forbi robotterne i den vestlige ende, vil du befinde dig i rummet, som fører til heli-basen. Saml alle godterne, som ligger rundt omkring, inklusiv databoksen (mellem de to maskiner med et computer-password), da du vil få brug for den.

Heli-Basen:
Idet du ser gennem vinduet, vil du få øje på en dåse med ambrosia, som er den ene af de tre Canisters, du skal finde. Der er et kamera lige oppe over dig, når du går ind. Udryd al modstand fra din position ved døren og styr så mod vest, når kameraet drejer væk for at gennemsøge de to kontorer grundigt. Gå forsigtigt op ad trapperne, dirk låsen op til skabet og tag stigen til falddøren. Udryd vagten på den anden side og derefter snigskytten, som står på podiet over dig. Herfra kan du skyde dig ind på flere områder. Tag dig god tid og gør så megen skade som muligt. Når du er klar, skal du hoppe ned til Heli-pad'en. Når du har sikret dig, at yderområdet er så sikkert som muligt, skal du gå ind i Recreation Room. Spil på pinball-maskinen for at åbne et hemmeligt område bag boghylden. Få fat i andre godter i rummet, og hack dig ind i ATM'en, hvorefter du går tilbage til den anden side af Heli-pad'en. Benyt din nye nøgle for at komme ind i OPS-rummet. Udryd vagten og hack dig ind i sikkerhedspanelet, hvor du lukker sikkerheden ned for komplekset. Som det vigtigste skal du bemærke en lille knap bag anlægget i den sydvestlige korridor. Tryk på den for at åbne det hemmelige arsenal. Spring ned fra Heli-pad'en til hangarens gulv. Korridoren mod øst fører til en elevator, som kan bringe dig direkte til området udenfor Lebedevs hangar ved LaGuardia. Der er også et mandehul i det vestlige hjørne af hangaren, som fører til en undervands-indgang. Svøm gennem tunnelen, indtil du når til et åbent område. Kravl derefter op ad stigen og hop over til de to afsatser. Du vil komme ud i nærheden af en kaj, hvor der er flere vagtposter. Det er også denne kaj, at den næste container med ambrosiaen befinder sig. Udryd vagtposterne fra vandet, idet du forsøger at bruge de bedøvende pile fra en position, som er gemt godt af vejen. Eftersøg området for godter. Nu skal du gå til porten på den sydlige side af marken. Der er levende vagtposter, som bevogter denne port, og vagten med flammekasteren er den eneste, der har nøglen til porten. Kig rundt omkring og over containerne og når du er klar, skal du åbne portene (nøglehullet findes i en boks ved en post i nærheden). Indenfor skal du udrydde vagterne så grundigt som muligt og derefter gå ind. Undlad at gå igennem døren, mens alarmen er i gang, da der er et geværtårn derinde. Det er først, når du har ordnet vagterne og alarmen er slukket, at du kan gå ind. Under trapperne findes der et hemmeligt rum, som åbnes via en mursten, som stikker ud. Dette værelse indeholder våben, modifikationer og en nøgle til barakkerne ovenpå. Inde i barakkerne er der et åbent skab, som indeholder koden til hangaren. Endelig er du klar til at gå ind i hagaren.

Hangaren:
Skyd ikke i utide!:
Det er klogt at huske på, at NSF-agenterne inde i hangaren ikke vil skyde, medmindre du tvinger dem til det. Tænk dig om en ekstra gang, inden du trykker på aftrækkeren - du kan spare ammunition og dit helbred. Idet du går ind i hangaren, vil du blive mødt af Paul. NSF-agenterne i hagaren vil ikke skyde på dig, medmindre du starter balladen først. I nærheden af flyets bagende er der nogle trailere med godter, inklusiv en databoks med en skitse over flyets indre. En mekaniker i en orange dragt vil tilbyde at sælge dig patroner til et haglgevær eller en våben-modifikation. Gå ind i flyet og undersøg det, men gå til sidst ned i den private suite i bagenden, hvor Lebedev venter. Mens du taler med ham, løber Navarre ind og beordrer dig til at udføre snigmordet. Du skal ændre din sigteposition en anelse og udrydde Navarre. Du vil finde en databoks under Lebedevs seng med en kode (9905). Gå ned til Cargo-bay, hvor du vil finde den sidste tønde med ambrosiaen, Repair-robotten og en Augmentation Canister i en kasse, som du kan åbne ved hjælp af koden. Gå op til flyets kontrolrum og få fat i nanonøglen. Når du forlader flyet er Paul væk og UNATCO-agenter har erstattet NSF-agenterne i hangaren. Jock og Gunther venter i nærheden af elevatorskuret. Når du kommer tilbage til HQ skal du tale med Manderley og derfter gå ind ved siden af til Break-room, hvor du vil finde Jamie, som er i gang med at tale med Simons. Lyt med på deres samtale og tal så med Simons nogle gange for at finde ud af alt om Pauls situation. Tag dine sædvanlige runder i HQ, tjek din emial og vend tilbage til Break-room for at tale med Jamie igen, når Simons er kommet af vejen. I din næste mission skal du til Hong Kong, men idet du når hen til helikopteren, bringer Jock dig tilbage til New York, så du kan tale med Paul.

Nyt besøg i Hell's Kitchen:
Jock lander på taget af 'Ton-hotellet. Det eneste, du skal gøre nu, er at kravle ned ad brandtrappen ind til rummet. Indenfor beder Paul dig om at tage til en NSF-base i nærheden, hvor han påstår, at du kan finde bevis for, at UNATCO er korrupt. På vej ud skal du besøge kontoret, hvor du vil finde Gilbert og Sandra, som er i gang med at diskutere. Hvis du taler med dem, vil Gilbert spørge, om han må låne dit våben. Bliv der lidt endnu, og når den lokale rod Jojo træder ind, skal du udrydde ham. Smuggler har stadig åbent og har modifikationer til Recoil- og Clip-våben samt noget ballistisk ammunition gemt. Derefter skal du søge efter godter, og når du er klar, skal du bevæge dig ned til den nye vej til det tidligere NSF-HQ.

NSF-HQ:
Den hemmelige falddør og kældernøglen:
Den tidligere NSF-base bliver stærkt bevogtet af UNATCO-vagter. Derfor skal du først og fremmest op på tredje sal, hvor du kan benytte en computer for at åbne den hemmelige falddør, som fører til kælderen. For at rense ud på første sal skal du gå ind på dametoilettet, hvor du vil finde en nøgle, som du får brug for senere nede i kælderen. På anden sal er der et aflåst computerrum, hvor dørene åbnes udad. Inde i rummet er der en databoks, som giver dig den nødvendige kode til falddøren. På tredje sal får du bøvl med vagterne, fordi du befinder dig ovenpå. Du skal bare ignorere dem. Du vil finde et laboratorium med en praktisk Med-robot. Rummet, som du vil ind i, ligger ved siden af laboratoriet og er blevet fyldt med gas. Ved tryk på knappen i rummets nordøstlige hjørne vil du kunne dræne gassen ud af computerrummet. Gå ind og brug sikkerhedsterminalen for at åbne falddøren. Kælderen er ubevogtet, men indeholder mange fælder. Ved det første rum skal du gå til venstre og dirke den låste dør op. Inde i rummet er der et sikkerhedspanel. Log på (ved at bruge samme login/password) og åbn de tre eksplosionssikre døre. I det næste rum skal du sørge for at løfte TNT-kasserne ned, inden du åbner forsyningskasserne. Gå gennem den åbne trædør. Der er eet elektrisk panel på den anden side af døren; hack dig ind for at koble nogle af sikkerhedssystemerne fra. Efterfølgende er der en gang, som er stærkt bevogtet af geværtårne. Du kan ikke undgå at aktivere dem, men du kan dog løbe fra dem. Spring hurtigt ned i hullet, som ikke huser et kanontårn. Vent til alarmen stoper, hvorefter du løber ned til det næste sikre sted. Du bør kunne nå hen til døren med tre stop undervejs. Døren åbner også med din nøgle. Det næste rum indeholder nogle gifttønder, der lækker. Brug en Hazmat-dragt, mens du dirker døren op til skabet. Herinde finder du et par EMP-granater. I det næste rum er der nogle godter og beviset for at UNATCO er korrupt. Din nøgle vil åbne den låste dør. På gangen skal du skyde på gifttønder og papkasser for at rydde vejen til sikkerhedspanelet. Herefter skal du skynde dig ud. Du vil være uden for geværtårnenes skudvidde, når du åbner panelet. Der er en databoks på hylden, som vil give dig koderne til computeren, der styrer satellitparabolerne. Du skal ikke bekymre dig om de andre synlige elektriske paneler. Bare styr tilbage og bevæg dig mod trapperne. Du kommer ud i gyden ind mod HQ-bygningen. Gå direkte mod taget, benyt først passwordet, drej de treparaboler rundt og åbn døren. Gå indenfor, benyt det andet password og send meddelelsen til Silhouette. På vej ud af satellitskuret får du en meddelelse om, at du lige er blevet fyret fra UNATCO. Fra nu af vil enhver UNATCO-agent, du møder, forsøge at dræbe dig. Du må kæmpe dig ud. Benyt snigskytte-taktikker og snigfælder. Når du forlader bygningen, kan du godt regne med yderligere intens modstand fra vagterne på ydersiden af perimeteren. Tag tilbage til hotellet og gå ind gennem hoveddøren i stedet for brandtrappen. Herefter skal du anbringe en eller to snigfælder lige uden for Pauls dør. Kort efter at du når til Pauls rum, vil jeres samtale blive afbrudt af et UNATCO-angreb. Udfaldet af denne kamp er væsentligt, da det vil afgøre, om Paul skal leve eller dø. Hvis du overvinder den første invasionsbølge, og I begge når ud til landgangen, vil Paul overleve resten af spillet. Kæmp dig igennem for at komme ud på gaden, hvor du kan bruge koden, som Paul gav dig til at åbne porten til undergrundsbanen (6282). Når du når til Battery Park, bliver du mødt af Gunther og en hær af robotter og soldater. Gunther vil give dig en chance for at overgive dig, så tag den. Du vågner op i en celle med et tomt Inventory. En ny 'spiller' ved navn Daedalus kontakter dig og fortæller dig, at han vil redde dig ud. Når du er kommet ud af cellen, skal du passere vagten. Snig dig op til våbenkassen og tag fat i politistaven. Vent til vagten rejser sig og forlader området, før du benytter staven til at åbne kassen med. Tag elektrostaven fra kassen, kravl over stedet mellem arkivskabet og væggen og vent. Når vagten vender tilbage, skal du ordne ham med elektrostaven. Når du har ryddet vagten sikkert af vejen, skal du få fat i hans pistol og læse databoksen, som vil give dig koden til arrestdøren og alle cellerne. I en af cellerne er der en død fyr, som bærer på et par ting til at dirke låse op med, samt en levende fyr, som er en NSF-agent ved navn, Miguel. Miguel vil tage afsted sammen med dig, hvis du vi have ham med. Han har også et Medi-kit til dig, hvis du spørger pænt. Løb ud på gangen og find nogle forsyninger bag søjlen. Nu vil Daedalus fortælle dig, at Paul er i live, og at du skal finde ham. Gå hen til Robot-Repair-Bay og snig dig straks op ad trapperne til venstre, forbi robotterne og derefter ned ad gangen og op ad det næste sæt trapper. Der er et par vagter med rifler på dette niveau. Udryd dem og tag deres våben. På det bagerste bord, finder du koden til arsenalet, hvor dit udstyr opbevares. Hvis du er i stand til at hacke dig ind i sikkerhedspanelet heroppe, kan du sikre resten af området ved at hacke dig ind og forvrænge den overlevende sikkerhedsrobots AI, således at han dræber soldaterne i stedet for dig. Du kan endda også benytte elevatorerne. Gå ned igen, gør dig færdig med at sikre området og saml diverse ting op nedenunder. Gå igennem Robot-Bay og op ad trapperne. Der er to militærrobotter, som patruljerer på gangen uden for arsenalet. Du kan ikke angribe dem, men du kan snige dig hen til døren til arsenalet og trykke koden ind, når de ser den anden vej. Når du er kommet ind, skal du straks udrydde vagten og løbe op ad trapperne. Få hele dit Inventory tilbage, og der er masser af ekstra våben og panser. Når du er godt forsynet, skal du enten udrydde militærrobotterne eller undgå dem. Derefter skal du fortsætte din søgen efter Paul.

Nanotech-Laboratoriet:
Den bedste måde at komme til Nanotech-laboratoriet på, er ved at gå ned i ventilationskanalerne under gulvet (indgangen er foran Holding-området). Da en MIB har laboratoriet under opsyn, skal du komme op fra kanalerne lige bag ham og udrydde ham uden tøven. Når han er af vejen, ka du dirke låsen til arkivskabet op og få fat i koden til databoksen. I rummets nordøstlige hjørne er der endnu et ventilationsgitter, som fører til en delvist undersøisk kælder, hvor en Greasel ligger på lur. Udryd dyret og du vil opdage, at stedet også indeholder en Plasma-clip og en dragt af ballistisk panser. Gå ind til Cage-room og ryd stedet for de vagter og Greasels, der er tilbage. Når området er sikret, skal du finde Dr. Moreau for at få koden til Medical-Bay. Gå rundt om hjørnet til Medical, gå ind på kontoret og udryd den bevæbnede sekretær. Der er 2 sale efter Karkian Containment-Area: Den, der vender mod nord, indeholder en databoks med sikkerhedskoden og en luftskakt, som du kan bruge for at komme til Medical. Salen, som vender mod syd, indeholder et sikkerhedspanel. I begge rum er der en knap, som lader dig åbne Containment-Area og løslade Karkian-dyrene, som skal tage sig af vagterne uden for Medical-Lab. Når kampen er ovre, kan du gøre det af med de overlevende og derefter gå ind i laboratoriet for at finde Paul. Hvis Paul er i live, har han allerede lavet en flugtplan. Når hans Datavault er downloadet, giver Daedalus dig koden til at komme ud af basen. Da Command Centre'et bliver bevogtet af kavalerister og hunde, skal du gå ind via kanalerne. Når stedet er sikret, skal du indtaste koden og forlade stedet. Hold øje med soldaten på den anden siden af døren. Du dukker op i UNATCO-HQ'et. Besøg alle dine sædvanlige steder, men vær forsigtig for enten at undgå eller totalt at udrydde alle de UNATCO-soldater, du måtte løbe ind i på vejen. Jaime venter på dig i Med-Lab. Tal med ham og tag det, han kan tilbyde. Ovre på den anden siden af salen vil du opdage, at Alex også er klar til at flygte, og han vil give dig nøglen tl at komme ud. Ovenpå bliver du konfronteret med Manderley. Idet du forlader kontoret, slår det klik for Manderley, som trækker sin pistol. Du skal derfor udrydde ham hurtigt. Jock venter på dig på Heli-Pad, men husk også at kigge med Comm-Van. Der er også et multiværktøj på rækværket over hoveddøren.

Hong Kong:
Gå ind i vedligeholdelsestunnelerne, der løber rundt under Heli-Pad og find Ammunitions-Bay. På en arbejdsbænk er der en databoks med ventilkoden. Nøglen til dette rums dør findes også heri. Vend derefter tilbage til tunnelerne. En anelse væk fra ammunitionslageret er der et Store-room fyldt med giftigt affald. Der er en Keypad på væggen, hvorfra du kan lade gas strømme ind på det nederste plan. Efter at du har frigivet gassen, skal du løbe op ad rampen, som fører til Store-room, og vente et kort øjeblik, til gassen spreder sig. Nu kan du gå hen til barakkerne. Ud af det halve dusin soldater, som venter her, skal du regne med, at tre eller fire er bukket under for dit gasangreb. Forbered dig på at ordne resten. Af de tre aflåste skabe på Sleeping-Level skal du kun bekymre dig om det midterste, som indeholder nøglen til Flight Control-Deck. Under kontrolbordene i begge Flight Control-Decks er der en rist, som fører til et forseglet rum, hvori der er en sikkerhedsrobot. Du kan benytte disse for at finde frem til robotterne og ødelægge dem (EMP-granater eller LAM's). Ellers må du kæmpe mod dem på vejen ud. Nu kan du gå til det nordlige Flight Control-Deck og Jock. Når du kommer tilbage til Heli-Pad, vil han affyre et missil mod døren på områdets sydlige ende. Sørg for at holde dig væk fra eksplosionsområdet. Han skal gå med det samme, men din flugtvej er åben. Åbn sikkerhedspanelet, som har en maskinfejl, for at slukke for strømmen og gå derefter ind i elevatoren.

Wan Chai-Markedet:
Find Maggie Chow:
Gå ligeud og hack dig ind i ATM'en for at skaffe nogle kontanter. Gå til højre for at finde den store røde bygning. Når du står ved siden af bygningen, fortæller Jock dig, at han har sat Paul af her flere gange. Gå rundt om bygningen og find indgangen. Tal med Gordon Quick, og han vil sende dig på en mission, hvor du skal snakke med Maggie Chow, som bor på Tonochi-road. Find skiltet, som peger mod Tonochi-road. Der er en gang, som enten fører nedenunder til Lucky-Money-Club eller direkte til Tonochi-road. Bliv ved med at følge skiltene, indtil skiltet til Tonochi-road peger forbi en ødelagt bro. Gå i modsat retning af, hvad skiltet peger mod for at finde en mørk baggård. Følg den rundt til venstre for at krydse floden og kom over å den rigtige side for at fortsætte. Gå igennem fodgængertunnelen, og du vil befinde dig på Tonochi-road. 1313 er til venstre gennem den store glasdør. Gå rundt om skranken og tryk på knappen til elevatoren på venstre side. Når du kommer ovenpå, vil stuepigen tage imod dig og føre dig til Maggie. Når du har fundet Maggie Chow og talt med hende, vil du fortælle hende, at Paul er i live og har det godt. Du er nu færdig. Gå hen til hjørnet i nærheden af elevatoren, hvor der hænger en lampe. Brug lampen, og en hemmelig korridor vil blive åbnet. Du skal ikke gøre dette, mens stuepigen er der, da hun lynhurtigt vil trække en 10mm. Gå stille forbi sikkerhedsstrålerne. Brug dit multiværktøj på døren, og du vil finde et sværd. Udryd vagterne og gå ind i Sword-Room. Herinde vil du blive kontaktet af Tracer Tong. Nu skal du hacke dig ind i computeren for at åbne kassen. Gå tilbage til Wan Chai-markedet og gå ned til Lucky Money Club. Efter at du har betalt en kuvertafgift går du ind (våbenet holdes skjult), går ovenpå til et rum, hvor der sidder nogle mænd omkring et bord. Gå forbi dem ind til kontoret og tal med Max Chen. Herefter vil der komme nogle soldater og ødelægge festen. Du skal derfor hjælpe livvagterne med at udrydde dem. Gå tilbage til komplekset og fortæl Gordon Quick om den våbenhvile, som Chen har forslået, og du vil få adgang til komplekset. Gå hen over gårdspladsen, gå indenfor og gå ned ad trapperne, hvorefter du følger korridoren, indtil du når til et stort værelse. På maleriet til venstre, er der en Keypad. Brug den samme kode, som du fik af Quick, og gå ned til Tongs laboratorier. Find computerlaboratoriet og tal med Tong. Du vil få besked på at gå ned i Medical-Chamber nedenunder. Når du kommer derned, skal du hoppe op på briksen for at få din Killswitch fjernet. Han vil slå din Killswitch fra og spørge dig, om du til gengæld vil lave lidt virksomhedsspionage for ham. Han vil give dig koden til Versalife-elevatoren, dit nye computer-password og fortælle dig, at Alex er her. Gå mod det sted, hvor Tong fjernede din Killswitch, og gå til venstre og ind i rummet. Hvis du synes, at det er nødvendigt, skal du bruge din Med-robot og derefter gå end ad flere trapper, for at tale med Alex. Når du er færdig, kan du gå længere tilbage i området for at få fat i nogle våben, ammunition og andre godter, samt genoplade din bioenergi med Repair-robotten. Når dette er gjort, skal du gå tilbage op på dækket og mod Versalife-elevatoren oven over Lucky Money. Tast koden, som du fik af ham, ind og gå ind. Hack dig ind i computeren ved receptionen og få et adgangskort til området. Gå ind i elevatoren på tredje sal ved computerrummet. Når du er kommet ind, vil en mand komme hen til dig og fortælle dig, hvad du ikke skal gøre. Gå hen til den midterste statue i rummet og benyt et multiværktøj til tastaturet på basen. Gå ned til falddøren, der lige er blevet åbnet. Gå til venstre og følg korridoren ned. Gå forbi døren, som den fører til, og du vil komme til en løbebro. Her vil du få øje på Maggie, som er i gang med at tale med Bob Page gennem noget glas. Gå nedenunder og ind i rummet med Augmentation-beholdere. Du kan enten bruge en masse multiværktøjer eller hacke dig ind i computeren for at få fat i dem alle. Gå tilbage til korridoren og ind ad døren, som fører ind på midten, hvor Tong sagde, at du skulle gå hen. Når du har trykket på knappen, kan du enten hacke dig ind i computeren eller dirke låsen op til skabet i Conference-Room ovenpå for at få fat i password'et. Når du er inde, skal du trykke på begge knapper og forlade stedet. Kør tilbage op med elevatoren til Versalife-kontorerne. Du vil blive angrebet af vagterne, så skyd et par af dem, mens du er på øverste etage. Når du er færdig, skal du gå mod templet ved siden af Tongs kompleks. Gå indenfor og tal med Quick, og de stridende parter vil have indgået våbenhvile. Gå nu tilbage til Tong, og du får en ny opgave. Du vil blive bedt om at vende tilbage til Versalife gennem en kanalvej, og du vil få koden 55655. Kanalvejen ligger til venstre for kompleksets udgang. Gå ned og følg korridoren, gå forbi bilvraget, benyt koden til døren og gå indenfor. Hvis du vil have en flammekaster, findes der en oven på det øverste rør. Du kan enten dirke låsen op på gitteret eller sprænge den i stykker og derefter hoppe ned. Først svømmer du igennem hopper op på rørene og kravler derefter ind i det åbne nedløbsrør. Så snart du er kommet igennem, skal du se til højre og læse databoksen for at få koden (768). Gå til venstre, og kravl så igennem lufthullet for enden til højre. Åbn gitteret ovenover, kravl op og indtast koden for at åbne alle dørene. Når du er kommet igennem dem alle, skal du trykke på knappen for at sænke platformen. Tryk hurtigt på knappen en gang, bak ned og lad dig glide langs platformen på den anden side. Vend dig om og gå nedenunder. Hvis du har mange multiværktøjer, kan du slå sikkerhedsstrålerne fra. Hvis dette ikke er muligt, skal du finde en Scramble-granat, gå igennem strålerne og kaste den mellem de to robotter og derpå gemme dig. De to robotter vil gå hen mod granaten, og når en af dem er ødelagt, kan du nemt ødelægge den anden. Udryd kommandosoldaten foran dig og hack dig ind i computeren, idet du vælger begge muligheder. Gå til højre, kravl ned ad stigen ind til midten og brug nogle multiværktøjer for at få fat i Augmentation-beholderne. Find stigen på ydersiden af platformen og gå ned. Du vil møde Maggie Chow, og efter at I har sludret lidt, vil hun trække sit sværd og angribe dig med det. Dræb hende hurtigt. Find nu Keypad'en, som ligger påe t lille podium under et kamera. Tast koden ind, som du har fået af Daedalus (525) og lyt efter. Daedalus vil fortælle dig, at du ikke kan komme ud samme vej, som du kom. Derfor bliver du nødt til at gå gennem tunnelerne nedenunder. Hop op på den nederste platform og derefter gennem et af hullerne. Kravl op af vandet, som du blev ført ned i, og find stigen, der fører ind i et rør med klart vand og svøm så derind. Her vil du finde et lig, der flyder oven på vandet. Men i det næste rør er der et uhyre. Få fat i de bedøvende pile fra bunden og ram uhyret med dem gentagne gange. Svøm forbi ham, og løft dig op ad røret. Kravl op på platformen i nærheden og videre gennem den smalle tunnel for enden af den. Kravl op ad stigen og gå tilbage til markedet til Tongs kompleks. Idet du kommer til laboratoriet, ser du Paul vente. Når du taler med Tong, vil du få besked på at finde Stanton Dowd i New York. Gå nu ned igen til gårdspladsen, og Jock vil give dig et lift til Hell's Kitchen.

Mere Hell's Kitchen:
Nu skal vi til baren i underverdenen for at arrangere et møde med Stanton Dowd. Dog ville det være et godt tidspunkt at skyde nogel af vagterne på gaden nedenunder, således at du ikke skal kæmpe imod dem senere. Kravl ned ad brandtrappen og gå mod baren for at finde Harry Filben. Han vil bede dig om at dræbe UNATCO-spionen, som giver sig ud for at være reporter i klinikken (Greene). Han vil desuden arrangere et møde med Dowd i Osgood and Sons-ruinerne. Tag afsted til mødet med Dowd, som vil give dig oplysninger om, hvordan du sænker ubåden. Hvis du har brug for sprængstof, skal du aflægge Smuggler et besøg. Ellers skal du gå mod toppen af Hiltons tag og stige op i Jocks helikopter. Det er frivilligt, om du vil dræbe Greene. Efter at du er landet, skal du gå gennem gitteret til venstre og fortsætte med at gå, indtil en soldat standser dig. Han giver dig en nøgle til hovedporten. Åbn den og gå mod døren. Gå ind og åbn lågen til Keypad'en med et multiværktøj. Under skranken er der en nøgle til ammunitionsaffaldslageret. Pas på sikkerhedsrobotterne, som går rundt udenfor. En Scramble-granat vil være god at bruge. Gå mod kontrolboksen i det bagerste venstre hjørne og tryk på alle tre knapper. I hver bås er der en del ammunition, våben og andre godter. Når du er færdig, skal du kravle op på toppen af båsene og springe fra platform til platform for at komme tilbage til døren, du kom ind fra. Drej til venstre, hop ned og gå først ligeud og derefter til venstre. Pas på de kæmpemæssige robotter her og gå mod kranen. Gå ind ad døren ved siden fa kranen, idet du bruger koden (0909). Når du kommer ind, skal du dukke dig for kameraerne og tale med vagten. Han vil sige et par ting, men herefter kan du tjekke databoksene for et par koder. Gå igennem den næste dør, gå til højre og gå ned ad trapperne. Følg trapperne, indtil du når til havnen, hvor du vil se en stor ubåd forude. Benyt koden fra databoksen (6655) til at hæve planken med, således at du kan hoppe op på den. Kravl op ad den næste rampe, og du vil befinde dig på ubåden. Der er et par matroser indenfor, som vil skyde på dig. Sørg derfor for at skyde dem først. Tjek alle køjerne og skabene for et par godter. Sørg for at få fat i den lille flaske med ambrosiaen fra laboratoriet til Stanton Down og gå derefter ovenpå. Du kan plyndre alle rummene, hvis du finder det nødvendigt. For at komme til elektronikrummet skal du gå ind i gitteret til venstre og følge luftkanalen til højre for at komme ind og tage alt, hvad der er derinde. Du kan gå ovenpå, hvis du har lyst, og hacke dig ind i sikkerhedssystemet for at åbne døren til arsenalet. Gå nu ind i Sick-Bay og få fat i en nanonøgle til de nederste dæk. Gå ned og lås døren op med din nøgle. I dette første område er der to steder, som du skal bryde. Slip af med vagterne og find Keypad'en ved siden af den sænkede bro. Du fik koden (9753) gennem databoksen bag ved den venlige vagt. Kravl op ad rampen, gå op ad stigen og ind i den lille bygning i midten. Gå til højre og knus ruden. Kravl ind og følg røret, hvorefter du hopper ned. På venstre væg findes et af punkterne. Knald en LAM op på det og kravl så op ad kasserne. Når du når toppen, skal du skyde på LAM'en. Det næste mål er på den modsatte væg. Gå rundt om, smæk en LAM op og skyd på den. Gå til højre og ud ad døren. Gå derefter til venstre og find robotten, som arbejder ved siden af teknikeren. Få fat i nøglen og multiværktøjet ved siden af teknikeren og gå ind. Pas på strømmen, der løber gennem området og Spider-robotten på gulvet. Det næste mål findes i det bagerste hjørne. Herefter skal du gå tilbage samme vej, som du kom, og derpå dreje til venstre. Følg vejen ned og drej til venstre endnu engang. Sørg for at komme af med vagterne i den røde korridor og gå ned mod den bageste væg. Find det næstsidste målpunkt på væggen og smæk en LAM op på det. Dernæst skal du gå hele vejen tilbage tl teknikeren, som du skal passere, for atkomme tilbage den vej, du kom ind. Frotsæt med at gå, indtil du når til Bilge Pump Room. Eliminér vagterne herinde og find computeren i hjørnet. Tryk på kontakten ved siden af computeren og hack dig ind for at ændre indstillingerne for pumpen. Når dette er gjort, skal du finde det sidste målpunkt i det modsatte hjørne og knalde en LAM op på det. Området vil ryge i luften, og du skal derfor løbe tilbage til Engineering, hvor du går ind, drejer til venstre, går op ad trapperne og gennem døren med EXIT-skiltet. Gå ovenpå, drej til højre og gå end ad de to ramper for at komme til kajen. Gå mod højre og kravl op ad stigen. Kravl mod venstre, rundt om hullet og derefter igennem lufthullet. Når du har fyldt op, skal du eliminere Spider-robotterne ved gitteret, kravle op ad stigen og gå op til det øverste lufthul. Hop op på helikopteren og styr mod Dowds sted. Tryk på knappen ved siden af porten, og du vil blive lukket ind af en vagt. Gå til venstre ned mod krypten for at finde Dowd, som du skal give ambrosiaen til. Idet du søger efter godter nede i kisterne, vil du i en af dem finde en korridor, som fører tilbage til overfladen.

Vagthytten:
Når du finder den hemmelige korridor, der fører tilbage til overfladen for enden af 'More Hell's Kitchen', vil du rende ind i flere MJ12-tropper. Du skal dræbe dem alle, inden du bevæger dig mod vagthytten ved siden af porten. Dræb vagten derinde, hack dig ind i computeren for at afsløre korridoren og tilintetgør så EMP-generatoren. Gå ud på gårdspladsen igen, og du vil afslutte denne bane med at tage afsted til Paris.

Katakomberne I Paris:
Dirk låsen op til det lille skur for at få fat i koden til vedligeholdelseselevatoren (4003) og gå så ned. Gå ligeud og op ad trapperne, følg vejen og gå igennem døren til højre. Tal med Aimee for at få koden. Forlad derefter stedet, idet du går til venstre, hopper ned og benytter venstre korridor. Følg ramperne ned og gå ligeud. Når du har fået fat i Hazmat-dragten, skal du igennem døren til venstre for, hvor den var placeret. Indtast koden (0001), tag din Hazmat-dragt på og løb gennem døren i bagerste hjørne. Når du er kravlet op ad stigen, vil du finde en del Greasels. Et par dyrehagl og nogle Sniper-runder ville være meget passende at benytte nu. Til sidst skal du gå mod den venstlige korridor, hvor du ca. halvvejs vil finde en niche på højre side, der indeholder en genstand til at dirke låse op med. Fortsæt nedad og gå op ad stigen. Pas på kommandosoldaterne, som strejfer rundt i området. Hvis du vil have fat i nogle godter, kan du plyndre bygningen mod vest og/eller metrostationen ovre i hjørnet. Gå rundt om den østlige bygning, idet du tager dig af kommandosoldaten og derefter finder den tilskoddede dør. Når du har brækket brædderne foran døren af med dit brækjern, skal du gå ind. Gå ned ad vindeltrapperne for at komme ned i katakomberne under Paris. Gå ned, drej til højre og gå ind i højre korridor. Pas på gasgranaten på væggen. Gå stille ned ad gangen og følg korridoren forbi rummet med de mange rektangulære søjler og en kommandosoldat. Idet du går forbi, vil Tong fortælle dig, at du nærmer dig. På væggen foran dig er der en mursten, som du kan skubbe ind. Når du gør det, vil en hemmelig dør blive lukket op. Gå ind i det midterste rum og tal med Chad. Han vil give dig besked på at finde hans folk og give dig nøglen til den eksplosionssikre dør. Du skal låse den eksplosionssikre dør, som ligger over for den hemmelige dør, gå op og ind. Der ligger en kommandosoldat på lur herinde, som du skal eliminere fra behøring afstand. Følg korridoren og bliv så vidt muligt ved med at dreje til venstre, indtil du når til et rum med fire udgange og en soldat, som går rundt. Udryd ham og hans venner, som normalt kommer løbende. I rummet til venstre findes der en kasse med genstande til at dirke låse op med. I rummet foran er der en stige, som du kan gå opad. Hvis du låser porten op og befrier Repair-robotten, vil den fjerne det elektriske felt, således at du kan få adgang til flere godter. Rummet til højre fører til gidslerne. Gå ind i korriodren bag krydset på væggen. Efter at du har kravlet igennem, skal du gemme dig og skyde på tropperne, fortrinsvis med de bedøvende pile. Hop så ud og udryd resten af soldaterne. Gå rundt om det midterste rum for at komme til det bagerste rum. Her skal du dræbe kvinden i sort, få fat i nøglen på bordet og derefter benytte sikkerhedspanelet for at slukke kameraerne og dermed sikre gidslernes flugtvej. Gå tilbage og åbn døren, der fører til det midterste rum, med din nanonøgle for at få gidslerne ud. Gå tilbage med gidslerne, og tal med Chad, som vil fortælle, hvor du finder dit næste mål. For at komme hertil, skal du tilbage mod stedet, hvor du befriede gidslerne. Men du skal gå ligeud ved andet kryds til venstre. Tong vil give dig besked, når du står foran døren. Følg kloakkerne for at finde de to stiger. Den ene stige er låst, men den du kan benytte, vil smide dig lige ned i hovedet på en patrulje. Løb væk fra tropperne og find bygning 13. Hoveddøren er placeret mellem tre buede døråbninger. Når du har betalt kuvertafgiften, går du ind. Den dansende sygeplejerske vil give dig en masse oplysninger, hvis du har nok credits. Hvis du har lyst, kan du gå ind bag baren og tale med en af mændene på kontoret. For 100 credits vil han fortælle dig, hvordan du finder en bortrejst våbenhandlers hus i bygning 11. Gå over til trapperne ved siden af den dansende sygeplejerske og gå videre op til det øverste rum med de skrå spejle. Find pigen i lilla ovre i hjørnet og tal med hende. Hun vil sørge for, at du møder Nicolette Duclare. Omme bag klubben finder du ud af, at Nicolette er den samme pige, som du lige har talt med. Tag hjem til hendes mor på Chateau Duclare. Her kan du enten dirke låsen op eller smadre hoveddøren. Når du er inde, skal du gå til højre og derefter ovenpå, idet du følger venstre korridor. Nicolette vil fortælle dig, at nøglen ligger bag vasen. Og minsandten, om der ikke er en nøgle til Beths værelse. Gå ind og få fat i alle de spændende ting, du kan finde, såsom Nicolettes værelsesnøgle. Imens Nicolette taler om billedet, skal du fjerne det for at finde en nøgle, credits og et computer-login. Nu skal du kravle ind i køkkenelevatoren på Beths værelse og gå ned i køkkenet. Hvis du vælger at tage trapperne i stedet, skal du gå gennem spisestuen ved siden af den dobbelte hoveddør. Køkkenet er forbundet med spisestuen. Få fat i multiværketøjet på hylden og lås kælderdøren op med din nanonøgle. Tag tingene fra kassen og gå ind i det bagerste højre rum. Drej på kandelaberne for at åbne den hemmelige korridor. Idet du går igennem, snupper du alle godterne på vejen. I det lille rum med to kasser er der et sikkerhedspanel, som du kan hacke dig ind i, i tilfælde af du vil have en Augmentation-beholder og en Upgrade-beholder. Slå nogle brædder ned for at komme ind i computer rummet. Få fat i alle godter, du kan finde, og benyt robotten, hvis der er behov for det. Hvis du ikke hackede dig ind i computeren før, kan du nu benytte nogle multiværktøjer på Keypad'en for at få fat i nogle Canisters. Nu skal du bruge det login, som du skaffede på Beths værelse (bduclare/nico_angel) for at få fat i Morgan Everet. Tal herefter med Nicolette, som vil give dig nøglen til krypten. Gå ud af bagdøren og bliv ved at gå i den samme retning i labyrinten. For enden er der et par kommandosoldater, så du skal være forsigtig. Gå ned i krypten, åbn den og gå ind. Følg korridoren helt for enden og kravl så op ad stigen.

Katedralen:
Portvagtens Nøgle:
Simpelt! Når du kravler ud ved begyndelsen af Cathedral-banen, skal du dreje til venstre og smadre en rude. Kravl ind, og du vil finde portvagtens nøgle. Du kan komme op ad en væltet bjælke. Gå udenfor, følg vejen og åbn så porten.

Idet du fortsætter derudaf, vil du først møde et par MJ12-kommandosoldater og dernæst en stor sikkerhedsrobot. Deaktivér robotten med en EMP - eller en Scramble-granat. Fortsæt forbi metroen til højre, og når du har krydset broen, vil du befinde dig ved katedralen. Gå ind i katedralen og følg korridorerne rundt, indtil du rammer det nordøstlige hjørne. Ved forsyningskasserne er der et espalier med vinranker, som du kan kravle op ad. Når du har gjort dette, skal du kravle op ad bjælkerne for at komme op på næste lag. Gå over tagets venstre hjørne, drej rundt og hop derefter op på den skrå bjælke for at komme til næste niveau. Kravl op og følg afsatsen rundt. Der er et par snigskytter heroppe, så vær forsigtig. Gå over den hævede vej og ind i næste bygning. Efter at du er gået et par trapper ned, skal du gå igennem den første døråbning. Gå igen ned ad nogle trapper og gå igennem endnu en dør, hvorefter du går forbi hvælvingen på din venstre hånd. Fortsæt op ad trapperne, drej til venstre, gå op ad flere trapper og drej så til højre. Her har vi en kvinde i sort, som vi skal tage os af. På hendes bord er der en databoks med adskillige numre. Nu skal du gå tilbage til hvælvingen, som du lige har passeret. Anvend koden fra databoksen (1942) og gå ind. Sikkerhedspanelet findes på siden af trappen. Selvom Everett vil give dig et lille foredrag nu, skal du tage alle godterne fra forsyningskasserne. Gå ud samme vej, som du kom. Drej til venstre, gå op ad trapperne og gå igennem døråbningen til højre. Indenfor skal du enten deaktivere eller ødelægge kameraet og derefter benytte den anden kode fra databoksen (0022). Drej til venstre og gå nedenunder. Inde i rummet skal du gå hen mod computeren til højre for at stå ansigt til ansigt med Gunther. Gør det af med ham ved at pløkke ham ned med din Asault-riffel, inden du slukker dig selv med ildslukkeren. Sørg for at bakke væk, idet du dræber ham, da hans krop vil blive ustabil og eksplodere. Når han er ude af billedet, skal du gå hen til computeren og lede efter den tredje kode på databoksen, som er de to femcifrede tal. De ligner Keypad-numre, men er rent faktisk et computer-login og et password. Få adgang til computeren og vælg den specielle mulighed. Nu skal du gå tilbage til Hologram-Machine'en, hvor du vil blive hånet af Simons. Gå ovenpå igen, og Everett vil give dig besked på at gå til metrostationen. Gå ud igen, løb hen til porten og gå ned i metrostationen, som du passerede før. Gå ned og gå ind ad døren til højre. Følg korridoren ned og drej så til venstre på undergrundsstationens perron for at møde en af Everetts gamle venner. Hvis du giver ham ret i hans forslag, vil han bringe dig til Everett. Gå ind på badeværelset, skub det store spejl væk og dirk låsen op til gitteret. Når du træder ind, finder du Iiluminatis oprindelige leder på is. Mens du er derinde, kan du tage pengene fra bordet og læse databoksen. Gå ud igen og gå igennem rummet ved siden af køkkenet, hvorefter du kan gå til højre, hvis der er mulighed for det. Du kan også vælge at gå ligeud og støde ind i Alex. Gå hen til rummet bag ham, lap dig selv sammen med Med-robotten og benyt koden fra databoksen (8001) til at åbne hvælvingen med. Her vil du finde den besynderlige AI. Under alle omstændigheder kan du få en lang og ret interessant samtale med den. Gå ud på gangen igen og gå til venstre. Når du har talt med Everett et par gange, vil du få nøglen til Heli-pad. Gå op ad trapperne og læg mærke til den døde mekaniker. Gå over og tal med 'Odd Mechanic', som du skal tage pipet fra med din elektrostav. Du kan herefter kropsvisitereh am. Når du hopper op på helikopteren, vil Jock spørge dig, hvorfor du slog fyren ned. Efter en kort samtale vil du finde ud af, at der er anbragt en bombe i helikopteren. Hvis du ikke finder bomben nu, vil Jocks helikopter ryge i luften, idet du når til Area 51.

Vandenberg:
Billede Af Komplekset:
Så snart du lander ved begyndelsen af Vandenberg-banen vil en arbejder komme løbende hen til dig og give dig et billede af komplekset, samt en kode. Åbn den nærvedliggende dør og gå ned. Du skal udrydde de to vagter og plyndre forsyningskasserne, hvorefter du trykker på knappen til anden sal. Når du kan gå ud, skal du dreje til højre og udrydde vagten (meget lydløst, da der befinder sig en flok tropper og en MIB neden under dig). Benyt muligheden for at snigskyde dem eller kast en LAM ned for at udrydde dem og de efterfølgende tropper. Husk på, hvor den solide lås og døren med to TNT-kasser ligger, da du kan få brug for dem senere. Gå nedenunder og find den summende generator. Åbn panelet og indtast koden (5868). Inden du går videre, skal du åbne gitteret på bunden af generatoren og tage nøglen indeni. Når du går ud, skal du gå ned ad gangen. Hack dig ind i sikkerhedssystemet, således at du kan styre kanontårnene. Gå igennem døren og ind gennem den modsatte døråbning. Nu kan du kortslutte sikkerhedspanelet for at komme af med strålerne. Der vil nu komme to vagter, som du hurtigt skal eliminere. Inden du går tilbage, skal du åbne døren med din nanonøgle ved siden af det sted, hvor du dræbte vagterne. Herinde kan du befri en videnskabsmand og få fat i nogle godter. Gå ud af bygningen og bevæg dig mod bagsiden af området. Du står over for komplekset og skal nu gå hen til det bagerste venstre hjørne for at finde det andet panel. Åbn det og tryk koden ind (5868). Nu skal du gå mod den byning i gården, som ikke har parabol på taget. Åbn døren og gå ind. Idet du passerer hver dørindgang, skal du vende dig om og trykke på kontakten for at åbne Bay-dørene for begge robotter. Følg dem udenfor og iagttag det efterfølgende blodbad. Når du er færdig med robotterne, skal du gå hen til bygningen, der har paraboler på taget, og tale med videnskabsmæanden. Han vil give dig besked på at gå igennem vedligeholdelsestunnelerne. Åbn lugen bagved og hop ned. Gør dig klar til en flok Spider-robotter i området. Gå igennem, idet du passerer på generatoren og kameraet på din højre hånd, indtil du når til de blå stråler på gulvet. Aktivér bevidst strålerne for derefter at afværge Spider-robotterne, som kommer frem. Gå så tilbage til generatoren, åbn det nærliggende panel og tryk på den øverste knap for at åbne døren igen. Når du er kommet igennem, skal du ordne de to Spider-robotter, du møder, og derefter gå ned. Få fat i godterne nede i kasserne, drej til venstre og gå to trapper op. Tryk på de tre knapper på kontrolpanelet og gå ned igen og drej til højre. Følg korridoren, idet du går uden om sikkerhedsfelterne, og gå så op igen. Nu skal du gå over broen til den anden side og få fat i nøglen ved siden af liget. Herefter går du op ad stigen, smækker lugen op og trykker på kontakten for at åbne døren. Gå ovenpå igen til døren til kontrolrummet, som du bemærkede tidligere. Benyt din nye nøgle til at åbne døren med. Gå indenfor ogh ack dig ind i computeren. Når du herefter går til højre og ned ad trapperne, møder du din gode gamle ven Carter. Efter at I har snakket lidt frem og tilbage, skal du gå ned og tale med manden ved computeren til venstre. Manden, som hedder Savage, vil åbne døren for dig og fortælle, hvordan du får adgang til Millnet. Nu skal du tage din Hazmat-dragt på og gå lige ind. Tryk på kontakten og gå tilbage til rummets andet hjørne, hvor du finder elevatoren. Løb så op til computeren. Log-in med et navn, du fik af Savage (GSavage/Tiffany), for at uploade Daedalus. Når du taler med Savage igen, finder du ud af, at hans datter er blevet kidnappet. Efter yderligere samtaler med Savage og Carter skal du gå udenfor og lige igennem hoveddøren. Først går du ligeud og så til venstre, når du nærmer dig væggen. Gå herefter til Heli-pad for at mødes med Tong. Når du har talt med ham, tager du afsted til benzinstationen for at redde Tiffany.

Gas Station:
Gå lige frem og snak med de bumser, der står rundt om tønden. De giver dig en nøgle og sælger dig nogle våben. Gå tilbage til der, hvor du blev sat af, lås døren op og gå herefter gennem døren og op ad stigen. Nu kan du gemme dit spil. Lav absolut ingen støj i denne sektion, for så bliver Tiffany henrettet. Kravl gennem hullet og skyd den soldat, der gerne skulle være på din højre side, med snigskytteriflen. Gå til venstre for bygningen og op ad rampen. Skyd vagten bag bygningen med en bedøvelsespil. Når du har gjort det, skal du kravle op på taget via stigen. Hop herfra videre til næste bygning og gem dit spil en gang til. Gå ned i hug og tilintetgør hurtigt MIB'en og soldaten. Nu kan du lave lige så meget støj, du vil. Åbn døren og nsak med Tiffany. Sig til hende, at hun skal holde sig klar, mens du gør det af med vagterne. Find nøglen og lås døren på den anden side op. Gå ud og dræb alle de MJ12-kommandosoldater, du kan se, og gå så tilbage, få fat i Tiffany og sig til hende, at hun skal stikke af. Følg hende til helikopteren og gå så mod Ocean Lab.

Ocean Lab:
Gå mod syd og pas på den gigantiske robot, der tramper rundt. Når du ser en soldat i det fjerne, skal du slå ham ihjel og sætte kursen mod hans lig. Han skulle gerne have en nøgle på sig, som du kan bruge til at åbne døren i den midterste søjle. Åbn den og gå op ad vindeltrappen. Gå op, indenfor og drej til venstre, når du er nået til toppen. Gå forbi skuret og videre forbi en del vagter, indtil du kommer til rummet oven over to programmører, som arbejder på deres computere. Hop ned og snak med vagten. Han giver dig noget information og et billede. Gå så gennem døråbningen mod syd og find den lodrette passage med alle stigerne. Tag stigen ned. Følg den ned ad passagen forbi en vagt, indtil du kommer til et rum med to geværtårne og endnu en vagt. Tilintetgør dem og gå ind gennem døren på højre side. Følg gangbroen, dræb vagten og gå indenfor i den næste bygning. Fjern vagten og gå over til den midterste søjle. Tryk på kontakten og gå nedad. Her kan du hacke et sikkerhedspanel på væggen til venstre og få geværtårnene til at gå løs på fjenden. Gå ned ad passagen, indtil du kommer til et rum. Pas på de tre vagter i området. Efter at de er ordnet, kan du læse den Datacube, som står på vognen inde bagved. Du får det sikkerhedslogin, du skal bruge til panelet, som hænger ned fra loftet. Log dig ind, sluk for kameraerne og åbn portene. Gå ovenpå og følg passagen, indtil du finder mini-ubådene. Hop ind i en af dem, der ikke er ved at blive repareret og styr den til Ocean Floor. Her er der et sikkerhedspanel på væggen og et par kasser med udstyr. Gå opad to gange til og gå så indenfor. Læs den Datacube, der står på det fjerneste skrivebord. Gå ud igen og opad en gang til. Nu skal du passe på geværtårnet, så skyd det plus det næste i sænk med EMP'ere. Tag den nøgle, der ligger ved siden af liget på jorden, gå tilbage til den store gang og lås døren op med din nøgle. Indenfor er der masser af Greasels, så gør kort proces med dem ed din snigskytteriffel. Gå forbi dem og ned ad stigen. Nu får du lov tl at slås med Greasels i vandet! Vælg armbrøsten og begynd at skyde efter Greasels. Åbn undervandsdøren med et multiværktøj og få fat i koden (5690).

Når du er kommet igennem, skal du gå ind og læse den Datacube, der står på skrivebordet. Gå derefter gennem døren til højre, ned ad flere trapper og gennem endnu en dør. Følg det sænkede gulv i hulen og gør det af med de Greasels, der dukker op. Følg så gangen på højre hånd og vær klar til at blive overfaldet af et ordentligt uhyre. Tøm et par 7.62mm-runder ind i det og få fat i nøglen og våbnet på bordet, før du kan gå til højre mod døren. Lås døren op, kravl ned ad stigen og gå så gennem døren nede for enden. Brug her en EMP-granat på døren. Gå gennem døren ind i det næste rum og kryb forbi den store, men dumme Spider-robot og hen mod elevatoren. Tag elevatoren op og hack panelet på højre siden for at forlænge broen. Gå ned ad trapperne og over broen. Hack dig ind i computeren i det næste rum og gå hele vejen tilbage til hulen, hvor Simons vil vise sig. Efter lidt hyggesnak skal du tage dig af ham på samme måde som med Gunther. Han eksploderer ligesom Gunther, så pas på! Nu er det tid til at gå lidt tilbage. Du bliver nødt til at gå hele vejen tilbage til kommandomodulet, som er det sted, du først kom til. Brug mini-ubåden og tag tilbage til den lodrette passage med stigen, som strækker sig over tre etager. Gå til den øverste etage og kravl så op ad den næste stige, hvor du åbner haspen. Du kan nu komme ud på taget. Savage snakker nu med gi og giver dig en Upgrade-beholder som tak for, at du reddede hans datter. Hop ombord på helikopteren og tag til West Coast-siloen. Drej til venstre og kig op for at få øje på en snigksytte i tårnet. Før han kan se dig, skal du snige dig ind på ham og ordne ham, hvorefter du kan tge dig af de to vagter til venstre. Gå så rundt om hegnet mod bygningen med vinduer. Indenfor venter tre vagter, der kan snigmyrdes gennem vinduerne. Når de er væk, kan du snuppe de ting, der ligger på bordet og gå op ovenpå. Der er en Keypad på den centrale støttebjælke. Ved at gå forbi den kan du udløse en hemmelig trappe til loftrummet, hvor du kan finde en del godter. Gå tilbage til anden sal gennem døren og hen over gangbroen ned til grundniveauet. Når du er ved enden af en gangbro, kan du hoppe over på gelænderet og så sætte af lige mod bygningen. Vagterne vil være opmærksomme, så hold dig klar. Gå indenfor i bygningen, snup et par ekstra godter og gå så tilbage igen til det sted, du hoppede fra. Gå rundt på den øverste etage og gå langs gangbroen til den næste bygning. Hop ned i skakten under gitteret i hjørnet. Følg den hele vejen, gå ned ad trinene og find de store silodøre. Brug den kode, som Savage gav dig (8456) - så kommer du ind. Drej til venstre og brug den samme kode til at komme gennem dørene, hvor du finder nogle sikkerhedsbjælker. Fjern dem med en EMP'er eller spild en masse multiværktøjer på sikkerhedspanelet for at komme igennem. Dræb kommandosoldaten og de tre MIB'ere. Efter denne kamp skal du gå ovenpå og skyde den næste MIB'er. Herefter finder du konsollen med en stor 'ABORT'-knap. Knappen vil åbne sikkerhedspanelet til venstre. Få adgang ved at hacke det eller med dit login (Elder/Armageddon) og gør klar til en ny affyring. Mens du er der, kan du vælge 'Security' og slukke for et par kameraer. Gå tilbage til silodørene og gå gennem dørene ind til missilsiloen. Gå ind og kig så ned gennem passagen. Du kan ordne kommandosoldaterne og MIB'erne på sikker afstand på bedste snigskyttevis. Når du er ved missilet, kan du bruge reparationsrobotten, hvis det er nødvendigt. Hop derefter op på gelænderet og se ned. Dræb teknikeren nedenunder og tag elevatoren op til niveau 6. Skyd den MIB'er, der er deroppe, kravl op ad stigen på den ene side, tryk på kontakten for at åbne haspen og gør dig klar til Area 51.

Area 51 - Hanger 18:
Så snart du får kontrol over JC, skal du gå i hug og vende dig mod vest over mod tårnet. Tilintetgør snigskytten i tårnet, før han får ram på dig, og gå mod nord til støttemuren rundt om det sænkede område. Se ned og find de patruljerende vagtrobotter. Gør en Scramble-granat klar og kast den efter en af robotterne, når de er tæt på hinanden. Granaten eksploderer, og robotterne skyder løs på hinanden. Gå over til støttemuren og kig hen over kanten. Vent til vagt-robotterne kommer så tæt på dig som muligt og slå så til med en EMP-granat. Nu skulle området gerne være ryddet for robotter. Gå ned ad rampen ved den østlige enden af støttemuren. Gå mod øst halvvejs nede, der hvor ramperne deler sig, lige forbi den væltede varevogn. Her finder du et lig. Tag haglene og fortsæt mod nord. Denne bygning er Command 24. Gå over mod den og modtag en besked fra Tong sammen med et kort over Area 51. Gå ikke indenfor endnu. Gå bag om bygningen og få fat i et multiværktøj fra den døde arbejder. Kravl herefter gennem grusgraven mod vest. Fortsæt op over toppen af den og ned på den anden side. Hold hele tiden områdets ydervæg på din højre side og kravl forbi Hangar 18. Gå helt om bagi og fortsæt rundt til forsiden. Når du kommer rundt om det sidste venstresving ved hangaren, skulle muren gerne være din på din venstre side og de ødelagte døre lige foran dig. Indenfor er der en MIB'er og to kommandosoldater. Kravl op til den ødelagte dør og kig rundt om hjørnet. På den anden side i hangarrummet i nærheden af nogle kasser skulle du nu kunne se en kommandosoldat og en MIB'er. MIB'eren skulle gerne stå med ryggen til dig. Justér din position, så du kun kan se MIB'eren. To hurtige skud til hovedet med din lyddæmpede pistol med kikkertsigte skulle gerne få MIB'eren til at eksplodere. Vend dig øjeblikkeligt om og løb tilbage rundt om hjørnet af hangaren samme vej, som du kom. Vent et lille stykke tid, indtil kommandosoldaten går sin vej. Kravl tilbage til hangardøren og gentag proceduren. Denne gang skulle du være i stand til at ramme en af kommandosoldaterne. Gå hen mod hjørnet, men ikke rundt om det. Sid i hug-stilling og vend dig om, så du kigger på dørene. Når den anden kommandosoldat kommer ud for at inspicere området, stopper han på et tidspunkt. Det er det tidspunkt, du skal benytte til at ramme ham med to skud til hovedet. Så derefter gennem hangardørene. Gå op ad de gamel trappetrin på nordsiden af bygningen og gå mod kontoret ovenpå. Spild ikke nogen dirke på døren. Kravl i stedet gennem vinduet. Soldaten indenfor er venligtsindet. Snak med ham. Han giver dig sikkerhedskoderne til åbning af de eksplosionssikrede døre, hvorigennem man kan komme til MJ12-området (a511, xx15yz). Sikkerhedspanelet er i kontroltårnet. Brug reparationsrobotten til at få en tiltrængt Bioenergy-genopladning. Gå tilbage og ned på hangarens grundetage. Ved luftskakten finder du det nederste af en bjælke, der fører op på loftet af kontoret ovenpå. Gå op ad bjælken til kontorets loftrum. Tag en dirk fra liget samt en nanonøgle og opbevar den (den skal bruges i faldlemmen i gulvet i Command 24-bygningen). Kravl ned ad bjælken og gå tilbage til indgangen til Command 24-bygningen. Herinde finder du nogle aflåste skabe, som du skal have åbnet, men det kræver en del dirke. Stil dig uden for bygningen tæt ved indgangen og læg nok ting fra dig, så du har 8 pladser fri i dit Inventory.

Fra skabene udendøre kan du tage to multiværktøjer, 7.62 ammo og nogle pile. Ved siden af liget er en nanonøgle til tårnet. I opbevaringsrummet er der tre nødblus, et Medi-kit og to Bioelectric Cells. Brug din nanonøgle til at åbne haspen i gulvet og gå ned ad stigen. På bordet er der en Datacube. Denne Datacube indeholder den samme information som soldaten i hangaren gav dig. De to kasser indeholder en LAW og en Rebreather. Tag LAW'en. Brug to multiværktøjer på skabet ved siden af stigen og få en styrkeforøgelse. Opgradér din Cloak Aug til level 3. Kravl op ad stigen og gå ud af bygningen. Gå mod kontroltårnet. Gå op ad trinene til helikopterpladsen og vend dig mod døren til tårnet. Stå så langt tilbage, du kan, og brug så LAW'en til at sprænge døren. Gå ind i det nu dørløse tårn. Begge stiger, både opad og nedad, var minesikret med LAM'ere. Stigen opad er der mulgivis ikke pga. LAW'en, men stigen, der fører nedad, er givetvis stadig sikret. Tag stigen til toppen af tårnet. Find sikkerhedsterminalen og hack dig ind. Slå kameraet fra, skyd låsene på døren af og åbn den. Gå med forsigtighed mod stigen, der fører nedad. For at afmontere LAM'eren, skal du hoppe ned og afmontere den på vej ned ved at klikke dig hurtigt frem. De to kasser indeholder ammunition og en EMP-granat. Forlad tårnet og gå mod sandgraven i midten af det sænkede område.

Area 51 - Bunkeren:
Tag dig af kanontårnet og sikkerhedskameraet på venstre hånd. Gå nedad og pas på den eksploderende generator på højre side. Så snart den er brændt ned, kan du gå forbi den og snakke med Everett. Vend dig om og gå lige ud. Fortsæt, indtil du kan se en dør med en Keypad. Indtast koden, du fik af Everett, og gå ind ad døren. Læg mærke til den næste Keypad, gå udenfor og fortsæt ned ad passagen til den næste dør. Koden er den samme som ved den sidste dør. Indenfor er der en MIB'er og en soldat, så tag dig af dem først. På et bord er der en Datacube med koden til den anden Keypad (0169), så gå tilbage, åbn døren og sørg for at tage båden den Upgrade-beholder, du finder der, og nøglen. Fortsæt nu med at følge passagen, indtil den fører ud til et stort kammer. Her er der to kommandosoldater og tre soldater at tage sig af. Gå op til den store dør med røde lys, lås den op med nøglen og gå ind. På højre side bag væggen finder du to kasser med udstyr. Tag derefter et af de store våben frem og tryk på knappen ved siden af elevatoren. Page sender dig en hånende besked, og derefter dukker en MIB'er og to soldater op. Så snart elevatordørene åbner, skal du bare fyre løs på MIB'eren. Når han dør, vil eksplosionen dræbe de to soldater, hvis de altså ikke er løbet hen for at få ram på dig. Tag elevatoren ned og drej til venstre nede i bunden. Tong vil nu præsentere sin mulighed. Han giver dig et billede og åbner døren for dig. Gå ind og brug en dirk på døren til højre. På bunden af vandet er der et lig med en nanonøgle til trappeskakten. Pas dog på Greasels i vandet. Når du er kommet over på trappeskakten, skal du lægge mærke ti døren til Aquinas-centralen. Efter at du har larmet lidt, vil døren åbne sig, så du kan undgå en langtrukken proces med at komme ind. Fortst med at gå opad; så du finder nogle tropper og en mekaniker. På konsollen ved siden af mekanikeren er der en Datacube til sikkerhedspanelt bag dig. Panelet giver dig adgang til en Upgrade-beholder, og det låser også en dør op et andet sted. Gå nu tilbage nedenunder, og når du er nået ned på grundniveauet, skal du gå til højre og følge trappetrinene ned. Under dig er der Spider-robotter. Lige frem og under dig er den dør, du lige har låst op. Gå gennem den og gå op til kontrolrummet via stigen til højre for det. Tal med mekanikeren derinde, så giver han dig koden til Aquinas-centralen. Gå tilbage til den, tast koden ind og gå ind i rummet. Her kan du hacke computeren og finde nogle interessante emails. Skuffen i skrivebordet har et værktøj og en Biocell. Følg nu passagen, indtil du kommer til rummet med de grå rumvæsener!

Et skud med din snigskytteriffel burde være nok. Gå gennem døren på venstre hånd, gennem den røde passage og følg den hele vejen. Til sidst kommer du til et rum med trin til både højre og venstre. De fører begge til en elevator. Gå op på tredje etage og lyt til Helios' idé til en tredje slutning. Gå tilbage til anden etage og hen til trapperne, du gik ned ad tidligere. To vagtrobotter kommer ud for at hjælpe dig, da du bliver angrebet af tre MJ12-kommandosoldater. Gå nu tilbage til rummet med rumvæsener, gå ned ad trapperne og gennem døren på venstre hånd. Du skal følge den lange lodrette passage forbi masser af låste døre oglig, men til sidst kommer du til bunden med en stor Spider-robot. Gå forbi den og gå hen til adgangsdøren til sektor 4. Helios snakker med dig og åbner den. Gå op ovenpå og ind gennem døren. Her vil Paul kontakte dig. Gå forbi de store rør, indtil du kommer til det rør, som producerede dig - mystisk! Gå ind i gangen mellem de to Denton-rugemaskiner og find sikkerhedspanelet tæt ved vinduet. Hack det, sluk for miljøgeneratorerne og åbn døren på den anden side. Dræb de grå rumvæsener, der forsøger at stoppe dig, og gå derefter ind. Alex fortæller dig, at koden er 724*, hvis du vil slukke for fusionsreaktorerne, og du må selv finde ud af det sidste tal. Det sidste tal er normalt 3. Gå ind i Pages kamre og tag dig af geværtårnene. Nu skal du tage en beslutning om, hvordan du vil have spillet til at slutte. De tre mulige slutninger er:

- Rebirth of th Illuminati
- New Dark Age
- Merging with Helios AI.

Se blot de tre boxouts herunder og vælg, hvilken slutning du vil se først!

SLUTNINGER!!

Rebirth Of The Illuminati: Everett's Ending:
Gå først gennem syddøren og op ad stigen. Drej til højre og følg gangen nedad og lige mod den første reaktor. Tast koden ind og vend dig om, så du er klar til at tage dig af to vagtrobotter. Gå tilbage til stedet, hvor du kravlede op ad stigen, og kig mod øst og nedad fra gitteret. Her ser du et lig. Hop ned fra sitgen og gå mod platformen. Kig herefter mod nord.

Snigskyd de rumvæsener, der er dér, og hop så ned og vend dig om. I dette rum skal du sørge for at tage din Hazmat-dragt på. I ventre hjørne finder du den anden reaktor, som du skal tage dig af. Gå tilbage udenfor på gangbroen til venstre. I midten, lige under Page, er den tredje reaktor. Tast koden ind.

Kig nu mod øst og lige ned. Her ser du de gule rør. Lige under dig og mellem rørene er de fjerde reaktor. Desværre vrimler området under dig med fjender. Skyd dem alle sammen herfra, før du går derned. Få ram på den fjerde reaktor, drej til venstre og gå mod den høje bygning med en dør i forsiden. På venstre side af bygningen er der en kontakt. Tryk på den for at få fat i en elevator. Tag den op og kravl ned ad stigen for at komme tilbage til Page. Gå forbi ham og mod nord, og drej til højre en gang, når du er kommet gennem døråbningen. Følg herefter gangen. Drej til højre, når du står foran Aquinas Router'en. Herinde findes kontrolpanelet. Tryk på knappen for at slutte spillet!! 

New Dark Age: Tong's Ending:
Gå mod syd, kravl op ad stigen, åbn kassen til højre og kravl så ned. Der ligger en død mekaniker derinde og eet par godter. Åbn døren, se ned og åbn gitteret. Kravl ned og gå ligeud. Helt nede for enden af passagen er der en kontakt. Tryk på den og hop i vandet. Følg vandpassagen, indtil du til sidst kommer til en stige.

Der lusker et par kommandosoldater og en del normale soldater rundt her, så pas på. Kravl op ad stigen og hop over hegnet. Bagerst i dette rum findes et kontrolpanel, hvor der står ''Flush Systems''. Tryk på det og gå ligeud, forbi flere soldater, indtil du kommer til døren. Tryk på knappen for at åbne den og gør dig klar til at møde masser af fjender. Det hjælper at tage din kappe på, samt at løbe hurtigt.

Løb tilbage til det sted, hvor du gik ned i skakten, gennem døren, hvor den døde mekaniker er, og op ad stigen. Gå nu tilbage ned ad den stige, der fører til Page. Gå hele vejen tilbage til stedet, hvor Paul kontaktede dig, og fortsæt videre. Følg passagen hele vejen op ad alle trapperne med Keypad-dørene, som der ikke var noget bag, og tilbage til det forurenede rum hvor der var rumvæsener. Kravl op ad stigen, gå gennem kontoret og ned ad trappeskakten og helt ned til bunden. Gå til højre, ned ad trapperne, ned ad flere trapper og ned til reaktor-laboratoriet.

Der er to grå rumvæsener på bunde, så tag dig af dem, før du hopper ned. Ved foden af hver reaktor er der en kontakt, der skal aktiveres. Tag din Hazmat-dragt på, tryk på begge knapper og gå tilbage op ad trapperne. Page begynder nu at tigge og bede og appellere til din fornuft, mens du går op i kontrolrummet, hvor mekanikeren gav dig koden til Aquinas-centralen. Tryk på kontakten, hvor der står 1, og når den stopper med at ryste, kan du trykke på den anden og derefter den tredje. Tryk nu på 'Engage'-knappen på kontrolpanelet for at slutte spillet.

Merging With The Helios AI: Helios' Ending:
Drej til højre og gå gennem den sydlige passage. Gå op ad stigen, drej til højre og åbn gitteret. Gå hele vejen ned ad stigen. Læs den Datacube, der står ved siden af den døde mekaniker, og gå tilbage op ad stigen til Page. Gå forbi ham mod nord, gå til højre og følg gangen ned til Aquinas Router'en. Gør, som Helios siger, og tænd for kontakterne i begge sider af rummet. Nu vil Helios give dig et login til computeren. Gå ind og aktivér den specielle Option, før du går tilbage ad samme vej.

Gå hele vejen tilbage til Aquinas-centralen, gennem testrørslaboratoriet, tilbage gennem adgangsdøren til sektor 4 og op ad alle trapperne. Fortsæt gennem døren på højre hånd, ind i rummet med grå rumvæsener. Gå nedenunder, ned ad endnu flere trapper og dereefter lige frem. Tag elevatoren til tredje etage. Gå så lige ud hen til Helios og snak med ham for sidste gang for at slutte spillet! 

SLUT!!