Guide & Trick:

The Imperial Order
ENHEDERNE
Noget af det vigtigste, du skal huske, når du spiller Dogs of War, er at udnytte dine enheders styrker og placere dem korrekt; dette er vejen til sejr. Da det kan være svært at overskue de mange enheder, som kan bruges under kampen, kommer der her et overblik over deres fordele og ulemper. Desværre er ikke alle enhederne tilgængelige hele tiden, så ind i mellem er der brug for, at du tager direkte kontrol over en bestemt enhed i en bestemt situation. Viden om deres udnyttelse af deres potentiale er derfor en stor fordel. Til at starte med har vi enhederne fra The Imperial Order. Denne generelle taktik fra denne fraktion er at ramme fjende, når denne er svag og på tilbagetog. Hvis du spiller som Imperial, kan du ikke vinde, hvis du forsøger at konfrontere fjenden i direkte sammenstød. Strategisk tankegang er nødvendig; måden, hvorpå du skal nærme dig fjenden og kæmpe mod ham, bør være listig og velovervejet. Som en stærk kontrast finder du The Warmonkeys: Deres strategi er langt mere direkte, massiv og hovedløs.

Corbett:
En hurtig, lille skyder, som er ideel til at smadre fodtropper. Den er til gengæld umulig, når det gælder alt andet! Brug Corbett, hvis du er i direkte trussel fra Missile Men eller Machine Gunners. Hvis du skulle komme i den uheldige situation, at Corbett er det eneste, du har tilbage, er det faktisk muligt (meget langsomt) at nedskyde fjendtlige tanks én ad gangen - men det er kun effektivt, hvis du angriber fjenden bagfra.

Zippy:
Denne enhed er lige så hurtig, som dens navn indikerer - til gengæld mangler den ildkraft. Den genlader langsomt, hvilket resulterer i, at du bliver nødt til at støtte dig til stor bevægelighed for at holde dig i sikkerhed. Zippy er mest effektiv, når den er tæt på fjendtlige tanks, men mindst effektiv, når den bruges mod fodtropper.

Geezer:
Denne tank er selv stjernen ide tidlige Imperial Order-missioner. Den har en god fart og acceptabel ildkraft, men er dårligt beskyttet. Den kan ikke skyde mod luftenheder og er næsten nytteløs i retningsløse affyringer. På tæt hold er det til gengæld muligt at sigte direkte på fjendens enheder effektivt.

Zwei Plasma Panzer:
Dette er en meget langsom krigsmaskine, der har en kraftfuld kaliber, og som er ideel til at nedskyde større enheder. Desuden har den stor rækkevidde, men er samtidig den mindst hurtige i Imperiets krigsmateriel. Den skal sættes ind, når der er tunge, fjendtlige tanks i nærheden, da den med skræmmende lethed kan nedskyde så at sige enhver fjendtlig tank.

Spectre:
Dette er en af de bedste enheder i hele spillet! Den har en utrolig stor rækkevidde og er hurtig både over vand og land. Brug disse enheder til at angribe mindre tanks og landtropper fra lang afstand. Desuden er den ideel til at smadre fjendens kanontårne, inden tropperne bevæger sig frem på fjendtlig territorium.

Zwei Rakette Panzer:
En tank, der er ideel til at fjerne luftbårne enheder - men mere kan den heller ikke bruges til. Den er udstyret med varmesøgende missiler, og bruges mest hensigtsmæssigt mod fjendtlige helikoptere.

Protector:
Denne enhed har intet våbenarsenal, men kan til gengæld have op til 10 enheder, som rimelig sikkert kan transporteres rundt på kampområdet. Bruges bedst i redningsmissioner.

Reaper:
Imperiets minelægger er en meget langsom enhed, men er godt beskyttet. Dens miner kan have fatal effekt, hvis de placeres tæt på fjenden - og bruges bedst mod angribende Mantai og på sporet foran fjendtlige tanks.

Santini:
En let, luftbåren spejderenhed med minimal ildkraft. Ideel til at lokalisere fjendens fodtropper og derpå hurtigt nedskyde dem. Santini kan også bruges med begrænset effekt mod Mantai og små, fjendtlige tanks, der ikke har luftforsvar.

Troop Santini:
Dette er en flyvende transporter, som har god beskyttelse, men ingen ildkraft. Hastigheden er dens bedste våben; desværre kan den ikke bære så mange enheder af gangen. Ideel til at transportere fodtropper om bag fjendens linier - forudsat, at man ikke bliver angrebet undervejs!

Sniper:
Hvis du sætter kortet til 'Sniper Sights' kan du bruge denne soldat mod mindre enheder. Mest effektiv på nær- og mellemdistancer, og ideel til at udrydde området for fjendtligt infantri.

Imperial Order - Missioner
Generel taktik:
Herunder vil du finde et par tips til de bedste taktikker og strategier, som du kan tilpasse dig, når du spiller Imperial Order. Inden du starter missionerne, skal du sørge for, at du har gennemført spillets tutorial, så du er bekendt med spillets interface.

Udnyt dine styrker:
Dit arsenal er mere kraftigt end Warmonkeys-arsenalet - men kun, hvis du bruger det på en mere sofistikeret måde. Lad være med at kaste dig ud i kamp, hvis det bliver et frontalt sammenstød. Brug din styrke fra distancen, og fjern de af fjendens enheder, der er placeret langt fra hinanden. Desuden er dine luftenheder også fjenden overlegen. Brug disse så ofte som muligt, da Warmonkeys kun har Missile Rangers som eneste effektive værn mod luftenheder.

At sigte:
Sigt på enheder med lang rækkevidde tæt på, og på enheder med kort rækkevidde langtfra. Sørg også for at beskytte dine støtte grupper ved at placere dem i dække, og dermed uden for fjendens synsvidde. Warmonkeys' største svaghed er deres mangel på en effektiv radar. De kan ikke se præcis, hvor du er, undtagen hvis en af deres enheder opdager dig. Hvis du bevæger dig forsigtigt rundt på kamppladsen, er det derfor muligt at komme om bag dem og skyde dem ned uden større skade.

Vær mobil:
Når du bevæger dine tropper og enheder rundt på kamppladsen, er det farligt at blive for længe samme sted. Warmonkeys farlige enhed The Guillotine er dødbringende fra lang afstand og nedskyder let dine tropper, hvis de ikke er i bevægelse.

I kamp mod Mantai:
Når du er i angreb med fjendens Mantai, er det kogt at bruge dine luftenheder så meget som muligt - og nedskyde fjenden, før de kommer for tæt på. Hvis du ikke har adgang til luftenheder endnu, er Minelayers et udmærket middel til at placere sprængstof på fjendens rute. Du kan smadre store grupper af fjendens Mantai med velplacerede miner og hurtige tanks, som kan holde en jævn skydefrekvens. Husk, at Mantai angriber i delinger, men deler sig, når de kommer tæt på; prøv at ramme dem, når de er samlet!

Læg miner som velkomst!:
Bevogt indgangene til dine installationer og baser og læg så mange miner, du kan, for at stoppe de fleste Mantai i at komme ind i centrum. Hvis de formår at bryde igennem dit ydre forsvar, er de nærmest umulige at nedkæmpe...

Se på radaren:
Hold godt øje med din radarskærm for at lokalisere, hvorfra fjendens angreb kommer. Mantai-enhederne plejer altid at angribe fra én retning, så placér dine enheder et åbent sted, med ryggen mod muren og pegende i den retning, angrebet kommer fra. Dette er den bedste position, hvis der skal forsvares effektivt mod et angreb fra én retning - derved kan fjenden ikke komme om bag dig.

Se dig omkring:
I begyndelsen af hver mission er det klogt at pause spillet og se nærmere på omgivelserne med kameraet. Denne rekognoscering kan give dig nyttig indsigt i fjendens position og udformningen af hans base, inden du sætter dit angreb ind. Endnu et vigtigt punkt på huskesedlen, hvis du mister overblikket, er at trykke [Esc] og se missionens mål. Dette er generelt klogt at gøre ind imellem da målene kan ændres eller nye kan tilføjes.

Direkte kontrol:
I bestemte missioner er der brug for, at du tager direkte kontrol over en individuel enhed, enten i dele af eller under hele missionen. Dette gøres ved, at du vælger enheden med venstre museknap og derefter trykker på [Enter]. Kameraet vil nu zoome ind på den enkelte enhed, og du har fuldstændig kontrol over den. Når du har dette, er det klogt at bruge kortet til at holde øje med omgivelserne.

Assembly Bay:
Ved begyndelsen af hver mission skal du vælge dine våben i Assembly Bay, inden du lander på planeten. Tryk på 'Buy All Items' og 'Assign All Infantry', og fortsæt derefter videre i spillet. Derved vil du automatisk vælge de rigtige enheder og dine bedste mænd.

Angrib Guillotines:
Du bliver nødt til at ødelægge Warmonkeys' bedste våben så hurtigt som muligt. I mange missioner er fjendens Guillotine-enhed dødbringende pga. dens langtrækkende kapacitet.

Snigskytter:
Den mest effektive måde at blive fri for fjendens snigskytter er ved at bruge dine egne. Fragt dine egne snigskytter rundt på kortet vha. dine Protector-enheder, læs enhederne af, og angrib en enkelt skytte direkte. Dette er mest effektivt, hvis du angriber dem fra et punkt højere oppe.

Angrib FireMonkeys bagfra:
Endnu en god Warmonkeys-enhed er FireMonkey. Det er en konverteret bulldozer med en meget kraftig flammekaster. Angrib altid disse bagfra, da du ikke overlever længe, hvis du udfører et frontal angreb. Selv, hvis dine svagere enheder formår at komme om bag dette monstrum, er det muligt at skyde dem ned.

Ofring:
Vælg en Zippy- eller Cobett-enhed som offerdyr, når du ikke er helt sikker på, hvad der venter dig forude. Ved at sende en mindre enhed frem tiltrækker den sig ikke kun fjendtlig ild, men skaber også en afledningsmanøvre, så du dermed kan tage en mindre omvej rundt om fjenden, og angribe denne bagfra. Se altid grundigt på terrænet først, og se, om der er mulighed for at følge en rute, hvor man kan snige sig frem for at få sine enheder i en bedre position.

Puzzle-elementer:
Spillet har mange små puzzle-elementer, som kan give dig en stor fordel, hvis du kan løse dem. F.eks. vil Imperial Order-mission nr. 5, Brick in the Wall, give dig et tip om, hvad der kan være en fordel i missionen. Placér din Corbett nær toppen af rampen i højre side af kortet, ca. halvvejs nede, og sigt på stenene over åbningen, som de fjendtlige tanks netop er ved at køre igennem. Ved at skyde disse sten ned vil du få klippevæggen til at killapse og spærre fjenden inde. Der er en anden vej ud for de fjendtlige tanks, men denne handling giver dig nok tid til, at din Reaper-enhed ankommer og kan starte med at lægge miner.

Tips Til Imperial Order - Missioner:
Mission 3 - Cloak & Dagger:
Den første del af denne mission kræver vid og list i stedet for rå ildkraft. Du starter med direkte kontrol over en snigskytte inde i en POW-bygning. Klik med det samme på kort-synsvinklen og skift til sniper-vinkel. Løb nu op af korridoren, og hold udkig efter vagter. Når du når frem til endevæggen, skal du dreje til venstre og til venstre igen. For enden af denne korridor vil du finde generatoren. Sigt og skyd på den, indtil den sprænger i luften. Fortsæt hurtigt igennem åbningen til højre og lige over til hjørnet, hvor fangerne holdes indespærret af et kraftfelt. For at befri dem skal du gå hen til det grå felt tæt på det inderste hjørne, og kraftfeltet vil blive sænket. Nu, hvor du har befriet tropperne, kan du tage direkte kontrol over en af de mange Geezer-tanks, køre rundt i området og skyde de tilbageværende fodtropper ned.

Mission 8 - Big Battle:
Dette er faktisk en af de letteste missioner i hele spillet, selvom det tager op mod en time at sikre sejren. Gennem hele missionen har du kontrol over en kraftig Zwei Plasma Panzer; du behøver ikke bekymre dig om dine andre enheder - de ser ud til at vide, hvad de laver. At vinde den første del af missionen er ganske let: Ødelæg blot de Satan-tanks, der dukker op i den sydlige del af byen, og du vil dræbe fjendens leder!

Imperial Order-Missioner - Mål
Mission 1: Southford Bridge Capture Ødelæg fjendens Guillotine.
Generobr broen ved at nedskyde eller jage alle fjendens enheder på flugt.

Mission 2: Search & Rescue Red de nedstyrtede Snipers.
Neskyd grundtropperne mod øst, og aktivér The Spectres.
Stop the Warmonkeys-tanksne fra at nå POW-lejren.
Red fangerne.

Mission 3: Cloak & Dagger Ødelæg lejrens generator med din Sniper.
Red dine tropper og enheder.
Destruér alle enheder i basen.
Nedskyd fjendens Solar Weapon-plantage.

Mission 4: One Fine Day Undersøg den forladte base.
Forsvar din position mod Mantai.
Ødelæg alle Mantai-enhederne og generobre basen.

Mission 5: Brick in the Wall Beskyt lastbilkonvojen (minimum 50% skal overleve).
Nedskyd fjendens tanks, mens du eskorterer.
Nedskyd fjendens infanteri med din Corbett.
Vær sikker på, at lastbilerne ankommer til deres mål. (nederst til venstre på kortet).
Forsvar din position mod fjendens angreb.
Skyd fjenderne ned med langdistance-angreb.

Mission 6: Night of Madness Red 80% af landtropperne.
Beskyt disse mod Mantai-angrebene.
Få tropperne tilbage til basen i god behold, og vent på forstærkninger.
Ødelæg alle Mantai-enhederne i området.

Mission 7: Garrison Duty in Cherton Beskyt indbyggerne i Cherton mod Warmonkeys-angreb.
Beskyt byen mod Mantai-angreb, indtil forstærkningerne dukker op.
Vær sikker på, at mindst én af indbyggerne overlever.

Mission 8: Big Battle Ødelæg Satan-tanken, som indeholder fjendens kommandør.
Beskyt din Zwei Plasma Panzer fra angreb.
Ødelæg alle fjendens tanks.
Nedskyd alle fjendens mindre enheder.
Driv fjenden ud af byen.

The Warmonkeys

ENHEDERNE
Når du spiller Warmonkeys-siden, er det endnu vigtigere at vide præcis, hvad dine enheder kan og ikke kan. Generelt har dine enheder bedre beskyttelse, men dette er langt fra nok til at vinde de mange kampe. Med tiden vil du komme i undertal i skræmmende grad, og tilbagetog vil synes at være den eneste udvej. Husk altid i disse situationer, at Warmonkeys er bedst til at angribe direkte - så smid al forsigtighed overbord og angrib fjenden frontalt. The Warmonkeys har et langt mindre sofistikeret udvalg af enheder. Til gengæld har de bedre våben og er beskyttet af Sl 18-skjolde. Dine landtropper er alle udstyret med SBAS (Shared Battlefield Awareness System), hvilket giver dem positionen på enhever observeret, fjendtlig enhed med det samme. Dette betyder dog også, at fjendens position først vil være synlig, når der er skabt øjenkontakt.

Higgins:
Ganske effektiv mod mindre infanteri-enheder; dette er basalt set en spejderenhed med meget lidt ildkraft eller beskyttelse. Den er hurtig nok til at komme væk fra problemer, men kan ikke angribe luftenheder.

Mongrel:
Dette er Warmonkeys-ækvivalenten til Zippy-enheden. Den er ikke helt så hurtig, men har en længere skudrækkevidde og er bedre beskyttet. Mongrel-enheden er i stand til at skyde mindre og mellemstore tanks ned, og er ideel til ofring, hvorved den fjerner fjendtlig ild fr resten af dine tropper.

Stalwart:
Denne standardtank er ikke effektiv mod fodtropper eller luftfartøjer, men har medium rækkevidde lig Geezer-enheden. Den er velbeskyttet og kan være ekstremt effektiv, når den er tæt på fjenden.

Satan:
Den tungeste og langsomste af dine tanks. Denne enhed er utrolig stærk, når den er under beskydning, og har en massiv ildkraft. Hvis du kan få et klart sigte på de fjendtlige enheder, har denne enhed kapacitet til at udøve stor skade.

FireMonkey:
Effektiv mod næsten enhver enhed i spillet, men kun når den kommer tæt på. Den er meget sårbar mod angreb bagfra, og kan ødelægges ganske let, hvis den bliver overrasket fra denne retning. Enhedens største fordel er den tid, den kan affyre sine skud (flammer) uden behov for at genlade. Derved er den utrolig effektiv mod Mantai-angreb.

Blunderbuss:
En hjemmelavet enhed, som udskyder metaldele mod fjenden. Den kan ikke angribe luftenheder og er dårligt beskyttet - til gengæld er den perfekt mod Mantai og infanteri. Desuden ideel til at rydde vej gennem fjendens fodtropper.

Missile Ranger:
Denne enhed kan ikke tåle meget skade, men til gengæld har den god rækkevidde og kan nedskyde luftenheder. Desuden er den rimelig hurtig på selve jorden, og kan trække ilden væk fra din hovedangrebsgruppe. Brug disse til at angribe fjendens bygninger og kanontårne.

Guillotine:
Denne enhed har moderat skjold, men er ikke i stand til at angribe større tanks. Dens eneste store fordel er dens rækkevidde. Den er til gengæld et godt våben, når der skal angribes grupper af enheder eller kanontårne placeret langt væk.

Spume:
Dette er ærkvivialenten til Protector-enheden. Den kan forcere vand og det blødeste terræn uden problemer, hvilket giver det en fordel i bestemte missioner. Den har minimal beskyttelse og ingen ildkraft, så det er klogt at beskytte den med tropper.

Chopper:
Helikopteren er det første, du skal sende ud og rekognoscere uudforsket terræn. Derudover kan den også lægge miner, og er derfor effektiv mod mindre linier af fjendtlige tanks og Mantai, som altid angriber i rækker.

Warmonkeys-Missioner
Generel Taktik:
Her finder du et par generelle hints og tips til de bedste taktikker og strategier, som er nyttige, når du spiller Warmonkeys.

Brug din viden:
Umiddelbart ser det sort ud. Dine enheder er dårligt udstyrede, dårligt fordelte og uden erfaring. Dette er gode nyheder i spillets første 8 missioner, hvor Warmonkeys er dine fjender - men nu hvor du har kontrol over dem, bliver spillet en hel del sværere! Du må udnytte din viden om Imperial Order-enhederne for at kunne se deres svagheder og bruge dem til din fordel. Desværre vil Imperial Order-siden sandsynligvis klare sig en del bedre uden dig, så vær forberedt på en hård kamp gennem spillets næste 10 missioner.

Radarsystemet og spejdere:
The Warmonkeys-missionerne er sværere at vinde af flere årsager. For det første har de ikke det samme radarsystem som Imperial Order-siden, så det er svært at vide, præcis hvor fjenden er - og hvor mange de er! Det radarsystem, du har rådighed over nu, er baseret på, at en af dine enheder ser fjenden. Systemet har en del flere begrænsninger f.eks. når det gælder tab. Hvis du ser en gruppe fjender med din Chopper, og den kan derefter blive skudt ned, vil fjendens position forsvinde fra kortet. Derfor skal du være meget forsigtig, når du sender dine tropper og enheder i kamp; sørg for at sende en spejderenhed ind i området først.

Kamp mod Mantai:
Den bedste måde at angribe eller forsvare sig mod Mantai på er enten ved hjælp af dine FireMonkey-enheder eller fra oven ved hjælp af en minelæggende Chopper. De konstante flammer fra FireMonkey'en vil hurtigt smadre store rækker af Mantai-tropper.

Puzzle-elementer:
Der er ligeledes et par puzzle-elementer i Warmonkeys-missionerne. Det bedste finder du i mission 6 - Life's a Beach. Fra startpunktet af denne mission vil du være i direkte kontrol over en FireMonkey i et område med 5 kampesten. Lokalisér dem, og bemærk at der også er 5 firkanter, hvorfra der kommer damp opad, på stranden. Dette er ventilationsskakter fra generatoren i basen - så brug din FireMonkey som bulldozer og flyt derved klippestenene hen, så de dækker ventilatorerne til. Efter at du har gjort dette, kan du bevæge dig op ad stien og mod basen. Du vil bemærke, at der er kanontårne monteret på væggene, og at indgangen er beskyttet af et kraftskjold. Idet du går ind i lysningen, skal du bevæge dig direkte imod basevæggen. Et af kanontårnene vil skyde imod dig, men fordi du er så tæt på væggen, vil det kun have held til at skyde det andet kanontårn på den side. Bevæg dig nu hurtigt op til porten og flyt stenen over den sidste skakt. Generatoren vil nu sprænge i luften og smadre de tilbageværende kanontårne.

Brug af Guillotine-enheden:
Brug dine Guillotine-enheder så ofte som muligt til at smadre kanontårne, der omringer alle baser i spillet. Dernæst skal du bevæge dine større tanks ind i området for at ødelægge alle landtropper og selve basen. Guillotine-enheden er et overlegent våben til langdistanceangreb, så den er værd at beskytte med Choppers og Missile Launchers.

Direkte kontrol:
I bestemte missioner, vil du have direkte kontrol over en Chopper. Dette er Warmonkeys eneste luftenhed, men den er meget effektiv mod tanks og Mantai. Strategien er enkel: Du har direkte kontrol over enheden og skal nå at smide så mange miner som muligt direkte på de stier, som fjenden bevæger sig ad. Dine andre enheder burde automatisk forsøge at forsvare din position, så din rolle er at smadre så mange af fjendens enheder som muligt. Der er ingen større hjerneaktivitet her, ingen bestemt opskrift eller nogen hemmeligheder i denne taktik; du skal ganske enkelt lægge miner alt, hvad remmer og seletøj kan holde for at skære ned i fjendens massive antal. Hold udkig efter fjendtlige enheder med antiluftskyts.

Angreb på infanteri:
De mest effektive enheder, du kan bruge imod infanteri, så de kan smadres hurtigt, er FireMonkeys og Blunderbusses, hvis du har dem. Kom tæt på fjendens infanteri og skyd så hurtigt, som du kan. Hvis fjendens tropper er spredt, kan du bruge Missile Men til at sigte på dem individuelt eller bruge en Chopper til at lægge miner lige foran dem. Det er ikke altid en god idé at ignorere fjendens infanteri; de er små, langsomme og har ikke megen ildkraft, men hvis de rykker i formation og sigter på en af dine større tanks, kan de hurtigt ødelægge den.

Warmonkeys-Missioner - Mål:
Mission 1: Creak No Paddle Beskyt Guillotines, og vær sikker på, at mindst én enhed overlever.
Ødelæg den fjendtlige konvoj med Chopper-miner.
Lokalisér de resterende fjendtlige enheder.
Ødelæg alle fjendens enheder.

Mission 2: Dock land Brawl Lokalisér alle venligtsindede enheder.
Hold Mantai fanget i området.
Bevæg dig frem til SL 18-installationen og ødelæg den.
Udryd alle Mantai.

Mission 3: Bridge Racer Erobr den fjendtlige Protector.
Kom over broerne, inden de sprænger i luften.
Skyd de fjendtlige enheder, der er på vej til øen i nederste, højre hjørne, ned.
Lokalisér professoren og befri ham.

Mission 4: Rescue on Mount Grisholm Bevæg dig frem mod fjendens by, og skyd kanontårnene ned undervejs.
Red de manglende enheder.
Bevæg dig mod fjendens hovedkvarter.
Erobr fjendens hovedkvarter.
Ødelæg alle fjenders backup-enheder.

Mission 5: Growing Battle Ødelæg alle vagtenheder.
Lav et lynangreb på den første base, og red fangerne.
Bevæg dig hen mod den anden base.
Red fangerne og skyd alle vagter.
Bevæg dig frem mod den sidste base.
Overtag og ødelæg alle fjendtlige installationer.

Mission 6: Life's a Beach Skyd Protector-enheden og al infanteri.
Løs kampestens-gåden.
Gå ind i basen og red fangerne.
Bevæg dig hen til vulkanen og gør det af med fjenden.

Mission 7: Kiranda Canyon Overtag fjendens Repair Bay-facilitet.
Ødelæg kanontårnene, når der kommer forstærkninger.
Ødelæg Light Vehicle Pool.
Ødelæg infanteriet barrakker.
Ødelæg Heavy Vehicle Pool.

Mission 8: Big Battle Beskyt basen mod de angribende Mantai.
Angrib Mantai-enhederne med Chopper-miner.
Beskyt resten af dine enheder.
Udryd alle Mantai-enheder.

The Mantai

ENHEDERNE:
The Mantai er de mærkelige væsner, der bor på planeten - og er fjender mod begge sider. De er generelt set eksperter i nærkamp, men deres største styrke ligger i deres antal. Der er bogstaveligt talt tusindvis af Mantai på planeten, og den angriber alle med ét fælles mål. De er svære at beskytte sig imod, og er desuden svære at kontrollere, når du spiller på deres side. Her er en guide til de forskellige typer af Mantai-enheder.

Corvoid:
Dette er de flyvende Mantai-enheder og er sikkert de svagest i styrke og hurtighed. De kan til gengæld angribe grundenheder ganske effektivt, men bruges mest effektivt i store grupper.

Raptor:
Dette er den mest almindelige type af Mantai-enheder, der altid angriber i grupper. Den er dødbringende, hvis den kommer tæt på sin fjende, men er ineffektiv mod meget store tanks og luftenheder. Den har til gengæld et rimeligt skjold.

Rhinoid:
Dette er den største race af Mantai, og er meget godt beskyttede. Desuden er de meget stærke imod større tanks. Til gengæld bevæger den sig langsomt, og er derfor et let mål. Hvis de kommer tæt på deres fjender, kan de påføre dem stor skade i kraft af deres størrelse og vægt.

Psychoraptor:
Dette er den sjældneste form for Mantai. Den kan bruge sine camouflage-evner til at blive usynlig for en radar. Den spytter dødbringende gift, som får dine landtropper til at gå amok og derved angribe hinanden. Den er heldigvis hurtigt dræbt, når den først er lokaliseret.

FireBug:
Dette er nok den mest nyttige Mantai, da den opfører sig meget lig en FireMonkey-enhed. Den udspyer ild, som kan ødelægge alt i dens bane. Firebugs er langsomme væsener, som ikke kan angribe luftfartøjer, og kan dræbes af direkte, fjendtlig ild.

Crash Bug:
Denne enhed er mest nyttig, når du er oppe imod fjendtlige tanks eller andre mekaniske enheder. Den affyrer en elektrisk ladning, som vil få fjenden til at gå i stå hjælpeløse på stedet. Alt, der bliver fanget af dets ladning, vil være ude af stand til at bevæge eller forsvare sig, indtil dets system er oppe og køre igen.

Mantai-Missioner:
Generel taktik:
Du får kun mulighed for at spille som Mantai, efter at du har gennemført spillets første 16 missioner. På det tidspunkt burde du være meget godt udrustet til at gennemføre disse missioner ganske enkelt ved at huske de to siders styrker og svagheder, og hvordan Mantai-tropperne mest effektivt angreb dig i de forudgående missioner. Hvis du stadig mangler hjælp, er her et par generelle råd.

Angrib direkte:
Den eneste måde, Mantai-tropperne kan matche Imperial Order- og Warmonkeys-enhederne på, er ved at angribe i store antal og komme tæt på. Brug Firebugs til at fjerne landtropper og Crash Bugs til at lamme fjendtlige tanks.

FireBug som leder:
FireBug-enheden er det mest effektive våben i Mantai-missionerne. Den er den eneste enhed, du skal overveje at tage direkte kontrol over, for at være i stand til at angribe grundtropper. Det burde kun tage et par sekunder at stege fjendtligt infanteri, og ét angreb at ødelægge en af de større tanks.

Angrib i grupper:
Den hurtigste måde at ødelægge en fjendtlig tank på, er ved at placere 2 FireBugs på hver side af den, og fange den i krydsilden. Mantai er generelt stærkere i flok, så angrib i bølger og forsøg at samle dine enheder. Ved at angribe i formation får du også andre fordele. Det betyder, at du altid kan være, hvor det sker - og kan overmande større tanks blot ved at være talstærk. Hvis du kommer i sammenstød med et større antal fjendtlige tanks eller installationer, kan du sende din Rhinoid Mantai i kamp.

Mantai-Missioner - Mål:
Mission 1: Mantai 101 Befri Firebug.
Befri Psychoraptor.
Befri Rhinoid.
Befri Raptors.
Flygt mod vest.

Mission 2: Ice Camp Assault Ødelæg radarinstallationen.
Ødelæg bygningerne i øverste, venstre hjørne.
Få fjenden til at flygte fra området.

 
22.08
 



Dogs Of War PC
- If Navigation is missing on the page, please click here! - English | Dansk 
 
Trick:

I spillet, indtast "TIMBO", så kan du se alfer, tryk derefter F5 for at slå det fra igen!