Walkthrough

INTRODUKTION: 
Denne løsning er kun skrevet på henblik at gennemføre spillet hurtigst muligt. Hvis du gerne vil have meget glæde af spillet, skal du være sikker på at tale med alle personer og læse alt i spillet. Tænk før du læser...og brug da kun denne løsning hvis du virkelig IKKE ved hvad du skal gøre... God fornøjelse! 

KAPITEL 1 : HIMLEN OG HELVEDE 

LEJLIGHEDEN
Tag SKRUETRÆKKEREN på bordet nær ved vinduet. Undersøg sofa'en til venstre på skærmen og tag BIL NØGLERNE. Tag PISTOLEN nær vet TV'et, og gå så ud af lejligheden. 

GADEN
Læs de 2 plakater på væggen (en reklame for et rejsebureau - 15.58.25.10 - og et klassificeret advertisement - 15.55.09.60). Vælg NØGLERNE i dit inventory og klik på den røde bil. Du vil blive informeret om et røveri i den centrale bank, så tag derhen (banken er bygningen i toppen af skærmen til venstre på kortet, lige ved lufthavnen). 

UDENFOR BANKEN
Vælg FBI KORTET i dit inventory og klik på betjent Anderson (politimanden med det blonde hår i midten af skærmen). Snak med ham og spørg om MEGAFONEN. Klik på banken med MEGAFONEN og spørg terroristerne hvad de vil have. Spørg om de vil have dig i en byttehandel for gidslerne. 
BANK
Efter sekvensen, læs papiret i loftet i banken. Det er et bombe diagram og bogstaverne MLR er omridset med rødt. Tag elevatoren og gå væk fra taget. I det centrale rum, gå til venstre og undersøg hylderne på væggen..du vil finde en BIDETANG. Flyt det skrald til venstre og kig på boksen som var skjult. Brug SKRUETRÆKKEREN til at åbne boksen med, du vil se 3 trusler til højre: en grøn, en gul og en rød. Vælg BIDETANGEN i dit inventory og skær truslerne ud i denne rækkefølge: Gul (Midten), Grøn (Venstre) og Rød (Højre). Bomben vil blive disarmeret. Tal med de folk som er der (sygeplejersken, journalisten og betjent Anderson, derefter gå ud af banken.

TOM PLADS
Operatøren vil fortælle dig at helikopteren er blevet fundet på en tom plads, så tag derhen (i bunden af skærmen til venstre). Snak med lægen og kig på liget, derefter flyt papiret i midten af skærmen (imellem liget og poolen) og tag ET STYKKE SNØREBÅND. Kig på helikopteren og tag den TOMME FLASKE, derefter undersøge skaraldet og du vil finde ET STYKKE KØD.

FBI LABORATORIUMET
Forlad den tomme plads og tag hen til FBI Laboratoriumet. Snak med forskeren og giv ham SNØREBÅNDET. Gå ud og tag hen til FBI bygningen.

FBI
Snak med den usle person (Agent Jackson), derefter skal du gå ind i bygningen. Snak med operatoren igen, og til de andre 2 mænd lige ved receptionen, derefter gå ind i dit kontor (rummet til venstre på skærmen). Undersøg skuffen og du vil finde en NØGLE. Brug denne NØGLE til at åbne skabet til højre og tag GRANATEN. Hvis du vil, kan du også tage et kig på din computer (adgangskoden er 'HOPKINS') og læse filerne der eller spillet 'breakout'... Forlad dit kontor og gå ind i rummet til højre. Snak med din kæreste Samantha, gå derefter ind til din chef (brug elevatoren nær ombæreren til højre). Før du forlader FBI, snak med operatøren igen og hun vil fortælle dig at en mand fra laboratoriet har ringet. Så, gå hen til dit kontor igen og ring til laboratoriet (56.25.15.36). Forskeren vil fortælle dig at snørebåndet tilhører morderene og at de muligvis gemmer sig i skoven...

SKOVEN
Forlad FBI og tag til skoven i nederste venstre hjørne af skærmen (tæt ved den tomme plads). Tag REBET i den lille båd, kast det derefter på det lille stykke træ (til venstre af vandfaldet). Du kan nu krydse søen. Når du er på den anden side, så vær sikker på at vælge PISTOLEN i dit inventory. Gå nu til venstre så langt du kan. Så snart morderen viser sig, højre klik på ham med musen og brug pistolen. Gentag denne procedure indtil du ikke kan komme længere til venstre (det skulle være 7 skærme), derefter gå mod nord. Vælg GRANATEN i dit inventory og kast den ind i hytten. Desværre for dig, en af de grimme fyre vil skyde dig før han dør og du vil vågne op i...himlen!!!

HIMLEN
Tal med den mærkelige mand som er bagved receptionist bordet...og du vil lære at du er død!! Gå til baren til højre og tag nogle PEANUTS fra bordet. Tag også PILENE fra målet, derefter fortsætter du til højre. Tag PARYKKEN på hylden til venstre og derefter KVINDETØJET. Vælg, nu PARYKKEN og TØJET i dit inventory og tag det på. Tag tilbage til det centrale rum og gå mod nord. Tal med vagten og spørg om han vil have en drink. Han er ikke tørstig, så giv ham PEANUTS og spørg igen. Denne gang, han vil acceptere og tage til baren. Nu da han er væk, åben døren og gå ind i teletransport rummet. Træk i håndtaget til højre på skærmen og gå ind i teletransporteren Vælg PILENE i dit inventory og kast dem imod kontakten nær ved håndtaget.

KAPITEL 2: BERNIE'S GÅDER

SKOVEN
Du er nu tilbage i skoven. Før du forlader hytten, så tag pengeseddlen (20$) på jorden. Vælg PISTOLEN igen i dit inventory og gå mod syd, derefter hele vejen til højre, brug den samme procedure som før for at dræbe gangsterne. Forlad skoven og tag til...

SAMANTHA'S HUS
Undersøg den blå vase og tag TYGGEGUMMIET deri. Åben dit inventory og spis TYGGEGUMMIET...du vil nu ha' et STYKKE ALLUMINIUM FOLIE. Åben skuffen under vasen og tag LIGHTEREN. Skyd døren med din pistol, åben den derefter. Før du går ind, åben sikrings boksen og brug ALLUMINIUM FOLIEN til at erstatte den ødelagte sikring. I badeværelset, åben gardinerne og undersøg liget i badet. Læs inskriptionen, tag derefter SPEJLET over badet. Tag støvkluden (lige ved skuffen), derefter skal du undersøge skuffen og tage SOVE PILLERNE.

FBI
Forlad huset og tag hen til dit kontor hos FBI. Du vil finde en KUVERT på dit skrivebord. Åben den og du vil finde et video bånd i kuverten.

SAMANTHA'S HUS
Tag tilbage til din kæreste's hus. Tænd for TV'et og video'en. Put VIDEO BÅNDET ind i video'en og se det igennem.

SVØMME PØLEN
Den første gåde er meget nem. Gå til svømme pølen (nederst til højre på kortet) og giv KYLLINGE BENET til hunden. Du kan nu tage JERRY KANDEN uden problemer...gør det. Kast SPEJLET ud i midten af svømme pølen, kig derefter på liget og læs papiret med den anden gåde.

MUSEET
Forlad pølen og tag hen til museet. Derinde skal du gå til højre, lige ved statuen af Louis XVI. Åben dit inventory og gør følgende: 1) Put den gamle klud i FLASKEN. 2) Fyld flasken med JERRY'S KANDE. 3. Brug LIGHTEREN på FLASKEN. Kast FLASKEN hen på ildstedet nær statuen og se resultatet. Undersøg det nye lig og læs den nye gåde.

FILM TEATRET
Tag til film teatret og tal med vagtmanden. Når han spørger efter en fuldmagt, så giv ham PENGESEDLEN. Klatre op af trappen og åben døren på højre side. Inde i planlægnings rummet skal du putte kablet i stikkontakten (højre væg). Træk kontakten på projektoren, derefter skub til kontakten på den venstre maskine. Forlad rummet, og gå ned og ind i teatret. Undersøg liget og læs inskriptionen med den sidste gåde.

SKYDEBANE
Undersøg skydebane nr5. Vælg din PISTOL i dit inventory og skyd på målet. Brug kontakten til højre og kig på målet...du har lige slået din kæreste ihjel!!! Tag NØGLEN og VIDEOBÅNDET fra hendes døde lig. Før du forlader stedet, så snak med receptionisten.

SAMANTHA'S HUS
Retunér til din kærestes hus og kig på VIDEOBÅNDET. Forlad derefter huset og tag til FBI bygningen.

FBI
Gå ind i Samantha's kontor. Brug den GULE NØGLE for at åbne skabet. Undersøg det og du vil finde et papir med en kode (328MHZA). Brug denne kode for at få adgang til din kærestes computer og læs alle filerne der. Forlad kontoret, gå til Kaptajn Murphy's Kontor og snak med din chef.

LUFTHAVNEN
Efter diskussionen, tag til lufthavnen (toppen til venstre). Snak med piloten og han vil flyve dig til Condor Island. 

KAPITEL 3 : CONDOR ISLAND 

STRANDEN
Flyt muslingeskallen på stranden og tak GULD MØNTERNE.

BYEN
Gå til venstre og snak med turisten som sidder ved det venstre bord. Giv dem GULD MØNTERNE for at spille '421' spillet og du vil vinde 70$. Tag SKOVLEN nær de 2 turister, derefter skal du gå til butikken længst til venstre og købe en FISKESTANG (vælg pengene i dit inventory, og brug dem på STANGEN).

STRANDEN
Retunér til stranden og brug SKOVLEN for at grave i sand. Gør det tre gange og du vil finde en ORM.

FOOTBRIDGE 
Forlad stranden og gå hen til gangbroen. Put ORMEN på KROGEN, "brug" FISKESTANGEN på vandet og start med at fiske. Du vil fange en FISK.

FABRIKS INDGANG
Forlad gangbroen og gå hen til fabrikken's indgang til venstre. Giv FISKEN til katten og den ansatte vil falde i en olie pøl. Følg ham og gå til baren (højre side af skærmen).

BAREN
Snak med den fabriks ansatte, derefter putter du SOVEPILLERNE i hans glas. Vent indtil han er faldet i søvn, derefter skal du tage KVITTERINGEN fra hans lomme og forlade baren.

VASKERIET
Gå til vaskeriet (i midten af skærmen) og snak med ejeren af butikken. Giv ham KVITTERINGEN og du vil modtage en af de ANSATTE's JAKKER i bytte. Undersøg JAKKEN og du vil finde et KORT.

FABRIKS INDGANGEN
Forlad vaskeriet og retunér til fabriks indgangen. Snak med vagten og vis ham KORTET og du vil kunne komme ind i fabrikken.

FABRIKKEN
Snak med operatøren og fortæl hende at du arbejder for fabrikken som forsikrer fabrikken og at du vil have en rundvisning. Tag den højre elevator til 1. etage. Undersøg de 2 rum der. I det første, undersøg bordet og du vil finde TÆNDSTIKKER. I det andet, kig på papiret på bordet og tag MAGASINET. Tag til 4. etage. Gå ind i rummet længst til venstre og tag HANDSKERNE nær planten. Forlad rummet og tag til 2. etage. Vælg HANDSKERNE i dit inventory og tag dem på. Fjern kablet fra stikkontakten på væggen, brug derefter PAPIRSKLIPPEN på kontakten...dette vil lave et lille strømsvigt. Gå ind i rummet der og brug TÆNDSTIKKERNE på SKRALDESPANDEN. Tag elevatoren igen, til 3. etage. Gå ind i sikkerhedskabinen og tag det MAGNETISKE KORT, og forlad rummet før vagten kommer tilbage. I elevatoren skal du bruge det MAGNETISKE KORT du lige har fundet på sprækken. Dette vil åbne en hemmelige passage bagved elevatoren. I det hemmelige rum skal du putte det MAGNETISKE KORT ind i sprækken på den højre væg, gå ind i røret...du er nu i en ubåd!

KAPITEL 4 : UNDER VANDET

UBÅDEN
Følg denne rækkefølge for at komme til en hemmelig base: Nord - Nord - Øst - Nord - Nord - Vest - Nord. Når du kommer til basen, vil du blive fanget og kastet ind i en celle.

CELLEN
Efter at Bernie er taget afsted, undersøg skraldet og du vil finde en GULDRING MED EN DIAMANT. Brug DIAMANTEN på den midterste laserstråle, derefter gå ind i cellen til højre. Åben kisten og "brug" den. En assistent wil hurtigt komme efter for at flytte kisten til 'Kontainer Rummet'.

KONTAINER RUMMET
Tag den BLÅ FLASKE og GAS FLASKEN (den med gift tegnet på) fra bordet. Undersøg hylderne og du vil også finde en sprøjte. Kig på kontainerne der og find en ved Samantha's lig (2nd startende fra venstre). Tryk på kontakten og hun vil blive teleporteret til et andet rum. Åben døren og...vær klar til noget WOLFENSTEIN 3D!!!

Denne sekvens er ikke særlig svær. Umiddelbart er det som at spille WOLF3D. Brug PILE TASTERNE for at bevæge din karakter og CTRL for at skyde. Tryk på SPACE for at åbne en dør. Du starter med 100 point i liv og du har ubegrænset ammunition. Kortet er ikke særligt stort: det er indelt i 4 Sektore og der er 6 forskellige rum. Når du er hårdt såret så gå ind i et af de 6 rum og du vil blive fyldt op igen. Du starter i Sektor 4 og kortet ligner dette her mere eller mindre:

TURBINE RUMMET
Forlad Sektor 4 og gå lige til Sektor 2. Tryk på de 2 kontakter for at stoppe turbinerne. Åben dit inventory og vælg den BLÅ FLASKE, drin det. Nu skal du tage GAS FLASKEN og putte ind i den tomme sprække i midten af rummet. Tryk på den midterste kontakt igen og restart turbinerne for at sprede giftige dampe i hele basen.

LABORATORIUM
Gå til laboratoriumet i Sektor 1A. Åben dit inventory igen, vælg SPRØJTEN og 'brug' den til at fylde dit blod ind i. Put sprøjten ind i maskinen. Dette vil lave en klon af Hopkins, men din dobbeltgænger vil blive dræbt med det samme af gassen...og sendt til Himlen.

HIMLEN
Med dobbeltgængeren af Hopkins, snak med fyren som har en kniv i sit bryst. Spørg ham om du kan låne KNIVEN, derefter skal du gå længst til højre på skærmen og du vil se Samantha. Snak med din kæreste og fortæl hende at du vil få hende med tilbage til jorden.

GENOPLIVNINGS RUMMET
Klik tilbage til den 'rigtige' Hopkins (klik på det lille ikon på hans ansigt) og tag til Sektor 3. Gå ind i Genoplivnings Rummet og du vil se Samantha's legeme sat på en mærkelig ting. Tryk på kontakten på den højre maskine, så vil hun blive genoplivet. Du kan nu kontrollere 3 forskellige karakterer...Samantha og de to Hopkins...

KUPLEN
Tag begge karakterer (Samantha og Hopkins) til Kuplen i Sektor 1B (Du kan ikke styre begge på samme tid, men må gøre det for hver enkel...) Brug en separat karakter til at trykke på knappen. Metalpladen vil flytte sig og der vil fremkomme en tunnel.

HIMLEN
Før du hopper ind i tennelen, så skift igen til din klon. Vælg KNIV MED BLOD i dit inventory og brug den til at skære kablet over nær ved teletransporteren.

BERNIE'S RUM
Endelig, skift tilbage til den 'rigtige' Hopkins og hop ind i tunnelen. Kig på showet og den sidste sekvens.

The End.

Bemærk venligst: Ovenstående passer måske ikke på alle versioner af spillet.