Løsning:

Denne løsning starter på det sted hvor du møder oprørerne ved deres lejr. Snak med personerne længst til venstre, og de vil lære dig en speciel bevægelse. Tag faklen ved ildstedet.

Missionen med Teleskopet:
1. Gå hen imod hulerne (ned og til højre for lejren). Brug faklen fra din rygsæk før du går ind.
2. Du skal slås dig vej igennem indtil guld impen spørger om din hjælp. Lad være med at dræbe ham og han fører dig til en skat hvor du kan supplere, men han vil drikke en potion og derefter skal du slås med ham. Hvis du bruger "web of death" på ham og derefter fortsætter for at slå ham, så får du bonus points. Bliv tæt på ham.
3. Bliv ved med at slås indtil du når et save point, klargør derefter "ice wand", da det er den bedste imod Bossen.
4. Når du slås imod Bossen...løb bagom stenen som er delt i to. Brug det baglæns snurrende rundt angreb, for at dræbe folkene bagved dig...brug "ice wand" for at skyde igennem stenene og dræb Bossen. Du er i sikkerhed fra hans angreb.

Missionen for Rain:
Din næste mission er i Rain. Kig på dine tips omkring hvordan du kontrollere flere mennesker. Bliv ved med at undersøge dette level indtil du finder en "teddy bear" (fra en gammel dame).

Oraklet Taler (1st Orb):
Efter din mission i Rain, vil du blive sendt hen til Oraklet. Der vil du lære noget omkring Silver's planer... Du vil få et kort, et horn, og en potion hvis du snakker med forskeren der. Efter du har gemt så tryk på 'm' for at vise dit kort, gå derefter til Othias' Tower hvor du vil få den første orb, et sværd, en speciel bevægelse, og en sølv nøgle (skal bruges til at åbne "Ice Land").

Is Orb (2nd Orb):
Efter du har fået den første orb...skulle du tage til "Oraklet" og derefter gå nedad. Dette vil føre dig til "Ice Land". Min kombination for at starte var Sekune med et godt sværd og David med ild orben. Hver hvælving i broen har en is drage nedenunder den. David kan skyde hver eneste med *1 skud* (da ild gør meget skade på is dyr). Efter den 1ste skærm, er David nok meget lav i mana, så giv ham et sværd, da næste skærm ikke indeholder mange is fjender. Inden du går ind i hulen, så giv ham orben igen, efter den første hule scene, giv ham sværdet og hold det indtil du skal åbne døren til Bossen. Hemmelighed for at dræbe Bossen: Sekune vil sandsynligvis dø først. Hold dig væk fra Bossen, da han gør stor skade tæt på. Hver gang du dræber en af hans vagter, så får du en genopladelig orb. Brug David's specielle bevægelser på vagterne, genoplad derefter, og brug ilden på Bossen. Du skal nok supplere med mad hurtigt imens du kæmper.

Helbredende Orb (3rd Orb):
Tryk på M for at tage til indgangen til biblioteket, bare for at snakke og lære noget. Nu da du har nogle passende våben, så gå til David's Hus (brug kortet). Bliv ved med at gå til højre indtil du når til Rueben's Hus. Gå derefter tilbage og gå op hvor du så din første modtagelseskomité, forbi David's Hus. Du møder Vivian. Løb nu over træstubben og gå til venstre. Borgmesterens venner vil angribe dig, derefter flygte, de efterlader en nøgle til Rain. Klargør nu David med is orben og gå mod venstre. Du skal slås imod små ild dæmoner, og da David har is, så gør han ekstra skade, og de efterlader magiske orbs for at du kan supplerer. Efter du har klaret dem, så vær sikker på at David stadig har is orben som våben, og at han er helt fyldt op. Fortsæt nu videre for at slås imod Bossen. Tip til at slås imod Bossen er #1. Glem dine venner, de vil få fyldt liv efter du har klaret Bossen. Ild dæmonen vil komme ud fra et af hullerne. Brug stenen i midten som skjold, bliv altid på den modsatte side af den, efter hvor ild dæmonen er. Bliv ved med at skyde med is orben på Bossen imens han angriber dine venner. Når du løber tør for mana, så tag din is stav og skyd hans lille vagt, han efterlader en forsynings orb, fortsæt derefter med is orb'en. Denne Boss er sandsynligvis den letteste i spillet. Den næste skærm indeholder nogle brændende træer...du kan ikke åbne det, men det vil sætte en afmærkning på kortet. Nu da du er færdig med ovenstående, så tag til Rain og ved det første kryds, gå opad. Du kommer til et sted hvor du skal låse nøglen op. På Kroen vil du møde Jug som er en ærbødig holdkammerat, den stærkeste i spillet. Byt ham med Sekune da hun kun er god med langtrækkende våben og angreb. Snak med alle og køb alt. Efter du er færdig så tryk på M og tag til Othias' Tower for at spare lidt tid. I Othias' Tower så gå ud til højre, derefter ned, venstre, venstre, ned indtil du når døren med klokken... brug koden som den gamle mand i Kroen fortalte dig (ring 3 gange, pause, 2 gange, pause, 1 gang). Gå ind, og ud NEDERST til venstre, køb noget sølv, gå NEDAD (for at gå tilbage) gå derefter ud ØVERST til venstre (dette sikre at dine holdkammerater vil være langt væk fra varulven, så alle vil have en tur hvis det går galt). Brug ØKSEN på varulven. Du kan se magisk skade da du har silver med dig. Du kan spare tid på at slå ham ved at bruge den specielle bevægelse CLEVER. Fortsæt forbi varulven, til du ser en bådsmand. Du skulle have alt hvad du behøver for at sejle til Spires. Boss Tips: For at slå dragen skal du bruge projektiler. Jeg anbefaler is orben, da den sigter godt og gør mest skade. Brug nu David med is orben og løb hen imod hvor dragen er. Så snart du er tæt på at nå ham, vil han flyve til den anden side...så, så snart du kommer hen til hans hoved, så begynd at løbe i den anden retning. Når du er direkte under ham, skal du skyde hans mave, hvor du så kan se at du har ramt ham rigtigt. Det betyder ikke noget at dine holdkammerater dør da de vil blive fyldt op når du har slået ham.

Lyn Orb (4rd Orb):
Når du har klaret dragen, så gå nedad, derefter til venstre (hvis du da ikke allerede har gjort dette). Du vil blive modtaget af MANGE fjender. Når du har klaret allesammen, vil der fremkomme en kiste. I kisten er en halskæde, som kan klare ilden ved træerne. Så tryk på M og tag til "Fire Tree". Når du har "slukket" ilden, så vil Spirk fortælle dig at forskeren vil se dig. Dette betyder at forskeren har lavet nogle nye potions. Når du kommer ind i det første træ område, så gå ud i nederst til HØJRE ikke venstre, eller du vil møde en Boss som du ikke er helt klar til endnu. Endelig vil du finde Cagen. Byt ham for Vivienne, da han er en af de bedste personer i spillet. Han er den 2 bedste til magi, og meget hurtig. Når du slås dig vej igennem Klosteret kommer du til et sted hvor du vil møde den mediterende munk. Han vil give dig et livs spørgsmål. Når dette sker, tryk M og tag til Indgangen til Biblioteket. Du kan få et liv spørgsmål fra forskeren, som du spurgte tidligere. Tryk derefter på M og tag tilbage til Klosteret. Munken vil belønne dig med en potion som vil transportere dig til et hus. Der vil du finde Rueben's Nøgle. Tryk 'M', tag til Reuben's Hus. Du vil her finde Chiaro. Jeg vil ikke anbefale ham. Han er klog, har god magi, men han er ikke stærk, har ikke god AC, og er ikke god med langtrækkende våben. Så send du ham bare tilbage til lejren. Ovenpå vil du finde orben.

Jord Magi Orb (5th Orb):
Nu da du har nok specielle bevægelser. Gå tilbage til de brændende træer. Denne gang drejer du til venstre.

Min kombination var:
Cagen: Lightning Orb (Scyth)
Jug: Long Sword (Scyth)
David: Long Sword (Scyth)

Få Cagen til at blive tilbage og skyde imens de store drenge gør skade med deres specielle bevægelser. Når du har klaret Bossen vil han give dig en bronze nøgle, og en lyn stav. Nu er du klar til at tage til Glass Palace. Tryk 'm' for at tage til "turret". Tag de øverste stier, de vil føre dig til Glass Palace. Når du er i paladset vil du have to muligheder, enten venstre eller højre. Vælg venstre. Du vil fortsætte og møde en is drage. Du SKAL gemme dit spil inden du slås imod den. Boss Tips: Vær sikker på at du har MANGE liv potions klar. Bossen er rimelig svær. Den sværeste del med denne Boss er din timing. Du skal ramme ham med FIRE ORB når han GENOPLADER...og der er 2 forskellige måder hvorpå han genoplader. Den ene er når han genoplader sit liv. Du kan se dette ved at der er is som glimter rundt om ham. Når du skyder ham imens han gør dette, så vil han tage skade, og tabe en genopladelig orb. Den anden type af genopladning er når han kaster en level 3 is bold efter dig, hans mave vil blive blottet. Så snart du ser han står på bagbenene, skal du kaste en ildkugle imod den for at ramme ham rigtigt. Bossen stamper i jorden, og lader isglas falde ned fra loftet, dette er det sværeste af undgå. Men, jeg har en teknik som du kan bruge for at klare iskuglerne og is sprayen. Gem dig bagved den frosne Jug da han er stor, han vil blokerer isen fra at ramme dig. Du vil også kunne skyde bagfra Jug. Ting som du skal vide om "Throne Room":

Udgangen øverst til vensre, der er "Earth Magic Orben". Du kan gemme dit spil der. Nederst til HØJRE er en anden udgang. Du skal gå igennem der og tage nogle ting. Fra dette rum vil du få "Barracks Nøglen" og en "Jewel Nøgle". Gå tilbage til tronsalen og gå ned af tæppet og ind i et andet run, gå derefter ad den højre sti. Du vil se et stort hul i midten af skærmen og en dør nord for den; brug "Jewel Nøglen" der. Gå tilbage til forsiden af paladset (første rum), og du vil finde den blå dør. Inden bag den blå dør er "Summoning of Golem" magiske våben, og en krigshammer til dit brug.

Syre Magi Orb (6th Orb):
Tag til oprørernes lejr og snak med alle. Fat Bob vil fortælle dig et password som du kan bruge oppe på Kroen (manden bag disken, som går frem og tilbage), (tryk 'M' og tag til Kroen). Han vil lade dig komme ind i kloakkerne. Inden du går ind, så vil der være en som lærer dig hvordan du skal bruge den specielle bevægelse 'falcon'. Den bedste kombination for dette level er Cagen med EARTH MAGIC og Jug og David med sværd. EARTH MAGIC gør special skade på de fleste dyr i dette level. Det vil hjælpe dig at rydde rummene hurtigt og effektivt da earth magic ikke tager så meget mana. Vær sikker på at lade vandet komme ud før du gemmer dit spil. Hvis du ikke lod vandet komme ud først og bliver spurgt om at gemme, så gå tilbage og lad vandet komme ud, og gem DEREFTER. Hjulet til vandet er fundet ved spiral trappen. Maskinen er fundet modsat af Bossens hule. Når du klarer Bossen, så vil han give dig "acid magic orb'en". Boss Tips: Brug Cagen med "earth magic", og de andre to personers specielle bevægelser for at slå ham ihjel.

Tids Orb (7th Orb):
Tag til Thaddeus' Tower og gå en skærm ned, derefter ind i hullet i væggen som er lokaliseret i det øverste højre hjørne af skærmen (hvis vandet stadig er der, så har du ikke lukket det ud i Rain endnu, kig på ovenstående, omkring hvordan du lukker vandet ud. Når du går ind i væggen, så gå mod øst, og derefter ind ad indgangen til porten i næste skærm. Du vil møde Khan, dræb ham og tag hans "Bastard" sværd og "Dragon" skjold. Fortsæt videre indtil du finder en trappe og en meget stor dør. TAg trappen op og du vil møde en lilla imp. Han vil blive usynlig og angribe dig. Angrib ham og du vil få "Ring of Invisibility". Gå tilbage ned og ind af den støre dør som du så tidligere. Du vil møde Jeremiah, en gammel mand som hænger i et bur. Han vil tabe hans nøgle til bunden, du skal skyde håndtaget overfor i rummet med noget projektil magi eller våben for at sænke broen. Dræb det store firben i bunden og du vil få en guld nøgle. Fortsæt ned og du vil finde Duke i en celle. Efter du har slået alle monsterne ihjel, så vil Duke tale til dig. Efter du har snakket med Duke, så gå op og ind i rummet med den store vifte i gulvet. Træk i håndtaget ved siden af toilet sædet i den nederste venstre del af skærmen for at viften bliver til en trappe. Når du kommer ind i et rum med et stort bur som hænger i midten af rummet, så klargør David med hans bedste sværd og skjold, gå ned af trapperne og vær klar til at slås imod Fuge.

Tips for Khan: To 'falcon' specielle bevægelser med David og Jug vil dræbe ham.
Tips for Lilla Imp: Brug 'amulet of seeing' for at hjælpe dig med at angribe ham.
Tips for Fuge: Når du er klar til at angribe, Fuge vil teleporterer nederst til højre. Når han gør dette, så brug 'ring of invisibility', derefter ram ham med din is orb som skulle være på level 3. Når du ikke har mere mana, så dræb ham med ALLE dine specielle bevægelser (kør igennem dem, og brug den som er opladt). Drik styrke og fortryllende beskyttelses potions FØR du slås imod Fuge. Drik liv potionen istedet for at spise mad når dit liv er lavt.

Efter du har slået Fuge ihjel vil du modtage Fuge's sværd og halv-måne nøgle. Gem her, hvis du vil ind i rummet oppe øverst til venstre af skærmen. Dræb monstrene og gå ned af trapperne. Dræb vagten herinde og du vil modtage celle nøglen, som behøves for at befri Duke. Efter du har haft samtalen med Glass, så gå tilbage til Oprørernes Lejr. Snak med den gamle dame Edith, og hun vil give dig "ring of resist magic". Videre, tag til Havnen i Verdante. Vær sikker på at du har mindst 300 guld for at kunne komme ombord på skibet for at sejle til Deathgate. Kæmp dig igennem Boneyard, og du vil møde spøgelset af Ben's bror. Efter du har snakket med Ben, så gå imod det nederste højre hjørne af skærmen. Gå under træet, og du vil møde spøgelset af Professor O'Leary, efter du har slået alle dyrene ihjel. Han vil give dig scroll'en af "revelation" som du behøver for at komme ind i "The Dig". Efter du har fået scroll'en, så gå ud af skærmen og gå af den anden sti under træbroen. Du vil møde spøgelset af Canitos; han giver dig en sten nøgle.

Nu da du har alle ting som du behøver for at få den 7 orb, brug dit kort og tag til Airlock i Spires. Brug din sten nøgle og åben kisten for at få Lycanthrope. Lycanthrope tillader dig at morphe så du bliver til en varulv i en tidsbegrænset periode. Brug dit kort for at tage til Biblioteket's Indgang i Gno. Brug din guld nøgle på den store brune dør. Efter du har fået "Hurricane SP og Golem II, så gå tilbage til Oprørernes Lejr. Når du kommer til Oprørernes Lejr, så vil Ben lære dig en ny speciel bevægelse Beserker SP. Gå derefter igennem den snævre sti nord af Oprørernes Lejr. Når du når til et springvand, så vil din karakter bruge "scroll of revelation" for at afsløre den skjulte passage. Klar vejen igennem skoven og du vil komme til en kiste ved en lejr. Kisten indeholder en Grøn Nøgle og en Time Orb.

Lys Orb (8th Orb):
Når du fortsætter med at gå videre vil du skulle slås imod et blåt jord dyr. Han er ikke svær, hvis du kan fryse ham med din is level 3 magi. Efter du har vundet over ham, vil du få en Jern Nøgle. Brug Jern Nøglen ved porten i toppen af skærmen. Tag Ben Nøglen indei kisten og gå til Kloakkerne i Rain via dit kort. Når du går ind i Kloakkerne, gå til højre, op af trapperne, op, nederst til højre, og derefter bruger du den Grønne Nøgle i porten som er lokaliseret i midten, bunden af skærmen. Tag Armageddon SP inde i kisten og gå tilbage til Bone Yard via dit kort. Lås den beskyttede port op med Ben Nøglen, og gå ind. Du vil blive teleporteret til et sted med usynlige kykloper. Brug din "amulet of seeing" for at kunne se kykloperne. Efter du har dræbt dem, så gå hele vejen ned af stien, nederst i midten af din skærm. Gå ind af en af de åbne døråbninger, det er ligemeget hvilken en. Dræb kykloperne og gå ind i den gnistrende bølge på jorden, og gå hele vejen til højre. Døren vil åbne når du har slået Lady of Light ihjel. Bagved døren vil du finde Light Orb, som er øverst til højre og et gemme punkt øverst til venstre. Tag Orben og gå tilbage til Oprørernes Lejr via dit kort. Køb alle nødvendige ting fra troldmanden ved oraklet før du tager til Oprørernes Lejr. Du vil ikke være i stand til at komme tilbage når du er gået ind i portalen ved Oprørernes Lejr. Vælg dit hold og gå ind i portalen. Du kan ikke bruge dit kort når du er kommet til Metalon.

Sidste Kamp på Metalon:
Efter du er gået ind i portalen, så klar din vej igennem Metalon, der er kun en udgang på hver skærm, så du kan ikke blive forvirret her. Du vil snart komme til en skærm med en bro og en passage som du ikke kan komme til i højre side. Gå op af broen og du vil komme ind i et rum, som har en potte med rød røg i midten af rummet. Klik på potten og din person vil tabe noget deri, for at komme af med røgen. En portal vil fremkomme, gå ind i den og klar vejen til højre. Fortsæt ned af stien og du vil møde en robot i et rør, ignorér den, og gå længere ned. Klik på potten og der vil sive rødt blod ud af den. Gå nu tilbage til portalen og du vil nu møde robotten du så tidligere i røret. Dræb robotten og gem derefter, og gå ind i passagen hvor han kom fra. Klar vejen igennem palæet, brug halv-måne nøglen når du kommer til et rum med glitter foran det. Tag Granit Nøglen inde i kisten og brug den på dørene som glitter.

Efter du har snakket med Oberius, så klar vejen til højre. Når du er i et rum med et rundt hegn i midten, så tryk på en af de 2 knapper på den venstre side af skærmen. Tryk på den anden knap på højre side og dræb de to dyr. En krystal vil stige op fra midten af skærmen og døren vil stige op. Tre skærme herfra, og du kommer til din sidste kamp med Silver, du vil også kunne gemme dit spil to skærme herfra. Tips for Robotten: Han er immun overfor magi og hvis du prøver at bruge magi på ham, så vil han få hit points. Jeg fandt ud af at det er bedst at have Cagen til at blive tilbage og ikke angribe imens Jug bruger et stærkt våben, og David bruger Lycanthrope. Lycanthrope vil gøre megen skade imod robotten. Når du slås imod Silver, lad dine to stærkeste personer angribe robotten, og lad en med de fleste magi points angribe den hængende bold som er i midten af skærmen. Angrib den først bold med "fire magic", efter den er blevet ødelagt, så brug "ice", derefter "healing", derefter "lightning", derefter "earth", derefter "acid", derefter "time", og endelig "light magic". Efter du har slået Silver ihjel vil du møde Apocalypse. Det er klogt at bruge dit bedste skjold i kombination med dit sværd når du slås mod Apocalypse på jorden. Min bedste strategi imod Apocalypse var at ramme ham engang med en "thrust motion" (ctrl+mus op), derefter blokerer, og når din "falcon SP" er helt opladet så brug den på ham. Gentag dette indtil han starter med af flyve væk fra jorden. På dette tidspunkt, løb væk fra hans jordskælv. Imens Apocalypse flyver og bombarderer dig med ildkugler og andre ting, løb!, så ikke stille et sekund. Når han er landet på jorden, så fortsæt med det samme skjold og støde angreb. Når hans blod har nået nul, vil han flyve til midten af skærmen. Gå hen til klippen under ham og udfør din "falcon SP" en sidste gang. Efter han dør, vil du og dit hold løbe ud af palæet og hen på skibet.

Gemte Kister:
Det er en nødvendighed at du bærer "Amulet of Seeing" før du kan se dem.

1. Når du er i "barracks", gå til højre og der vil være en bagved nogle træer.
2. I "ice caves". Det andet "rum" (med lanternen som hænger ned fra loftet).
3. I rummet hvor du fandet "amulet of seeing" i Glass Palace (hvor du skulle bruge Diamant Nøglen).
4. Området lige inden du møder Cane.
5. I hulerne. Skatterummet ved siden af rummet hvor du mødte den potion-sælgende fyr for første gang.
6. I rummet med teleskopet i biblioteket.
7. I Klosteret. Hvor du fandt den ene kiste, og der er en anden i hovedlobbyen hvor trapperne går op over indgangsdøren.
8. I Spire hvor korsvejen er.
9. I Rain i en blindgyde tæt på klokken som du skulle ringe på for at åbne portten. Fra stedet med klokken, som er nedad, op, ned (når du ser den når du kommer til hvert sted).
10. På 2.etage i Reubens Hus.
11. Der er flere gemte kister som du kan finde igennem spillet. De er normalt en eller to skærme inden du skal slås imod en Boss.