Snydekoder & Løsning:

Under spillet skal du trykke [Backspace], skrive koderne i den røde boks og herefter trykke på [Enter]

gurshick -- Viser credits. 
from above -- Du ser det hele fra oven. 
perfection -- Obi-Wan eller Qui-Gon Jinn ændrer skuddene, så de perfekt ryger tilbage til kilden. 
slowmo -- Giver dig adgang til den langsomme "Super Slowmo Mode" - du kommer tilbage til den normale tilstand igen ved at gentage koden. 
turn tables -- Jawarene på Mos Espa bliver enorme. 
i like to cheat -- Du får alle våben med fuld ammunition - dette virker dog kun et par gange i hvert spil. 
heal it up -- Sætter din energi op til 100% (du kan gøre dette 5 gange i hvert spil). 
i rule the world -- Forøger spillets sværhedsgrad. 
i stink -- Sænker spillets sværhedsgrad. 
60fps - Viser "60". Indtast igen viser "30". 
fps -- Viser frameraten og den nuværende skærmopløsning. 
donttttt -- Du mister al din energi. 
drop a beat -- Det hele svinger og svajer. 
iamqueen -- Spil som dronningen. 
iamquigon -- Spil som Qui-Gon Jinn. 
iamobi -- Spil som Obi-Wan. 
iampanaka -- Spil som Captain Panaka. 
beyond cinema -- Wide screen. 
oldcode -- Viser "debug 1". Indtast endnu en gang viser "debug 2". 
happy -- Våben 3 har mere kraft ov viser "Open your heart". Indtastet igen normaliserer våben 3 og viser beskeden "Excellent meditating!". 
naughty naughty -- Placerer kamera direkte bag spilleren og viser beskeden "Behold my neck-spike". Typing again returns camera to normal and displays "Blort!". 
perf -- Wireframes til/fra. 
but i feel so good -- "Push force power" farven skifter til rød og viser beskeden "You're the guy with the Force". Indtastet igen skifter "Push force" farven tilbage til lilla og viser beskeden "Play nice". 
give me life -- Sætter helbredet til 100 (også selvom det allerede er højere) og viser beskeden "Rock on". 
where is gurshick -- Viser credits. 
brenando -- Viser beskeden "Tech Bonus!". 
rex -- Røde linier omkring menuen til/fra og viser beskeden "Feel the power of REX". 
rrrrright -- Slår spilleren ihjel og viser beskeden "That's what you get for saying that". 
kill me now -- Slår spilleren ihjel og viser beskeden "DON'T DO IT MAN!!!!". 
I den endelige kamp er der en meget let måde at slå Darth Maul ihjel på i stedet for at ramme ham med dit lyssværd et utal af gange: Få ham til at stå mellem dig og hullet, og skub ham konstant hen til det - hvis du er heldig, falder han i!
 
08.06
 

 

Star Wars Episode I - The Phantom Menace
 PC
- If Navigation is missing on the page, please click here! - English | Dansk 
 

Løsning:

1. Trade Federation Battleship:
Gå ud af rummet, og du får for første gang brug for dit lyssværd. Dræb Droiderne, tag bomben i rummet til venstre, energien i det lille rum og geværet i rummet til højre. Gå til enden af gangen, og dræb de 2 Droider til højre. Gå gennem den lille dør, og åbn den store, ødelagte dør. Gå gennem denne, fortsæt ligeud og til højre.

Fortsæt, til du kommer til en låst dør. Gå ind i rummet til højre og åbn døren til det modsatte rum, hvor du finder kontrolpanelet, der åbner den store dør. Følg efter Qui-Gon, til I kommer til døren, som Trade Federationudsendingen lukker for næsen af jer. Flygt til højre fra Droiderne, og du kommer til endnu en låst dør. Fortsæt gennem den lille gang til venstre - gulvet giver efter, og du falder ned. Følg gangen, og du ser dit rumskib eksplodere. Fortsæt ned ad gangen, og pas på arbejds-Droiderne. Hold til højre, gå forbi døren hen til håndsymbolet, og brug det til at åbne døren. Gå tilbage, gennem døren, og brug håndsymbolet derinde. Gå ud igen, og fortsæt ligeud og til højre gennem en anden dør, der nu er åben.

Fortsæt forbi ventilatoren og gå til venstre. Dræb Droiderne, gå tilbage og den anden vej, og gulvet giver igen efter. Fortsæt ligeud, til du kommer til 3 døre - 2 blå og en rød. Dræb Droiderne. Gå ind i rummet overfor den røde dør, hop ned og dræb Droiderne. Vend rundt og brug håndsymbolet til at åbne den store dør. Tal med den gamle mand, og gå ind i det lille rum og smadr strømforsyningen til den røde dør.

Gå ud af rummet, op med elevatoren, ud, og gennem den røde dør. Tag elevatoren til venstre, og gå ned ad den mørke gang, til du hører Qui-Gons stemme. Gå lidt fremad, og du vil kunne se ham til venstre. Fortsæt fremad, til du kommer til en elevator uden kontrolpanel! Gå ned ad gangen ved siden af elevatoren, hvor en lilla væg blokerer. Gå til venstre og brug håndsymbolet, så den lilla væg flytter sig. Fortsæt til det næste håndsymbol, og tryk på det. En platform flytter sig nu - skynd dig over den, tryk på håndsymbolet og løb tilbage igen, inden platformen igen flytter sig. Gå tilbage til den lilla væg, til højre, og tryk igen på dette håndsymbol. Du kan nu bruge elevatoren.

Når du er kommet ned, fortsætter du mod højre. Fortsæt, og du kommer til 2 platforme - én til højre med Droider (dræb dem), og én til venstre med et håndsymbol. Gå op på platformen til venstre - og du har gennemført første bane!

2. Swamps of Naboo:
Drej til venstre og svøm til du kommer til noget land. Dræb Droiderne, fortsæt gennem vandet, mod venstre og ligeud, til du møder Jar-Jar Binks. Tal med ham, og følg efter ham (drej rundt og gå til venstre). Du kommer til sidst til et sted, hvor Jar-Jar står på en stor klippesten. Gå rundt om denne, og flyt det hule træstykke hen til klippestenen. Hop nu via træstykket op på klippestenen, og fortsæt over to træbjælker, til du kommer til en tredje. Gå halvvejs over denne, og se til venstre - du kan se Jar-Jar nede på jorden. Hop ned, og følg efter ham.

Dræb Droiderne og hop i vandet - tag evt. energien til højre, hvis du har brug for den. Fortsæt efter Jar-Jar, ned i vandet, og dræb nogle flere Droider. Du kommer nu til en slags 'naturlig' trappe. Hop op til Jar-Jar, og følg efter ham (pas på træerne) til stiens slutning. Drej derefter til venstre, tag energien på stenen, og drej til højre. Du står nu ved en dam med dræberfisk. Svøm og hop over den via de små stykker land. Fortsæt efter Jar-Jar - på dette stykke får du VIRKELIG brug for dobbelt-hoppet! Undlad at gå i armgang via de første lianer, du kommer til, da de flyvende Droider let kan skyde dig ned.

Du kommer nu til et sted med et stort hul. Skub træstykket ned i hullet, og hop via dette over hullet. Nu SKAL du til gengæld gå i armgang via lianerne - fortsæt helt til højre, og lad dig falde ned. Du møder nu igen Jar-Jar - og en masse Droider! Sæt dig bag maskingeværet og brug det mod dem. Tag evt. energien ved kasserne, og fortsæt derefter via stien mod højre, og du møder Jar-Jar og Qui-Gon.

3. Otoh Gunga:
Tal med Qui-Gon, og forlad Boss Nass' rum. Gå til venstre og tag energikuglerne. Gå ud igen, forbi akvariet, og ind i transport-boblen. Tryk på knappen. Undlad generelt at skyde på vagterne - ellers får du dem allesammen på nakken. Brug i stedet 'Force Push' (tryk [Z]).

Fortsæt, til du kommer til glasdøren. Tal med Gunga'en, og han giver dig et pas, som du får brug for lidt senere. Fortsæt ligeud, og dobbelt-hop over (hvis du falder ned, så stil dig på den hvide cirkel, og du vil blive hævet op igen). Fortsæt til den næste transport-bobbel, og tryk på knappen. Du kommer til et lidt 'tricky' sted - ikke blot skal du dobbelt-hoppe, du skal også gøre det hurtigt, da søjlerne sænkes efter kort tid!

Fortsæt ligeud, og tag energikuglerne fra boblerne til venstre og højre. Fortsæt, til du kommer til endnu en transport-bobbel, og aktivér den. Du kommer til et rum med en spiral-rampe langs væggen. Aktivér kontakten, og løb op til toppen og gennem døren, inden den lukkes igen. Tal med vagten, og brug 'Force Mind' (vælg det lilla svar) - så lader han dig komme forbi.

Fortsæt til den næste bobbel, hvor du finder en låst dør med et rødt symbol. Gå ind i boblen i modsatte side, hvor du kan se kontrolpanelet under gulvet - beskyttet af et kraftfelt. Flyt kassen over i det hjørne, hvor der IKKE er en søjle, og hop op på den. Du kan nu trykke på kontakten - bemærk, at en af de andre 3 søjler sænkes. Flyt nu kassen derover, og du kan nå endnu en kontakt. Fortsæt på denne måde, til du har trykket på alle 4 kontakter, og kraftfeltet bliver fjernet. Hop ned på kontakten, hop op igen, og gennem den nu åbne dør modsat boblen.

Hop ned i hullet, og flyt kassen hen til søjlen. Tryk på knappen, hop op på kassen, videre op på søjlen, og dobbelt-hop over på platformen og gennem døren. Tal med Gunga'en, og han vil hjælpe dig med at styre lifterne. Fortsæt til den næste transport-bobbel. Gå forbi vagterne, og gå i første omgang til venstre for at befri Jar-Jar. Følg nu efter ham, og han fører dig til endnu en transport-bobbel. Du møder nu Qui-Gon - og har gennemført endnu en bane!

4. Gardens of Theed:
Pas på Tank'en, der skyder på dig, og hop i vandet. Svøm til højre (pas på ikke at falde ned i vandfaldet til venstre), til du kommer til en trappe - gå op ad den. Fortsæt, og hop i vandet igen - længst muligt væk fra vandfaldet! Hop evt. op på de små 'øer', hvis dræberfiskene kommer for tæt på dig. Svøm hen til trappen til venstre for de 3 små vandfald, og gå op ad den. Hop over de 3 vandfald, og skyd på mekanismen overfor til højre, så broen dukker op. Gå over den. Du kommer nu til et lyserødt kraftfelt, der dækker en bro. Skyd på mekanismen til venstre, og kraftfeltet sænkes, så du kan komme over.

Du kommer nu til et område med MANGE Droider, så hav dine våben parat! Undgå Tank'en til højre, og gå i stedet mod venstre, hele vejen uden om den, idet du dræber alle Droider på vejen. Tal med den døende vagt på vejen, og du får en kode til indgangen. Brug den, når du kommer til indgangen.

Følg stien indenfor, til du kommer til noget vand med en stor fisk og en trappe. Gå op ad trappen, og tryk på kontakten - vandet sænkes nu. Hop i, svøm og fortsæt op ad den næste trappe. Tryk på kontakten, og vandet sænkes. Gå ned ad trappen igen, og en knap, er nu tilgængelig. Tryk på den, og en bro kommer til syne i nærheden. Gå op ad trappen og forbi broen, til du kommer til et område med to balkoner. Tryk på kontakten, og balkon-vinduerne åbnes. Hop op på balkonerne vha. bænken (flyt den hen til hver af dem) - her finder du en bombe, et raketudstyr og noget energi.

Gå tilbage til broen, og over den. Skyd mekanismen, og endnu en bro dukker op. Gå over den - pas på, at du ikke kommer for tæt på bomben, der ligger på jorden! Lidt længere fremme møder du en Tank, så nu skal det gå stærkt! Du skal skyde på to mekanismer for at åbne porten - én til venstre og én til højre for trappen. For begges vedkommende gælder det, at du skal op at stå på betonblokkene for at kunne ramme dem. Bag blokken til venstre finder du i øvrigt en lille sti, der fører til noget energi. Når du har skudt på begge mekanismer, åbnes porten, og du kan gå igennem.

5. City of Theed:
På denne mission er det vigtigt, at dronningen ikke bliver dræbt. Hold dig derfor altid tæt ved hende - også selv om hun siger, at hun nok skal følge efter dig! Følg efter dronningen, og I kommer ned i haven. Hun fortæller dig, at der er en hemmelig gang - flyt statuen, og gå op ad trappen. I kommer nu til en låst dør. Hop over på balkonen på modsatte side, gå indenfor, og luk dronningen ind. Hun siger nu, at hun vil vente, mens du ser dig omkring - husk at vende tilbage til hende ind imellem, så hun ikke falder i baghold!

Fortsæt fremad, og du kommer til en Tank. Gå op ad trappen til venstre, over broen og gennem værelserne, til du kommer om bag Tanken. Skyd Droiden, og tryk på den røde kontakt i hjørnet, så porten åbnes. Gå tilbage til dronningen, og sig til hende, at hun skal følge efter dig. På et tidspunkt siger hun til dig, at porten fører til hangaren. Sig til hende, at porten er åben, og skynd jer igennem - pas specielt på de 2 Droider i vinduet over jer!

Når I kommer til en trappe, skal du sige til hende, at hun skal følge efter dig op ad trappen. Efter at være gået over en bro kommer I til et værelse. Tag raketstyret og energien. Gå ned ad trappen, drej til højre, og vent, til Droiderne er inden for skudvidde.

Fortsæt ned på denne måde, til du har ryddet området. Gå nu op i værelset igen, og dronningen vil følge efter dig. I kommer nu til nogle låste døre. Gå op ad trappen, ind i værelset med damen (tag energien), og ud af vinduet. Kravl i armgang over via lianen, hop ned, gå gennem døren og tryk på den røde kontakt - døren er nu åben! Før dronningen igennem døren, og sig til hende, at du checker området for jer. Hop over den hævede bro, ned i båden, ind i værelset (tag riflen) og op ad trappen til balkonen. Skyd mekanismen overfor, og broen sænkes. Gå tilbage til dronningen, og før hende over broen. Lidt senere stopper dronningen igen - rundt om hjørnet står et par Droider. Skyd dem, og vend hurtigt omkring og skyd de MANGE Droider, der angriber jer bagfra. Her kan du igen bruge Droidernes maskingevær.

Fortsæt fremad mod hangaren, og skyd de sidste Droider derinde. Sig til dronningen, at hun skal følge efter dig, og gå videre ind i hangaren - og du har gennemført endnu en bane!

6. Mos Espa:
Fra dette punkt ændrer spillet lidt karakter, idet der nu er mere fokus på adventure- end action elementer. Dette betyder også, at du i videst muligt omfang skal undlade at bruge våben - endsige TRÆKKE våben, da det kan opfattes som fjendtligt. Undgå specielt at angribe de små Jawa'er, da du så får alle deres artsfæller på nakken.

Fortsæt ligeud (dræb sand-folkene), til du kommer til byen. Den har 4 gader, hvis navne du ikke kan læse - til gengæld har teksten på skiltene forskellige farver, så disse i stedet kan bruges som kendemærker. Du starter på den røde gade, som er hovedgaden. På højre hånd finder du først den sorte gade, og lidt længere nede den blå, mens du på venstre hånd finder den orange gade.

Gå ned ad den blå gade, og tal med købmanden på hjørnet, hvor gaden drejer mod venstre. Fortsæt nu ned ad gaden mod venstre, til du kommer til et sted, hvor der står et stort, grønt dyr til venstre. Padme står overfor dyret - tal med hende. I bliver enige om, at du skal lede efter Anakin, mens hun leder efter Jar-Jar. Fortsæt forbi Padme, og du kommer til slavekvarteret, hvor en flok drenge render og leger. Fortsæt, til du ikke kan komme videre frem, og gå nu videre ad vejen til venstre. Tal med Shmi, følge efter hende, og du møder Anakin, der står ved sin Podracer. Tal med ham, og han fører dig til Watto.

På vejen kommer I igennem en slags losseplads, hvor en Droide kører rundt i en stor maskine. Her får du brug for dobbelt-hoppet for at komme op på søjlen, og videre over på taget til højre. Følg efter Anakin, og du falder ned. Gå til højre, hvor muren efter et stykke tid bliver brudt ned af nogle Jawa'er. Følg kort efter dem ud i ørkenen, hvor du finder energi og en Fuel Converter. Gå tilbage, og ned ad gangen, til du kommer til en kasse. Flyt kassen hen til den mur, som den hullede kasse står ovenpå, og hop over. Gå lidt videre, og du kommer til Wattos forretning.

Tal med Watto (det er ham med vingerne). Når han tilbyder dig en Fuel Converter for din Fusion Coil, så husk at sige ''Perhaps two Fuel Converters?'', så du får to af dem. Gå nu udenfor og tal med Anakin - han skal bruge nogle dele til sin Podracer, så du må handle en del mere. Tal derefter emd Padme, som ikke kunne finde Jar-Jar, så du må hjælpe hende. Tal med en af de blå piger. Du får at vide, at Jabba the Hutt vil låne dig nogle penge, og at hun vil møde dig lige inden løbet (i starten af næste bane). Du er nu på den orange gade. Fortsæt fremad, og drej til venstre ned ad den røde gade. Fortsæt, til du kommer til den blå gade på højre hånd. Gå ned ad den, og tal med købmanden på hjørnet igen, så du får en Mass Coupler for dine to Fuel Converters. Fortsæt ned ad den blå gade, til du kommer til det grønne dyr igen. Gå ind i bygningen ved siden af, hvor du finder Jar-Jar - sig til ham, at han skal gå hen til Wattos forretning. Følg efter ham, og du kommer igen til den røde gade.

Tal med damen i den lyserøde kjole, og hun beder dig finde hendes søn. Gå tilbage til den orange gade, op ad trappen, gennem værelset, og du kommer til en afsats. Følg afsatsen hele vejen rundt, til du kommer til et reb. Gå i armgang til balkonen på den modsatte side af vejen. Du står nu i Sebulbas værelse med et par... damer'! Fortsæt gennem værelset, og du kommer til endnu en afsats. Følg den, og du kommer til et nyt reb. Gå i armgang via det over til den anden side (hvis du vil være sikker på ikke at blive skudt ned af fyren, der kommer ud, så skyd ham først!). Gå igennem værelset, og du kommer til 2 bure - ét med drengen, du leder efter, og ét med et monster.

Monstret bryder ud, så det må du dræbe først (stil dig f.eks. på trappen og brug geværet og lyssværdet). Befri derefter drengen, og brug lyssværdet på generatoren, så døren åbnes. Følg efter drengen tilbage til hans mor, og hun giver dig en Repulse Booster som tak for hjælpen.

Gå tilbage til slavekvarteret (ned ad den blå gade), og du møder en fyr, hvis hus er blevet besat af Thugs. Dræb dem, og fortsæt om bag huset, hvor flere Thugs er ved at røve en købmand. Dræb også disse Thugs, og købmanden giver dig en Engine Binder. Fortsæt ned ad den sorte gade til baren, hvor du møder Sebulba (den lille, berusede fyr). Byt din Engine Binder og Repulse Booster for et Servo Control System. Du har nu alle de dele, Anakin skal bruge til sin Podracer, så gå hen til ham (ved Wattos forretning) og giv ham dem.

7. Mos Espa Arena:
Gå lidt fremad, og du møder den blå pige fra forrige bane. Tal med hende, følg efter hende, og gør, som hun siger. Du ender nu i en slags arena. Gå hen imod banen, og Jabba siger til dig, at du først skal besejre hans monster. Dette monster er en hård opgave - brug evt. Force Push (tryk [Z]) og granater, hvis du har nogle - ellers er det bare at kæmpe det bedste, du har lært.

Når du har dræbt monsteret, kan du gå ud. Du står nu i en bar. Tal med Teemto (der står overfor band'et) - hverken ham eller hans kammerat er særlig hjælpsomme, medmindre du køber drinks til dem. Gå hen til baren og hent en drink til Teemto, og hent derefter en til hans kammerat. Teemto er nu mere snakkesalig, og siger, at han vil føre dig til Watto. Du skal IKKE vente, når han siger det - bare følg efter ham. Selv om han siger, at Watto ikke har tid, så gå alligevel ud til ham. Tal med ham, og væd en T-14 og Anakins frihed på, at han vinder løbet.

Gå derefter tilbage til baren, rundt, forbi Jabbas værelse og ud på tilskuerpladserne. Hop over 'hegnet' til selve banen, og gå hen til Anakin. En tyv - den lille, blå fyr - har netop stjålet hans Ignition Capacitor. Følg efter ham, til I kommer til nogle trapper. Gå op ad dem, og indenfor. Fyren siger, at han ikke har Ignition Capacitor'en. Træk i kasssen i den bagerste væg, og gå gennem hullet. Du skal nu slås mod endnu et monster, som oven i købet får automatgeværer i hjørnerne til hjælp under kampen. Sørg for at smadre geværerne så hurtigt som muligt, når de dukker op - én fjende ad gangen er rigeligt! Når du har fået Ignition Capacitor'en tilbage, er det bare at bringe den til Anakin - så har du gennemført endnu en bane.

8. Encounter in the Desert:
Gå ud af byen, og gør det hurtigt af med de små flyvende dræbere. Derefter kommer du til et bjergpas, hvor Darth Maul laver et stenskred, så din vej blokeres. Her skal du kæmpe mod ham for første gang - og KUN lyssværdet virker på ham! Når han har mistet ca. halvdelen af sin energi, forlader han dig. Tag energien i speeder'en i hjørnet, og find stedet til venstre for stenskredet, hvor du kan hoppe op. Skub til den store sten, og du vil se et hul, hvor du kan komme igennem.

Du skal nu kæmpe mod Darth Maul for anden gang. Stop når du kan se ham - ellers angriber han nemlig enten Hyperdrive Generatoren eller en af de andre, og så har du tabt! Bliv i stedet, hvor du er, og kæmp mod ham et øjeblik. Løb derefter efter de andre, som nu forhåbentlig er kommet ombord. Hvis de er, så går du selv automatisk ombord - og så er denne korte bane slut!

9. Coruscant:
Tag geværet og ammunitionen. Jeres taxi bliver nu angrebet og smadret. Dræb alle fjenderne (husk at beskytte dronningen!), og tag ammunitionen i hjørnet. Gå hen på platformen og tal med Droiden, og bed ham føre jer til turistkontoret.

Gå indenfor og tal med Droiden. Fortsæt, og tal med fyren bag disken. Fortsæt, til du kommer til Droiden, der sælger billetter. Billetterne koster 100 Republic Credits stykket - og d har ingen penge! Gå tilbage til der, hvor R2-robotten står, og gå udenfor. Tal med manden til højre, og han fortæller dig, at han har 2 billetter til salg. Han vil dog ikke tage dine briller i bytte. Gå i stedet over til manden til venstre, og sælg ham brillerne for 100 Republic Credits. Du kan nu købe billetterne af manden til højre - selv om han først kræver 200, så hold ham fast på hans tidligere pris. Gå nu tilbage til Droiden, der sælger billetter, og døren åbnes. Gå igennem, og gør det af med Speeder'en - som dog når at gøre det af med endnu et af jeres transportmidler!

Fortsæt ligeud, og du kommer til en sænket lift. Dronningen nægter (selvfølgelig!) at hoppe ned, så du må i stedet finde en måde at hæve liften på. Hop ned, og flyt den mørkeblå kasse i hjørnet længst væk hen til væggen, hvor gelænderet er gået i stykker. Hop op, og gå hen til kontrolrummet. Træk i håndtaget til venstre, så liften hæves, og det blå kraftfelt sænkes. Træk i håndtaget igen, så liften sænkes.

Gå ud igen, og hen til stedet, hvor det blå kraftfelt var. Flyt kassen, er står her, hen på liften. Gå tilbage til kontrolrummet og træk i håndtaget til venstre, så liften hæves. Flyt den anden kasse hele vejen hen til liften, og brug den til at komme op på liften. Undervejs hører du dronningen råbe om hjælp - hun bliver kidnappet, men du kan ikke hjælpe hende. Flyt kassen fra liften hen til stedet, hvor en platform 'hænger' i to blå stråler. Aktivér platformen med kontrolpanelet til højre, og hop op på den via kassen. Dræb fjenderne, og hop ned på afsatsen til højre for døren. Hop til den næste afsats, og gå ind gennem vinduet. Tryk på håndsymbolet og gå ud gennem vinduet. Hop til den næste afsats, og gå ind gennem vinduet. Du kommer nu til et lagerrum. Flyt den grå kasse på gulvet, og du finder noget energi. Skub også den grå kasse, der står oven på en anden, ned, og du får noget ammunition.

Fortsæt, og du kommer til en slags marked. Gå op ad trappen, og ind i elevatoren længst til venstre. Du kommer nu til et område med en masse døre - bag nogle er der fjender, mens andre byder på ammunition og andet godt. Dræb alle fjenderne, så kraftfeltet sænkes, og gå ind i elevatoren.

Du kommer nu til byens slumkvarter. Fortsæt, til du kommer til den store dør, og gå gennem den. Du behøver ikke give tiggerne noget, men de KAN blive fjendtlige - og så er der jo ikke andet at gøre end at dræbe dem... Fortsæt, til du kommer til et håndsymbol. Brug det, og stil dig hurtigt op på væggen, når den sænkes, så du kommer en etage op. Brug kontrolpanelet, og løb OVER væggen, når den sænkes.

Du kommer nu til et rum med to kontrolpaneler. Aktivér dem hurtigt - først til venstre, og derefter til højre - og løb ud mod væggen, der sænkes. Løb op på væggen, til højre, og derefter til højre igen. Hvis du støder på en mur, var du ikke hurtig nok ved det to kontrolpaneler - men så kan du bare prøve igen. Aktivér endnu et kontrolpanel, og løb hen over væggen, når den sænkes. Skub den øverste kasse ned, og du får et hvidt adgangskort for at komme ind, dræb vagten og befri dronningen. Husk at tage det røde adgangskort, som vagten efterlader.

Aktivér kontrolpanelet, og løb hen over væggen, når den sænkes. Brug det røde adgangskort, gå op på liften, og I kommer LANGT ned. Fortsæt derefter, til I kommer til et tilsyneladende bundløst hul. Her gælder det om at aktivere håndtagene i de 4 hjørner i den rigtige rækkefølge, og dét er ikke helt let - medmindre man ved, hvordan: Træk i håndtaget til højre, og derefter det til venstre - broen drejer nu rundt. Gå over den, og drej til venstre. Træk i det håndtag, dronningen står ved, og broen drejer igen. Træk i håndtaget i modsatte side, og de store stenblokke flytter sig. Gå nu hen til det håndtag, du først trak i, og træk i det igen. Du kan nu høre, at døren åbner sig - men du kan ikke se den, da den nu er blokeret. Gå tilbage til det andet håndtag (IKKE over broen!), og træk i det, så stenblokkene flyttr sig igen - Voila!

Gå igennem døren, og fortsæt, til I kommer til en væg. Aktivér kontrolpanelet til højre (det kan være svært at se i mørket), og I kommer til en elevator, der kræver et kodeord. Kodeordet er ''Coruscant has lovely sunsets''. Du skal dræbe endnu et monster, som oven i købet kan blokere dine angreb. Sørg derfor at angribe ham, når han har ryggen til. Når du har dræbt ham, fortsætter I lidt endnu, over platformen - og du har gennemført endnu en bane!

10. Assault on Theed:
På denne bane spiller du både dronning Amidala og Obi-Wan, idet du hele tiden skifter mellem dem. Du starter som Obi-Wan. Gå ind i hangaren, og I møder Darth Maul igen - og du skifter til dronningen!

Gå fremad, dræb Droiderne, og gå ind i værelset til venstre. Tal med manden, og han åbner endnu et værelse for dig. Tag, hvad du finder, og fortsæt fremad til I kommer til et springvand. Bed Panaka vente her, fortsæt selv fremad, og dræb Droiderne. Lidt efter begynder Panaka at gå fremad, da der er en Destroyer Droid i nærheden. Skynd jer videre, og over broen. Dræb Droiden ved maskinkanonen, sæt dig bag den, og dræb alt, hvad du kan se! Fortsæt derefter rundt om hjørnet til de store døre, og du skifter igen figur.

Som Obi-Wan skal du nu hjælpe Qui-Gon mod Darth Maul. Tag energien i den ene side af skærmen, hvis du får brug for den. Når Darth Mauls energi er ca. halveret, flygter han. Følg efter ham, og du skifter igen til dronningen.

Gå gennem dørene, og fortsæt op ad trappen og ind i værelset. Sørg for, at Panaka kommer med op, og tag energien i skabet. Gå gennem værelset, over broen, og ned ad trappen. Dræb Droiderne, og gå til højre. Tal med den sårede soldat, og få derefter R2-robotten til at åbne døren. Gå ind, og ødelæg strømgeneratoren. Porten er nu åben, så gå igennem, og dræb Droiderne. Din vej blokeres af et lyserødt kraftfelt. Gå gennem hvælvingen modsat kraftfeltet, op ad trappen, og tal med den befriede fange. Gå ned igen, og op ad trappen ved den sårede soldat. Gå op på broen, og hop ned, hvor gelænderet er i stykker.

Gå rundt om hjørnet, dræb de onde R2-robotter, og smadr kraftfeltet (det er vigtigt, at du gør det fra denne side). Følg Panaka ned ad trappen, videre op, og om i haven til en balkon, hvor I møder flere soldater.

Du skifter nu til Obi-Wan igen. Kæmp mod Darth Maul, og han flygter over en løbebro - følg efter ham. Fortsæt, og løbebroen giver efter under dig. Drej omkring, og fortsæt, når det blå kraftfelt er slukket. Gå til det runde område, ind i rummet til venstre - og så mangler du kun én bane...

11. The Final Battle:
Gå fremad, og tal med soldaten ved de 3 døre. Åbn IKKE døren bag ham, men gå i stedet ind i værelset til højre og flyt kassen over i værelset til venstre. Sæt den under den grønne kontakt, hop op, tryk på kontakten, og gå ind til fangerne. Tal med dem, og du får en hvid nøgle. Gå ud igen, og hen til døren med det hvide kontrolpanel - du kan dog ikke komme ind endnu. Brug den hvide nøgle i kortlæseren i hjørnet, og kontrolpanelet afsløres - brug det.

Du skifter nu til Obi-Wan. Gå gennem døren, og glæd dig - nu skal der hoppes PRÆCIST! Dræb Droiden, og fortsæt mod venstre over 2 cirkler, til du ikke kan komme videre. Dræb Droiden der, hop op på elevatoren, og stå af på den øverste cirkel. Herfra kan du se Qui-Gon slås mod Darth Maul. Se dig omkring, og du opdager en dør lige under dig. En cirkel med et kraftfelt fører til døren - dobbelthop ned til denne cirkel.

Gå gennem døren og dræb Droiderne. Fortsæt, og du kommer til en løbebro. Tænd lyset vha. kontrolpanelet til venstre. Gå til løbebroens ende, og slå kraftfelterne fra vha. kontrolpanelet dér. Gå tilbage til det første kontrolpanel - modsat dette er løbebroen ekstra bred. Stil dig på 'udvidelsen'. Du skal nu over på den anden side - men der er for langt til, at du kan hoppe over. Gå hen til kontrolpanelet i midten (der er 'gemt' på den anden side af kassen), og brug det. Platformen udvides nu lidt mere, så du kan hoppe over. Gå gennem døren, dræb Droiderne, fortsæt, og du kommer til en cirkel, hvorfra du ikke kan komme videre. Gå lidt fremad, og du skifter igen til dronningen.

Dræb Droiderne, og tag våbnene i værelset til venstre. Fortsæt gennem døren for enden af gangen til venstre. Gå hele vejen ned ad gangen, til du kommer til en låst dør. Tag den blå nøgle i værelset til venstre (dræb Destroyer Droid'en), og gå tilbage i værelset til venstre i starten af gangen og brug nøglen. Gå nu frem til den låste dør igen, og brug det blå kontrolpanel.

Du skal nu have fat i den røde nøgle, som ligger på en lille platform på en søjle. Kortlæseren er for enden af gangen til højre. Gå ned, og flyt kassen nær elevatoren op på elevatoren. Gå op igen, og ind i værelset til højre, hvor du finder en kasse. Flyt den hele vejen rundt, og skub den oven på kassen på elevatoren. Sørg for, at de ikke står præcis ovenpå hinanden, så de udgør en 'minitrappe'. Flyt nu de to kasser hen til søjlen med den røde nøgle, og hop op og tag den. Brug den i kortlæseren, og gå gennem den store dør for enden.

Du skifter nu til Obi-Wan igen. Gå frem til cirklen, og se Droiden på cirklen under dig - du skal ned på cirklen UNDER denne. Hop op på elevatoren, og stå af på den midterste cirkel (elevatoren stopper faktisk ikke på denne cirkel!). Lav et løbende dobbelt-hop over til cirklen under dig - det kræver en del forsøg, men det kan lade sig gøre, så giv ikke op! Fortsæt fremad, og du kommer igen til en 'blindgyde'. Dræb Droiden, og dobbelt-hop til cirklen under dig (med elevatoren). Det kan være en fordel at vente, til elevatoren lige netop har passeret cirklen på vej NEDAD - så gør det nemlig ikke noget, hvis du hopper lidt for langt! Tag elevatoren til den øverste cirkel, dræb Droiden og gå igennem døren.

Brug kontrolpanelet for at få adgang til elevatoren, brug det igen, og hop hurtigt op på elevatoren, så du kører ned. Dobbelt-hop op på den lille afsats ved den ene væg. Tryk på kontakten, og gitteret åbnes. Kør op med elevatoren, og tag kassen ud af det nu åbne rum. Skub kassen over på elevatoren, og kør ned. Flyt kassen over, hvor de blå kraftfelter blokerer - nærmere bestemt hen til den lille afsats. Hop op, og gå ind i kontrolrummet, som styrer kraftfelterne. Skift kontrolpanelerne, så de - fra venstre mod højre - viser klokkeslættene 9.00, 9.30, 3.00, 9.30, 3.00, 9.30, 3.00, 9.30. Kraftfelterne er nu flyttet, så du kan gå igennem. Gør det, tag elevatoren op, og gå gennem døren. Du skifter nu igen til dronningen.

Dræb Droiden ved maskingeværet, og brug det til at dræbe de mange angribende Droider. Gå op ad trappen, og dræb Destroyer Droid'erne. Gå ind i værelset til venstre, ud gennem vinduet, og hen ad afsatsen, til du kommer til et andet vindue. Tag energien. Gå gennem døren og dræb Droiderne - men vent med at tale med Trade Federation-udsendingen. Åbn døren modsat, hvor du kom ind, og tal med Panaka. Gå tilbage til udsendingen, og tal med ham. Han sender flere Droider mod dig. Dræb dem, og tal med ham igen. Du skifter nu figur for sidste gange. 

Du er nu Obi-Wan. Gå over på cirklens højre side, og se elevatoren nedenunder. Hop ned på den, og hop af den midterste cirkel (elevatoren stopper ikke hér!). Fortsæt fremad, forbi de to kraftfelter, til du kommer til endnu en elevator. Gå op på den, og stå af på den næstøverste cirkel. Fortsæt fremad, og du vil kunne hoppe ned på løbebroen, hvor Qui-Gon sloges mod Darth Maul - men nu er de væk! Gå gennem døren til venstre, og pas på de skiftende røde kraftfelter. Fortsæt fremad, og du ser igen Qui-Gon og Darth Maul slås. Angrib Darth Maul - dette er spillets afgørende kamp!

Du kan finde energi i skabene for enden af afsatserne til venstre og højre. Der er flere måder at besejre Darth Maul på. Hvis du er heldig, kan du 'Force Push'e' ham (tryk [Z]) ned i afgrunden; hvis du har missiler, kan du evt. bruge dem mod ham. For en ægte Jedi er lyssværdet og en god portion evne dog nok - også selv om han bruger forskellige tricks mod dig, såsom røde lyn. Når (hvis!) du har besejret Darth Maul, går du hen og taler med Qui-Gon - og spillet er slut!