Løsning:

Spillet starter i en gyde. Der sker en eksplosion, og Jill kommer.

Uptown:
Løb fremad, dræb zombierne hvis du vil. Se scenen, undersøg den vestlige væg for at få en ''First Aid Spray''. Gå op af trapperne og drej til højre. Gå op af flere traper og ind i rummet. Tag den blinkende ''Key'' til højre. Kig i dit inventory og læs den blå og røde bog for at tilføje dem til dit arkiv. Undersøg kassen for dit ''save ribbon'', og gem hvis du vil. Gå ud af rummet, tilbage ned af trapperne, og gå lige hen til døren, som har et grønt lys over den. Åben den med din nøgle og vælg den første mulighed (den spørger om du vil smide nøglen væk da den ikke er brugbar mere). Når du er ude, så gå lige igennem døren. Gå til ventre og igennem døren. Gå ligeud indtil du kommer til en dør på din højre side. Hvis den ikke åbner af sig selv, så åben den. Gå igennem ned af trapperne og tag den skinnende ting (''Lighter Oil''). Undersøg liget længst væk hvis du vil have et haglgevær. Gå tilbage op, og gå lige ind i den næste gyde. Der er to grønne lægeplanter her. Bliv ved med at gå indtil du når til en dør. Når du er igennem, gå fremadd, drej til højre, og gå ligeud. Hop op på kasserne inden du drejer ned af gyden og undersøg den højre væg for et ''Map''. Der skulle være nogle røde lægeplanter på toppen. Gå ned, fortsæt ned i gyden og gå igennem døren. Gå ligeud og ned af trapperne til højre for dig. Gå op af de næste trapper og igennem døren. Hjælp med død og ødelæggelse. Hov! Det er Brad!, helikopter piloten fra Resident Evil 1, og zombien som du skulle dræbe i Resident Evil 2 for at få noget ekstra tøj. Efter han går, undersøg til venstre for døren som han gik ud af, for at finde en ''Lighter''. Undersøg bagved baren for at få et ''Postcard'' af et klokketårn. Der er håndvåben-ammunition i kasseapparatet. Gå tilbage til døren som du kom igennem. I det næste rum går du igennem døren mod nord. (men du kan også gå hen og låse den sydøstlige dør op, hvis du vil). Her bryder zombierne måske igennem barrieren, men hvis de venter til du er tæt på den røde tønde, så skyd den, og klar de overlevende. Hvis de ikke gør det, så vil de sikkert komme når du prøver at åbne døren. Efter du har klaret Zombierne, så brug din lighter på døren. Hvis det ikke virker, så husk at kombinere lighter væsken med din lighter. Der er også 2 røde lægeplanter i dette rum, hvor zombierne var før. Gå igennem døren og fremad. Inde bag den venstre dør er der et ''Gemmested'', med 2x krudt på hylden. Gå igennem døren for enden, drej til venstre og gå igennem den næste. Du er nu på politistationen.

Police Station:
Du ser nogle film, og får derefter et valg.

Vælg:

1. Bliv og slås.
2. Stik af.

Hvis du vælger at blive og slås, så vær sikker på at gå ud af døren mod nord, men undersøg Brad's lig først, så får du en ''Card Case''. Vælg ''Card Case'' i dit inventory og undersøg den. Du får et ''S.T.A.R.S. Card''. Inde i Politiets Hovedkvarter kan du gemme hvis du har et ''ink ribbon''. Der er nogle grønne lægeplanter til højre for døren. Undersøg ved siden af computeren for at få et ''Map (Police Station)'' over politistationen, og undersøg bordet udenfor for at få et magasin. Hvis du fik ''S.T.A.R.S. Card'' fra Brad så gå til A. Gå igennem døren mod vest. Gå til kontoret og undersøg liget for en ''Note''. Gå igennem døren mod nord. Til venstre for dig, undersøg skabet med det røde lys for at få en ''Jewel''. Gå igennem den næste dør. Gå igennem den første dør på venstre hånd. Gå ind i det store rum og tag den skinnende ting på bordet (''S.T.A.R.S. Card''). Herinde, gå ind bagerst i rummet og undersøg ildstedet for noget ammunition. Gå nu tilbage til hovedgangen.

A.
Undersøg computeren og vælg den første mulighed. Koden er uvilkårlig. Husk den og gå tilbage til rummet hvor du fik den ''Blue Jewel'' (Evidence Room). Gå til skabet og indtast koden. Tag ''Key''. Gå ud af den næste dør og drej til venstre. Bagved trappen er der et ''gemmerum''. Gå op af trapperne, ned af gangen, og igennem døren. For enden af denne gang er der 2 røde lægeplanter. Åben døren med din nøgle og smid den væk. Undersøg bordet til højre midt i rummet, så du får en ''Lock Pick''. I venstre side af rummet er et magasin. Undersøg fax maskinen for en ''Fax''. I højre side af rummet, undersøg kasserne for at få en ''First Aid Spray''. Undersøg skabet ved siden af radio udstyret. Denne ting varierer, men du vil sandsynligvis ikke behøve Magnum'en. Forlad Politi Stationen. Pas på Nemesis på vejen ud, han har en raketkaster dennegang.

Downtown:
Når du er kommet ud fra politistationen, gå til enden af gaden og drej til venstre. Brug din ''Lock Pick'', og gå igennem døren. Undersøg liget i det andet hjørne, for at få kugler og en ''Note''. Når du er ude af den næste dør, drej til venstre. Der er 2 blå lægeplanter foran døren. Gå igennem den, og den næste til højre for dig. Undersøg bilen for at få ''Cables''. Gå til enden og igennem døren til højre. Der er ammunition til håndvåbnet på bordet. Gem hvis du vil. Gå ud af den anden dør, ned af gaden, og igennem den næste dør. Undersøg væggen til venstre for at få et ''Map''. Gå fremad. Du kan pege og skyde opad ved disse kasser for at dræbe disse fyre, men det er mere besværligt end at lade være. Når de er væk, drej til venstre og gå igennem døren. Drej til højre, derefter venstre, og gå igennem døren for enden af gaden. Undersøg bordene for at få en ''City Guide''. Gå ind i køkkenet. Ved siden af døren, er der et skab som er låst. Brug din ''Lock Pick'' for at åbne det. Tag ''Crowbar''. Gå til den låste lem og brug ''Crowbar'' på den.

Vælg:

1. Gå ned af trappen
2. Brug elektrisk lys på benzinen.

Når filmene er færdige, løb ud af døren ved siden af hvor du fik ''Crowbar''. Løb til venstre, derefter til højre. På højre side er et ''gemmerum''. Gå ind og tag den skinnende ''Crank'' på gulvet. Undersøg bogreolen for noget ammunition. Gå tilbage til gyden, pas på Nemesis, og tag døren for enden af gangen. Drej til højre og gå ind af den første dør du ser til venstre.

Newspaper Office:
Undersøg bordet for at få en ''First Aid Spray''. I venstre side af rummet, Undersøg over telefonen for at få ''Picture B''. Skub den lille stige foran døren hvor du kom ind, hele vejen til venstre. Klatre op og tænd for kontakten. Gå igennem skodden. Gå op af begge trapper og igennem døren. Gå til kontoret og tag den skinnende ting på døren. Gå hen for at kigge efter en ''Note''. Når du forlader kontoret vil du blive angrebet af Nemesis. Hvis Carlos er der, får du en valgmulighed.

Vælg:

Jeg tror at den øverste valgmulighed er at hoppe ud af vinduet, og den nederste er at kæmpe, men jeg har ikke været i stand til at få dette valg endnu. Hvis Carlos ikke er der, skal du bare spæne. Enten eller, flygt og tag begge dine juveler og indsæt dem i panelet foran den låste port til ''City Hall''. Det er døren mod vest fra ''Newspaper Office''. Her, gå fremad og drej til venstre. Gå igennem døren for enden af næste område. Det næste område har 2 grønne lægeplanter i gyden. Den store røde tønde er meget værdiful i næste skærm. Gå fremad, dræb zombierne, og gå ind i kabelvognen. Efter at samtalerne er færdige, så tag ''Wrench'' fra sædet. 

Cable Car:
Tag ''Crank'' og ''Wrench'' med til benzintanken. Når du er der, så brug ''Crank'', og derefter ''Wrench'' på panelet ved siden af skodden. Gå ind og tag ''First Aid Spray'' fra hylden. Undersøg skabet. Denne puzzle har 4 røde lys ovenover et grønt A, B, C og D. Tænd det røde lys som svarer til hvilket lys som er tændt. (Eksempel: Hvis A er tændt, så vær sikker på at kun det første lys er tænd, denne puzzle er uvilkårlig, så jeg kan ikke hjælpe med den). Gå ud af benzinstationen. Gå ned og drej til venstre. Gå igennem døren som åbner. Tryk på kontakten på statuen og tag ''Book''. På vejen som går til restauranten (nordøst på kortet), gå til hjørnet og sæt bogen i åbningen. Tag ''Bronze Plate'' fra den anden åbning, og gå tilbage hvorfra du tog bogen. Sæt ''Bronze Plate'' ind i statuen og tag ''Battery''. Gå hen til den låste dør (elevatoren) på højre side af kortet som fører til ''Sub Station''. Sæt ''Battery'' ind i åbningen og kør ned med elevatoren. Gå igennem dette område og ind i ''Sub Station''. På stationen, tryk på kontakten med det røde lys og gå hen til hjørnet til venstre for skodderne. Du skal sætte disse tiil 15-25 volt, for at åbne det første kontrol rum og 115-125 volts for at åbne det andet. Hvis du valgte den anden mulighed (sænker spændingen) så trækker den 5 fra, 10 fra, 15 fra, og derefter 20 fra. Løsningen til første dør (115-125V) er ned, op, ned, op. Den anden (15-25) er op, ned, ned, ned. Undersøg rummet tættest på og tag den blinkende ting p hylden. Der er din ''Fuse''. 

Vælg:

1. Løb igennem døren.
2. Tryk på den elektriske kontakt.

I det næste rum, er der et skab. Det kommer an på hvad du gjorde i ''S.T.A.R.S. Office'', da her så vil være enten en ''Magnum'' eller en ''Grenade Launcher''. Der er 2 røde planter udenfor ''Sub Station''. Gå tilbage til ''Uptown''. Når du er der, så gå igennem de første to døre. I den næste gyde, gå til enden og brug din ''Wrench'' for at tage ''Hose''. Vælg den første mulighed, at du vil smide svensknøglen væk. Gå tilbage og igennem den første dør på venstre hånd. Gå igennem gyden og døren for enden, og tag den første dør på din venstre hånd i den næste gade. Løb ned indtil du kommer til et rødt lys hvorfra der drypper vand. Brug ''Hose'' på denne og fortsæt ned igennem døren forbi, hvor der før var ild. Gå igennem den næste gyde og døren. Udenfor denne dør, undersøg sækkene til højre for dig for at få en anden ''Crank''. Fortsæt igennem og ind i salgs kontoret. Undersøg arkivskabet ved siden af liget for at få en ''Fax''. Undersøg skabet tæt på vinduet for at få en ''First Aid Spray''. Ved siden af fjernbetjeningen til TV'et er der et ''Piece of Paper''. Tag det og tænd for TV'et. Skriv navnet på produktet ned. Dette er dit password til computeren (ved siden af TV'et). Gå igennem døren som lige er blevet låst op. Gå til enden og tag ''Oil'' fra hylderne. Hvis du ikke kan li' zombier, så skyd hjulet på røret for at udløse damp. Gå tilbage til vognen i ''Downtown''. Pas på Nemesis, han er der hvor slangen og ilden var. Hvis du er interesseret i ''Grenade Rounds'', så kan du tage din ''Crank'' med til det lille lager bagved baren (hvor du så Brad skyde zombier) og brug den på skodden. Når du går igennem ''Parking Lot'', så vil gulvet begynde at ryste og forme et hul. 

Vælg:

1. Prøv at klatre op.
2. Fald ned.

Hvis du falder ned, sågå gennem det lille område og klatre op af stigen. Hvis du vælger at klatre op, så vil du være hvor du startede. Enten eller, bare fortsæt til vognen. Pas på da Nemesis muligvis er der. Når du kommer til ''Lonsdale Yard'', gå igennem, og du bliver forbavset over din ulykke. Det som du skal her er ret nemt, der er en stige som skal ned, og du skal trykke på to kontakter for at gøre det. De er begge ved siden af den store orme fyr som popper frem, så løb bare ind og tryk på den så hurtigt som du kan. Prøv at trykke på dem efter hinanden, så vil ormen blive distraheret et stykke tid, prøv at komme op af hullet. Gå ned mod stigen. TIP: Du skal dræbe ormen for at komme herud, så når du går mod stigen, så gå hen til skærmen lige inde du kan se stigen. Gå til kanten af skæmren og du høre ormen skrige og ser at gulvet ryster. Når du ser/hører den bevæge sig tilbage, så begynd at skyde den med hvad du nu har. Skyd indtil han er død. Når han er død, tryk på knappen ved siden af stigen for at den falder ned, klatre så op. Gå nu til ''Cable Car''. I vognen, kombinér de to ''oils'', og brug dem på, ''Fuse'', og ''Cables'' som du fik fra vognen på det lille panel, for at få vognen til at virke. Gå hen og snak med Carlos. Vognen virker, og du bliver angrebet af Nemesis. Dræb ham. 

Vælg:

1. Hop ud af vinduet.
2. Brug nødbremsen.

Clock Tower:
Hvis du brugte nødbremsen, så vil du være foran klokketårnet. Kig efter ting og gå gennem døren. Gå igennem den næste for at komme ind i kapellet med en skrivemaskine og en kasse. På den anden side af rummet er en kiste med en ''Key''. Tag den. Gå ud af kapellet og dræb zombierne. Brug ''Key'' på den låste dør. Gå hen for at snakke med Carlos. Undersøg for ting og gå igennem den næste dør. Undersøg liget lige udenfor døren for at få noget ammunition og en ''Note''. Undersøg bordet for et ''Map'' og en ''First Aid Spray''. Gå gennem døren mod øst og kig efter billedet. Gå igennem døren mod syd og ind i ''gemmerummet''. Gå mod syd igen og tag ''Key'' som er bagved billedet. Forlad rummet. Gå tilbage til hoved gangen, og gå op af trapperne. Gå fremad og igennem døren. Brug ''Key'' på guld pladen i midten af balkonen. Smid nøglen væk. Klatre op. Til højre er der et hjul på boghylden ved siden af skrivemaskinen. Til venstre er der en puzzle. Mulighederne er, i rækkefølge, flyt pind op, flyt pind ned, næste, retunér, stop. Alt hvad du skal gøre er at matche melodien som pindene spiller, med den som blev spillet før puzzl'en. Placeringen er uvilkårlig så jeg kan ikke hjælpe med denne, så hvis du ikke er komplet tonedøv så burde den ikke være noget problem. Når den er løst, tag ''Key'' og kombinér den med den anden ''Key'' som du har i dit inventory.

Vælg:

1. Tænd lyset.
2. Put de elektriske kabler ned i vandet.

Gå tilbage til hoved gangen. For enden af trapperne, gå til venstre (øst), og gå igennem døren. Brug den kombinerede nøgle på den grønne dør. Gå igennem denne gang. I det næste rum, tag et ''Document'' fra menneskene som ligger rundt omkring. Tag ''Stones'' fra de tre statuer. Det du skal gøre her er, at sætte stenene i pladerne nedenunder billedet, så uret i midten viser 12:00. Igen, er placeringen i denne puzzle uvilkårlig, så jeg kan bare fortælle dig hvad hver sten gør i hver åbning. Det venstre billede er ''Goddess of Past'', det midterste er ''Goddess of Future''. 

Gul - Past:-3 Present:+3 Future:+6 
Sort - Past:-2 Present:+2 Future:+4 
Sølv - Past:-1 Present:+1 Future:+2 

Eksempel: hvis det midterste ur allerede viser 9:00, så sæt Brun i ''past'' 9:00 - 2 timer = 7:00, gul i ''present'' 7:00 + 3 timer = 10:00, og sølv på ''future'' 10:00 + 2 timer = 12:00. Tag ''Golden Gear'' og kombinér den med den af sølv du fik tidligere. Gå tilbage op til tårnet med musikæske puzzle'en. Du vil måske gemme her. Gå tilbage ned af stigen og forlad stedet. Se filmene og dræb Nemesis. 

Del II: 24 timer efter Resident Evil 2

Carlos:
Jill har nu en virus, så nu er det op til Carlos (nu dig) at redde hende. Du starter i katedralen. Gå til stedet med de tre ''time goddess puzzles''. Gå om bagved statuerne og skub til den store klokke. Gå igennem døren. Gå fremad og drej til venstre. Gå ind på hospitalet. Gå igennem de næste to døre og undersøg liget på puden for at få en ''Note''. Du kan se en ting som blinker herfra, det er din ''Tape Recorder''. Undersøg skabet bagved liget for noget ammunition, og ved siden af skabene for at få et ''Map''. Gå til elevatoren og undersøg panelet ved siden af den. Vælg den første mulighed for at slå mikrofonen til. Brug derefter ''Tape Recorder'' på panelet for at åbne elevatoren. Det har ingen betydning hvilken etage du besøger først, men herfra kan du tage til B1 først. 

B1:
Gå igennem til næste dør efter elevatoren. I dette rum, se filmen, og gå til det næste rum. Til venstre for dig ved døren er der en bogreol med en blinkende ting, en ''Vase'', tag den. Undersøg bordet i midten af rummet hvorpå der skinner et lys for at få en ''Note''. Brug ''Vase'' som du fik fra bogreolen på maskinen imellem rørene, med den frø lignende ting i dem. Undersøg panelet til højre og vælg den første mulighed for at tømme tankene. Undersøg maskinen igen og vælg den første mulighed. Der er 5 muligheder her, de første træ ændrer positionen af håndtagene, det 4. bevæger dig ned så du kan ændre positionen af de næste to, og den 5. afslutter. Mulighederne i bunden er bare bevægel til at flytte håndtag A, B, og gå op. Det som du skal gøre er at tilpasse lysene på hver side af pilene. (Så kun de gule dele er tændte). Denne puzzle er også uvilkårlig, så hjælp kan jeg ikke give dig, men bliv ved med at prøve indtil de to sider passer med hinanden. Når du har løst den, tag tingen som kommer frem og gå tilbage til elevatoren. Kør til 4. etage. 

4F:
Fra elevatordøren, gå til venstre først og ind i det første rum, undersøg lægen og skriv koden ned (den er også uvilkårlig). Gå ud, gå til venstre ind i gangen, og gå til døren for enden af gangen modsat elevatoren. Hvis du kørte til denne etage først, ser du en film. Gå hen bagerst til væggen og tag ''Key'' og ''Picture'' på bordet. Tag ammunitionen fra det hvide bord tæt på døren. Gå ud af døren, gå til højre ned af gangen, fortsæt til den anden dør og brug din ''Key''. Længst tilbage i rummet, der er en tegne-ting du kan skubbe. Skub den til et af de fire hjærner (metal pladerne). Den som du trykker på er uvilkårlig, men du ved når du laver en fejl (du skal måske prøve hjørnerne tættest på dig for at spare tid). Du skal forlade rummet for at sætte tegne-tingene på plads igen, hvis du skal prøve igen. Når du har gjort det rigtigt, så brug nøglekoden som du fik fra den døde læge, på pengeskabet. Tag ''Vaccine'', og mix den med en af de andre i kælderen. Gå tilbage til elevatoren og retunér til 1F. Forlad hospitalet. Den tid er ikke nogen god ting. Retunér til katedralen og brug ''Vaccine'' på Jill. Du skal kæmpem med Nemesis et stykke tid, på vej tilbage til kapellet, bare løb forbi ham.

Park
Tilbage som Jill, løb tilbage mod hospitalet. Brug ''Lock Pick'' på døren til højre lige udenfor bagindgangen til klokketårnet. Tag ''Park Key'' fra nøglestativet. Forlad rummet, drej til venstre, og gå ind i parken. Gå til den østlige trappe og gå ned. Gå forbi havnen, og undersøg tæt på den røde tønde i næste område for at få en ''Key'' og en ''Note''. Undersøg liget tæt på det låste hegn for at få noget ammunition. Retunér til hoved området af parken. Gå igennem døren mod vest. Til højre er der en maskine. Gå ned i vandet gennem trappen til venstre for den, og gå til enden af pølen for at se en tegning af hjulenes placering. Gå tilbage til maskinen og sæt hjulene sådan (denne maskine styrer hanerne på springvandet. Du kan bruge den som du lyster ved at se på tegningerne til højre for maskinen). Efter at pølen er tømt, gå tilbage ned i pølen og ned af stigen foran tegningen. Gå til enden af kloakken, klatre op af betonen, og klatre op af stigen. På kirkegården, gå til den nordlige væg til højre, og brug ''Key'' som du fik på den anden siden af parken. I hytten, tag ''Pipe'' fra skabet. Brug din lighter på ildstedet og smid den væk, (hvis du glemte din lighter er der et gemmested og en kasse i det næste rum og også en ''First Aid Spray'' ved siden af den), brug derefter metal stangen for at slå stenene ud. Der er en ''Memo'' og en ''Key'' på det store bord. og en ''Fax'' på tavlen. Forlad dette rum (du bliver kaldt på radioen igen). Gå op og gem, der kommer en ordentlig kamp. Når den store fyr er død, så klatre op af det nedfaldet gitter. Gå tilbage til hoved området af parken, og gå igennem trappen mod øst. Fortsæt gennem dette område indtil du når til et låst gitter og brug ''Key'' fra hytten. Gå over broen. Der er en mulighed her, den øverste er at slå ham ned fra broen, den i bunden er at hoppe ned fra broen. 

Disused Chemical Plant 
Hvis du valgte at slå ham ned fra broen, så fortsæt til gemmestedet og snak med Carlos der. Der er en ''Report'' ved siden af skrivemaskinen. Gå hen og undersøg boghylden til venstre for kassen for at få en ''Key''. Lige ved siden af kassen er en ''First Aid Spray''. Gå ind i det næste rum. Dette er en rimelig nem puzzle, tryk bare på knapperne for at få damp ud af venstre og højre side, indtil du kan komme hen til computeren. Når du når hen til den, brug computeren til at låse en ''remote'' dør delvist op. Gå tilbage gennem gemmestedet og ind i gangen. Lås den først dør på venstre hånd op med din ''Key''. Undersøg bagsiden af konsollen i midten for at få en ''System Disk''. Der er tre grønne lægeplanter i hjørnet her. Brug elevatoren (den dør som ikke er låst i dette rum) for at komme til 1. etage. Der er noget ammunition til højre for computeren. Fortsæt igennem de næste to rum for at finde et gemmested. På væggen længst væk er der en ting med tre blå lys. Undersøg dem for at få en ''Sample Tube''. Ved siden af er der en ''Manual''. Gå til det næste rum. Gå til enden længst væk i rummet for at sætte ''Sample'' i computeren. Her er der en anden uvilkårlig puzzle. Du skal tilpasse melodien med den ovenovr. Bemærk at rækkerne a, b, og c, tilføjer op. For eksempel, hvis du har en linje på siden længst til venstre som er a, b, og c, så vil de tilføjes op så de former en stabel af 3 enheder som er høje når du afspiller den. Hvis der er 2, så vil 2 være høje, osv...

A: = = = = 
B: = = = 
C: = = = 

3 2 2 2 1 

Resultat: 3 2 2 2 1 
= 
= = = = 
= = = = = 

Som jeg sagde tidligere, vil det tage et stykke tid, men når du har fundet den rigtige kombination vil du få en ''Key''. Sæt den ind i maskinen til højre for den anden ''Key''. Gå tilbage til 2. etage. Gå igennem døren som du låste op på 2. etage (til venstre for elevatoren). Gå igennem det næste rum og brug ''System Disk'' på låsen. En ''Magnum'' ville være meget behjælpelig imod Nemesis her.

Attack:
Når han er død, så tag ''Umbrella Key'' fra forskeren og brug den på døren. Gå tilbage til rummet med dampen og kontakterne (øst for gemmerummet på 2. etage). Vær ikke urolig for missilet, det vil ikke starte nedtælling indtil du kommer til et bestemt punkt. I damp rummet, brug ''Umbrella Card'' på elevatoren. Kør ned. Der er noget ammution på kasserne til venstre for elevatoren. Gå til enden af gangen og brug ''Key'' på døren for at få ''Rocket Launcher''. Gå tilbage igennem gemmerummet og brug ''Umbrella Card'' på panelet ved siden af det låst skodde i denne gang. Gå igennem og gå ud af døren, du vil måske tage de grønne lægeplanter for enden. Når du er igennem døren, så tag ''Radar'' fra bordet. Nicolai kommer måske i helikopteren hvis han ikke er blevet dræbt. Jeg tror at den øverste del er at snakke med ham og den nederste er at kæmpe mod ham, jeg kan ikke huske hvad der er hvad. Der skulle være noget ammunition i æsken ved siden af døren og en ''First Aid Spray'' i skuffen til venstre i rummet. (Jill går når du kommer ind i rummet). Når det er gjort, uanset hvilken film du ser, åben skoddet og gå ind. Ved bunden af trappen er der en gemmekasse, tag de ting du har brug for, da krigen snart bryder ud. Specielle ting, såsom ''Lock Pick etc'', behøves du ikke fra nu af, så tag kun våben, ammunition og lægeplanter. Gå igennem gangen. For enden er der noget ammunition til venstre for døren. Gå ind af døren. Undersøg jorden for et ''Picture''. Gå igennem til næste rum. Undersøg computeren i dette rum. Tryk ''Battery 1'' ind i væggen for at begynde at aktivere systemet. Det er her ''Rocket Launcher'' kan gøre stor nytte. Vent indtil Nemesis begynder at kravle væk, tryk derefter ''Battery 2'' og ''Battery 3'' ind for at aktivere ''Rail Gun''. Vent nu på at Nemesis bliver skudt af ''Rail Gun'' anden gang. Prøv at forlade stedet igennem elevator døren. 

Vælg:

1. Kæmp.
2. Løb igennem døren.